Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Guguk Kuşu

Etiketler: , ,



Bu filmi 6 7 yıl önce izlemiştim ama adının Guguk Kuşu olduğunu bilmiyordum.
Ayrıca öyle tam olarak ta hatırlamıyordum filmin konusunu.
6 7 yıl mı?
Ohooo eski bi filmiş diyenler...
Biliyorum bu filmin eski olduğunu hatta birileri de çıkıp ben bu filmi 20 yıl önce izlemişdim de diyebilir.
Zira tam 35 yıllık bir film.
Ama ile başlayan bir cümle kurmak istemiyorum.
Ama kurdum.
Kurmak istemiyordum çünkü "eski bir film olması filmin güzel olmadığı anlamına gelmez" gibi bir açıklama yapmama gerek yoktu.
Ama yaptım.
Bugün tekrar izledim.İlerde tekrar izlerim.
Filmin İMDB puanı 9 küsür.
Ken Kesey'in en çok satanlar listesindeki romanından uyarlanan Guguk Kuşu filmi 1975'te beş Ana Akademi Ödülü'nü kazanmış.




Konusu Kısaca Şöyle

McMurphy (Jack Nicholson),gerçek hayatta kavgacı,düzene aykırı,ama özgür ruhlu bir adamdır.Daha önce 5 kez tutuklanan McMurphy nin akıl sağlığının yerinde olup olmadığının öğrenilmesi için Eyalet Akıl Hastenesine gönderilmesi kararlaştırılır.McMurphy aslında kendini bilerek buraya attırmıştır.Hapishane onun özgür ruhuna dar geldiği için Akıl hastanesinde biraz daha rahat olabileceğini düşünmüştür.Hastanede birbirinden ilginç deliler bulunmaktadır.Çekingen,korkak ve bir o kadar da zararsız bu deliler McMurphy nin onların bu halini kabullenemeyişi ile yavaş yavaş değişmeye başlamıştır.Hemşirenin yaptığı haksızlıklar bu akıllı adamı gittikçe çileden çıkarmaktadır.Kısacası akıllı bir adamın delileri akıllandırırken delirmesini bazen gülerek bazen de içiniz acıyarak seyredeceksiniz.
Ben beğendim açıkçası..Jack Nicholson harika bir oyunculuk sergilemiş.Ayrıca hastanedeki deliler de oldukça zor karakterleri büyük ustalıkla canlandırmışlar.Tipler oldukça iyi seçilmiş.Örneğin hemşire Ratched i oynayan Louise Fletcher şu ana kadar izlediğiniz en soğuk ve sinir bozucu karakteri canlandırmış bulunmakta.

Filmi tek tıklama ile indirebilmeniz için Link veriyorum.Kota sorununuz yoksa İşte Buraya Tıklayın.İyi seyirler.

12 Yorum:

kitabı kitaplığımın nadide bir parçasıdır ve aslında kitabı da annemden yürütmüştüm...ken kesey'in ellerine(adam 2001'de rahmetli oldu ama olsun)jack nicholson'un oyunculuğuna sağlık...


"kitabı annemden yürüttüm ddedin ya...Kafamda neler fır fır dönmeye başladı bi bilsen..Çok güzel bişey bu..bence anne olursan kendi kızına O Kitabı gizliden yürütmesi için hep fırsatlar ver. :))


vermeeeemmm.kitabı okur ve yerine koyar sonra..maalesef ki katap konusunda pek cimriyim,kimsenin gözünün yaşına bakmam..benim tersime annem kitaplarının hesabını tutmadı..bu da benim şansımdı...ama maalesef ki bu konuda yazık olacak doğmamış yavrılarıma :)))


Doğru sööyle okurken de için cız eder mi.Senin gibi tutmadığı senin gibi özenle çevirmediği için sayfaları. :)


cız eder de o kadar da insafsız olmamalıyım di mi ya?...okumayı alışkanlık edininceye kadar sıkıcaz dişimizi artık diye düşünmelerdeyim..gerçi bizim şu muhabbetimiz için de doğmamış çocuğa don biçmek diye artist bir atasözü vardı...uydu mu sence muhabbete,bence uydu...:)))))


evet olmamalısın...
doğmamış bebeğe don biçilir ki.İki don biçersin biri kız için diğeri erkek.Artık kısmet.Büyük küçük meselesine gelince.Lastikli yaparsın.Büyük gelirse azıcık çekersin. :)


çekiliş için ad,soyad,blog ismi ve adres bilgileri bekliyorum eğer yolladı iseniz bu yorumu görmezden gelin sevgiler...


Tamamdır Rima KOlay gelsin. :)


harikaydı, kaç kez izledim unuttum bile. jack nicholsona hayranım


ben de öyle. hala tavsiye ediyorum . tavsiye isteyenlere ilk bunu söylüyorum :)


yorum yapmadan geçemeyeceğim bende izledim iki defa bu genç ömrümde bu filmi :) psikoloji dersinde hoca tavsiye etmişti bize beğendiğim ve unutamadığım filmler arasında hala.


unutmak mümkün mü. Tekrar izlemeyi düşünüyorum bu hafta. :) bu arada geçmiş e göz atman güzel :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    7 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar