Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Pembe Deniz,Kahverengi Bulutlar

Etiketler: ,


Renklerin neden tartışılmaz olduğunu bir de benim bakış acımdan değerlendirmek istermisiniz.
Renkler ve zevkler tartışılmaz denir.Tamam doğru ama neden.
Belki bir düzine sebep uydurulabilir.
İşte o renk o kişinin ruh hali,beyin yapısı,kişiliği bilmem ne..
Ama benim şimdi söyleyeceğim sebep bana biraz mantıklı geliyor.
Size de felsefik gelebilir önceden söyleyeyim de.
Ben diyorum ki gördüğümüz şeyleri acaba bir başkası da aynı renkte mi görüyor bizimle.
Kim kanıtlayabilir söylermisiniz.
Mesela benim mavi dediğim bir denizi bir başkası benim pembe dediğim renkte görüyorsa.
Yani benim kırmızı olarak gördüğüm tuğlayı aslında birbaşkası benim mavim şeklinde görüyor
ama O o renge kırmızı adını vermiş.
Aslında o şeyin renginin adını da O vermemiş.
Renkleri ögrendiği zaman diliminde kiremitin renginin kırmızı olduğunu duyan birisi
aslında benim turkuaz dediğim renkte görmesine rağmen o kiremitlere kırmızı demiştir.
Ve bu andan itibaren tüm turkuazlara kırmızı demiştir.
Şöyle anlatmaya çalışayım.
Tek renk Bir cismin aynı anda iki farklı rengi olamaz.
Yani bu cismin gerçek rengi bir tanedir.
Kişilerin gördüklerinden bağımsız bir renktir bu.
Diyelim ki bu şey İğneli çam yaprağı .Ben de yeşil derim ona sen de.
Ama sen benim gördüğüm görüntüyü görsen dersin ki "ee ama bu yaprak mor".
Ben senle dalga geçerim.Renk körümüsün yeşil bu diye
Aslında sen benim yeşil dediğim herşeyi mor olarak görüyodun.
Ama mor olarak gördüğün herşeyin adını yeşil koymuştun.
İğne yapraklı çam gibi yeşil dediğim çimenler de aslında senin gözünde mor.
Gel gör ki tüm mor gödüklerine sen yeşil demiş oluyorsun.
Mor diye gösterdiğin cismin gerçek rengi ne acaba merak ettin mi..
Valla ben çok merak ediyorum.
Gökyüzüne mavi diyorum ben
Ama gördüğüm renge ya sen sarı dersen.
Bilmiyorum anlatabildim mi.
Bu renk işinin bir standardı varmı bilmiyorum.
Bana biri yol gösterebilir mi.
Şurdan şöyle düşünürsek benim le senin aynı görüntüyü gördüğümüzü kanıtlarız diyen var mı.
Benim Kırmızım senin mavin mi değilmi.Bunu ıspat edecek biri var mı?
Anlatabildiğmi sanmıyorum.Bazılarınıza saçmaladım gibi gelecek eminim.
Beni anlayıpta anlatmak istediğimi daha iyi anlatacak birisi varsa lütfen yardım etsin.
2 Yorum:

Ben seni anladım merak etme.Ama dediğin gibi bunun ispatı yapılamaz.


Anlamana sevindim...sen de mi öyle düşünüyosun..


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    9 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar