Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Le Renard et L'enfand - Film

Etiketler: ,


İzlediğim her filmi anlatırmıyım burda.
Hayır.
Beğendiğim her filmi anlatırmıyım peki.
Hayır.
Belki yeri gelir berbat bulduğum bir filmden de bahsedebilirim.Ama ilk bahsedeceğim film bir tavsiye olacak.
Öncelikle filmin az bilinir olması ve bende anlatamadığım bir yerinin olması bu filmi size tavsiye etmem ve buraya yazmam için aklıma gelen ilk sebepler.
Bu filmi neden güzel bulduğum sorusunun cevabı o kadar karmaşık ama o kadar da heyecan verici ki nerden nasıl başlasam bilemiyorum.
Ama abartmadan anlatıcam :) Çünkü aşırı beklenti içinde olmanızı istemiyorum.Ya aslında normal bir film yani..Çokta büyütülecek bir yanı yok.Tabi size göre.. :)
Bana göresini anlatırsam olmaz.Sonra koşar hemen bulup izlersiniz ve beklediğiniz gibi olmadığını gelir burda yüzüme vurursunuz.
Bu ne biçim film bile dersiniz.Bi daha da film tavsiyelerime kulak vermezsiniz. :)
Film işte yaaaaa amaaaaaaaaaaaann..Yaaaani izlerseniz vakit kaybı olmaz desem yeterli :)
Böyle aksiyon vurdu kırdı dövüş animasyon korku gerilim severler.Baksanıza. Koltuklar doldu.Sizi başka filme alalım isterseniz.
"Ulan hiçbiri değilse nasıl bir film bu" diyenleri duyuyorum..Hımmm merak iyidir..İsterseniz iki üç tabure ayarlayabilirim hı ne dersiniz.Şöyle aralara oturursunuz. :)
"Offfff çok bilmiş.Sıktın hee anlatacaksan anlat nasıl bir film" diyenler;Biraz nazik olur musunuz ? Şurda ağız tadıyla gerilim oluşturtmadınız.
Bak anlatıyorum..Sonunda "offff bana hız aksiyon neyim anlat ben izlemem bunu" diyenlere şimdiden söylüyorum.
"Yürü git lan" (Bkz. Mürsel-Geniş Aile)

Şimdi Film yeni değil.Çok eski de değil.2007 yapımı. 2006 da En iyi Belgesel filmi Oscar ödülünü March of the Penguins (İmparatorun Yolculuğu) belgeseli alırken Yönetmen "Arkadaşım Tilki (Le Renard Et L'enfant )" filminin de yönetmeni Luc Jacquet'di.
Evet filmin adı "Arkadaşım Tilki" olarak Türkçe'ye çevrilirken.İngilizce "The Fox & the Child" ve Fransızca "Le Renard Et L'enfant" olarak geçiyo.
Filmin konusundan kısaca bahsedeyim.
Fransanın doğusunda yemyeşil dağların eteğinde küçük bir köy evinde yaşayan bir kadın çocuğuna 9-10 yaşlarındayken başından geçen bir hatırasını anlatıyor filmde.
Zaten büyük halini pek görmüyosunuz filmde.Küçük kızı Bertille Noël-Bruneau oynuyo.
Çilli yüzü ve tilkinin tüyleri ile aynı renk saçlarıyla haylaz bir çocuğu mükemmel oynamış filmde.
Kızın okula gidip gelirken kullandığı yol oldukça ilginç.
Artık kestirme diye mi ne bilmiyorum böyle ağaçların ormanın arasından dağdan bayırdan gidip geliyo bisikletiyle.
Neyse bir gün bir tilki görüyo.Çok hoşuna gidiyo.Ama tilki ondan kaçıyo.
Bir daha görürmüyüm umuduyla artık her gün okula ordan gidip geliyo ve saatlerce onu gördüğü yerde bekliyo.
Ara sıra görüyo tilkiyi ama hiç yaklaşamıyo.
Kız artık tilkiyi sahipleniyo.Adeta aşık oluyo.Ve onu kendisine alıştırmayı kafasına koyuyo.
Hep onu düşünüyo.Ona yiyecek vermeyi deniyo felan.Zamanla tilkinin ona daha fazla yaklaşmasına izin verdiğini görüyo.
Ve aşkı daha da artıyo.Ama bu küçük haylaz bir o kadar da cesur kız olayı biraz abartıyor.
Tilkinin evcil bir hayvan olmadığını unutuyor.
Neyse bu nokta da sizi merakta bırakmakta fayda var diye düşünüyorum.
Güzel film işte anlayacağınız.Doğa,sesler felan insanı büyülüyo...



Benimde bi hatıram var. :) Bu filmde de gördüm.
Tilkiye bir adım atıyo kız.Tilki de bir adım geri gidiyo duruyo.Kız bir adım atıyo tilki de bir adım.. Aynı şey benimde başıma gelmişti bi kere.Benimle oyun mu oynuyodu nedir.
Bide şey olmuştu.Ben 5 6 yaşlarındayım Babam bahçede ağaçları buduyo.Kayısı ağaçlarını.
Annem yiyecek bişeyler hazırladı.Bide termosta çay.Götürdüm açtık yiyoruz babamla.
Köpeğimiz de vardı.O da benim arkamdan gelmişti.
Babam bahçe komşumuzun sesini duyunca onu da çaya davet etmek için kalktı.
Bana da dedi ki sen burda bekle ki köpek ekmekleri yemesin.Ben bekliyorum.Köpek biraz uZaklaşmıştı.
Birden sırtıma bir yumruk yedim.
Şimdi olsa belki çok acıtmazdı ama o yaş için biraz acı veren bir yumruktu.
Korktum.Tek başımayım.
Hemen döndüm arkama baktım bunu kim yaptı diye.Bir de ne göreyim.
Alçak sincap.
Bulmuş çocuğu vurup kaçıyo.
Bir de ağacın yarısına tırmanıp durdu bana bakıyo dalga geçer gibi.Güldüğünü düşünmüştüm
O zamanlara tekrar dönmek isterim aslında.
Büyüyünce sincaplar yaklaşmıyo kimseye.
Korkmasınlar istiyorum.
Evcil hayvanların sırnaşması beni hiç mutlu etmiyo..
Yabani bir hayvandan bekliyorum bu jesti.
Kim bilir belki de bu yüzden sevdim bu filmi :)
Evet evet sevdim..Bu yüzden izlemenizi istiyorum.
Hatta bir kolaylık olsun.Bu zevki size ben yaşatayım,arayıp durmayın diye de vimeo ya yükledim filmi.
Ellerime sağlık değilmi :)
Hadi iyi seyirler :)

P.s : Vay bee..Tekrar çocukluğuma götürdü bu kız beni.Biz de söğüt dallarından düdük yapardık.Filmin Müziği de güzel he. :)






Filmi internet üzerinden izlemekte sorun yaşarsanız-ki Divx olduğu için yaşayacaksınız ilk başta- bu programı kurun ve sayfayı yenileyin.Ama net yavaş hem kesilir felan diyorsanız download deyin rahat rahat izleyin. :)

.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar