Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Ateşi Yakalamak - Kitap

Etiketler: ,


Ve nihayet Açlık Oyunlarının İkinci kitabı Ateşi Yakalamak bitti.Birinci kitabı anlatırkende işte böyle girmiştim yazıya.
"Nihayet".
Ve orda da anlatmıştım Nihayet dememin kitabın sürükleyiciliği hakkında bir fikir oluşturmaması gerektiğini.Okulun başlamasından sonraki bir ayda ancak bir kitap bitirebildim.Oysa okuldan önce ki ay 5 tane bitirmiştim.Dersler felan olduğu için bu kadar sürdü.Yoksa kitapta sorun yok.Aslında kitabı okumam uzun sürmedi.Sadece uzun zamana yaydım :)Kitap oldukça sürükleyici.Keşke bitmeseydi diyorum hatta.


Bir de düşünüyorum da ilk kitabın sonunda "Birinci Kitabın Sonu" yazısını görünce sinir olmuştum.Çünkü kurgu kitabın sonuna gelene kadar açık vermiyodu.Yani kitabın son iki üç sayfasına kadar o ana kadar olanlar konusunda bir son bir final bekliyodun.Onun için sinir olmuştum.Ama aynı güzel kurgu bu kitapta da olmasına rağmen kitabın sonundaki "İkinci Kitabın Sonu" yazısına sinir olmadım.Çünkü bu kitabı okuduktan sonra iyi ki birinci kitabın son sayfasında öyle yazıyodu dedim.Ve artık eminim üçüncü kitap yine ikinci kitabın son saffası için teşekkür ettirecek okuyucularına.


Suzanne Collins bir usta.Yakında "Yer Altı Günlükleri" adlı serisiyle kendisinden daha uzun süre bahsettirecek gibi.Açlık Oyunları ve devamı olan "Ateşi Yakalamak" neredeyse tüm otoritelerce Yılın Kitabı seçildi.Kendileri de usta yazarlar olan Stephen King ve Stephenie Meyer in hayranlıkla bahsettiği Suzanne Collins ve "Açlık Oyunları" serisi bence de yılın en iyi kitabları olmayı hakediyor.


Ben demiyorum sadece onlar diyor.


İşte :

New York Bestseller

Usa Today Bestseller

Horn Book Fanfare Yılın Kitabı

Publishers Weekly Yılın En İyi Kitabı

School Library Journal Yılın En İyi Kitabı

Booklist Editörlerinin Seçimi

New York Times Book Rewiew Editörlerin Seçimi

New York Times Yılın Unutulmaz Kitabı

Kirkus Yılın En İyi Kitabı



"Açlık oyunları,insanı meraktan çatlatan,gerilim dolu,akılcı ve sarsıcı bir roman..Elimden bırakamadım.Bağımlısı Oldum!"
Stephen King



"Bu kitaba o kadar bağımlı kaldım ki,yemeğe çıktığımda bile kitabı yanımda taşıdım ve masanın altında okumaya devam ettim.Hikayesi beni bir çok gece uykusuz bıraktı çünkü bitirdiğimde bile,yatakta bu kitabı düşünmeye devam ettim.Açlık oyunları kesinlikle büyüleyici."

Stephenie Meyer



Birincisinden Bahsettiğim Kadar Bahsetmiyorum içeriği hakkında.Kısaca özetlemek gerekirse:

Katniss ve Peeta katıldıkları Açlık oyunlarında daha önce olmamış birşeyi gerçekleştirdiler.24 Haracın ölüm için atıldığı arenada son ikiye kalmış ve birbirlerine aşık olan yada rol yapan 12. Mıntıkanın bu haraçları zehirli meyve yiyerek beraber intihar etmek istemişlerdi.Ama tüm halk oyunun galibini büyük heyecanla beklerken kimsenin sağ çıkmayacağı düşüşncesi Capitolü ve oyun kurucuları zor duruma düşürmüş ve ilk kez bir Açlık oyunundan İki kişi sağ çıkmıştı.Başkan Snow kendisi ile aday edildiğini ve Capitol ün otoritesini sarstığını düşündüğü bu olay için kendince Katniss i sorumlu tutuyor ve yavaş yavaş oluşan ayaklanmaları durduramaması halinde Katniss i ve tüm sevdiklerini öldürmekle tehdit ediyor.Katniss bir yandan tüm mıntıkalarda ayaklanmanın gerçekleşme fikrini diğer yandan tüm sevdiklerini kaybetme korkusunu yaşarken birden kendisini "Çeyrek Asır" oyunlarının içinde buluyor.Herşey Katniss i yok etmek için tasarlanırken.Alaycıkuş ve ayaklanmalar arasındaki bağlantı hep düşündürüyor.
3 Yorum:

3. kitap ve filmi sabırsızlıkla bekliyorum


Ağustosta çıkıyo kitap bildiğim kadarıyla..Filmi kesinlikle iyi yapılmalı..yoksa hiç dokunulmamalı.Kitap çoktan herkesin gönlünde yer etti.


kitabın ilk serisi olan açlık oyunlarını okudum etkileyici bir kitap umarım diğer serileride onun gibi olur...


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    7 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar