Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Fado Fiesta Futbol

Etiketler:


Kimine göre İspanyanın Faşist Diktatörü Franko, kimine göreyse Portekizin faşist Diktatörü Salazar'ın söylemiş olduğu bir söz var.Milleti uyutmak için Kullandıkları yöntemi şöyle dile getirmiş artık hangisi söylemişse.
Sormuşlar
"Bu Ülkeyi sana karşı ayaklanma olmadan nasıl yönetiyorsun?"
"Onların dikkatini başka yöne yöneltecek 3 F ile" demiş. Fado,Fiesta,Futbol."


Fado Müzik ,Fiesta Eğlence demek.Futbol u biliyoruz zaten.Etrafınıza bakarsanız hemen hemen herkeste bunların en az birine rastlarsınız.
Tabiki müzik dinleyen,Eğlenen veya futbol oynayan herkes bu afyonu yutmuş demek değildir.Ama durup düşünüp acaba yutmuş kadar var mı diye de yoklamak lazım.Öncelikle kendi çetelemizi tutmamız lazım.Uyutuluyor muyuz anlamak için?

Günde kaç saat müzik, televizyon vs dinliyor veya izliyorum.Sonra haftanın kaç gününü eğlenceye harcıyor günde kaç saat başta bilgisayar oyunları olmak üzere oyunlara harcıyorum,kaç günü geziyorum.Ve son olarakta haftada kaç maç yapıyor yada izliyorum.Kaç saatimi futbol yorumlarının yapıldığı proğramları izleyerek harcıyorum.

Yapılan araştırmaya göre bir öğrenci ortalama yılda 1500 saat tv izliyormuş. Yani 12 ayın 2 ayını tv izleyerek geçiriyor.Eee 12 ayın uyanık olduğumuz kısmından harcadıklarına göre.6 ay hadi biraz az uyumuşsak 8 ay ın 2 ayını tv karşısında oturarak harcıyoruz.4 saatimizde de yemek yediğimizi düşünürsek kalan 6 ayın 2 ayını da yemek için harcıyor oluruz.12 aydan geriye kala kala 4 ay kaldı.E daha gezmeler tozmalar,makyajı,wc si,maçı cartı curtu kahvesi,günü, interneti,sineması,falanı filanı saymadık bile.Farkettiniz mi ne kadar boş yaşıyor olduğumuzu.Şimdi bide diyoruz ki.Eee biz boş yaşıyor, hiçbirşey yapmıyorsak bu yorgunluk niye?Acep az önce ki hiçbirşey yapmıyoruz tespitine varmamızı sağlayan şeyleri yapmaktan yoruluyor olmayalım!Hıı hıı ondan evet.Allahtan 12 ayın 4 ayı uyuyoruzda biraz dinleniyoruz.

Futbol meselesi zaten başlı başına bir konu.Ben kendimden biliyorum.Horozlar ötmeden uyanır.Ayakkabılarımı hazırlar.Güneş doğunca dooooğruuu sahaya.Akşam karanlık çökünce eve dönerdim.Annem mahalleden çocukları gönderirdi beni çağırmaya.Tabi o çocukluktu.Şimdi mümkün değil.Ama o zaman oynuyorduk en azından arkadaşlık vs güzeldi hoştu..Şimdi etrafıma bakıyorum.Futbol oynamayı bilmeyenler bile Almanyanın 3.Lig takımlarının hemen hemen hepsini biliyor.İddia sayesindeymiş.Futboldaki 10 kusurlu hareketin,Sorsan 4 ünü sayamaz .Ama bu hafta iTalya Seri B takımlarının maçının alt mı üst mü biteceğini yüzde 80 tutturur.Bu iddia işini ciddiye alan o kadar insan var ki.Kurs açılsa 2 3 bin tl basacak kontenjan dolusu adam bulmak çok zor değil."Bak ben bu işi çözdüm.Sertifika aldım.Kurs açtım.Kayıtlarımız başlamıştır.Kontenjanlarımız sınırlıdır.Ücret 5 bin tl.Üç kuponun ikisini tutturamıyor halde bitirmeniz durumunda ücretsiz olarak bir dönem daha kursumuza katılabileceksiniz" gibi ilan ve kampanyalarla öss ve kpss den sonra üçüncü bir dersane sektörü oluşması işten bile değil.Maçla yatıp maçla kalkanlar.Futbolla yetinmeyip basketbol hatta buz hokey i ile abartanlar var bu iddia olayında.

Neyse 3 F formülü gayet güzel işliyor.12 ayın 4 ayını fiili olarak zaten uyuyorduk.Kalanınıda Formüle uydurarak uyuyoruz.Yani millet olarak ayakta uyuyoruz.

4 Yorum:

Sevgili fd kardeşim,
Farklı bakış açısından bakarak müthiş bir tespiti yakalamışsınız.
Bu yazının ardından bize yorum yapacak bir şey bırakmamışsınız ki:-)) Uyumaya devam edelim en iyisi.. "Offf yaaa kaldırmasana beni hiç uyumadım ki".
Severiz uykuyu hemde çook.
Bu denli ince hesaplarla ne kadar uyuşuk olduğumuzda tescil edilmiş oldu.
Gerçekten çok yazık.
İyi geceler diliyor sevgilerimi iletiyorum fd kardeşim.


Teşekkür ederim abi..Keşke böyle bir tespit yapamamış olsaydım.Ama gerçekler bu.kısa vadede Alışkanlıklarımızdan vazgeçebileceğimizi sanmıyorum.Ama günde 8 saat uyuyan birisiysek bunu 6 saate indirmek.Yani fiiLi olarak daha az uyumak..bize 1 ay kazandırır.Alimlerin ortak özellikleri varmış.Az yer az uyurlarmış.Biz az uyumakla başlayalım.2 saat daha az uyumak bize yılda 1 ay daha fazla yaşamayı kazandırdığına göre 70 yılda tam 6 yıl ömrümüz uzamış olur.İşte bize ömrümüzü uzatmada en basit yöntem. :)


Fatihcim :) valla süpersin
Böyle derin ve olumsuz bir konuyu alıp olumlu bir çıkarım yaptın :) her eve lazım arkadaşlardan birisin...


Çok Sağol Gülden abla :)
Zararın neresinden dönersen sigorta ya o kadar az yük olursun :) Felsefe bu :)

Bu insan size daha az uyumayı teklif ediyor :))
Mistır Masıl Her eve lazım :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar