Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Susam Sokağı

Etiketler: , ,



Meğer Google amca da Susam Sokağını izliyormuuuuuuuuuuuuuuşşşş.
İnternetimizin zaman zaman can çekiştiği,Son zamanlarda da o "zamam zaman" ların "uzuuuun zaman" olduğu şu zamanlarda google in logosunun bile yüklenip görüntülenmesi evde sevinç kaynağımız olurken,bugün karşımda Çocukluğum dediğimde aklıma ilk gelen şey olan Susam Sokağı nın iki süper karakteri Edi İle Büdü yü görünce iki sevinç birden yaşadım.İlki Uzunn zamandır göremiyor olduğum google logosunu görmem,ikincisi ise Susam Sokağının 40.Yıl dönümü sebebiyle Google amcanın Logo sunda ona yer vermesi.




Susam Sokağının yeri çok çok ayrıdır bende."Bende de bende de" diyenleri duyar gibiyim.Tamam tamam sizde de yeri çok farklıdır onun.Hani ölecek olsam.Yanlış anlamayın ölmeyeceğimi düşünüyor değilim.Hani ölüm anında felan olsam demek istiyorum.Bilmiyorum hiç yaşamadım ama öyle diyorlar ya "Hayatın film şerdi gibi gözünün önünden geçiyomuş" bilmem ne..İşte o film şeridi bende Susam sokağı ile başlar.Bundan eminim.Sonra Teyzemin beni kucağından kanepeye atarken kolumun kanepenin kenarına çarpıp çıkması,sonra elimde örgü şişi ile koşarken düşüp şişin boğazıma saplanması,ayağımın bisikletin tekerinin arasında kalması,okula başlamam,falan filan.Pofff noluya be..Hayatım film şerdi gibi gözümün önünden geçiyo.Ölüyor muyum yoksa ? Yok yok bu aralar durduk yere ölenleri domuz gribi diye damgalıyolar zaten.Sırası değil ölmenin.Neyse işte yani susam sokağı önemlidir benim için.



Susam Sokağı ile belli bir yaştan sonra tanışanlar için bu program çok ilginç eğlenceli gelmeyebilir ama çocukluğunda onunla büyümüş birisi bu programı sadece nostaljik olduğu için değil aynı zamanda ondan çok şey öğrenmiş olduğu için de oldukça sever ve tatlı bir hüzünle hatırlar.
Evet gerçekten de çok şey öğrendik ondan.Yeri geldi sayıları yeri geldi sağımızı solumuzu,hayvanları,meyveleri ve daha bir çok şeyi biz Susam sokağından öğrendik.

bu benim önüm önüm önüm
ve bu da arkam arkam arkam
bu benim önüüüüümmmmm
ve bu da arkammmmmmmm


Günde iki farklı saatte izleyebilme şansına sahiptik.Okulda bir yıl sabahçı diğer yıl öğlenci olduğum için Susam sokağını da bir yıl kahvaltıda .Bir yıl da okul dönüşünde izlerdim.Bana göre Trt nin gelmiş geçmiş en kaliteli Çocuk programıdır Susam Sokağı.Her programında mutlaka birşeyler öğretirdi.Güzel esprileri ile güldürür aynı zamanda eğlendirici bir şekilde birşeyler öğretirdi.Dişlerin nasıl fırçalanması gerektiğini oradan öğrenenler parmak kaldırsın bakim ?

-Yukarıııııııı Aşaağğğııııı..Yukarıııııı Aşaağııı.

dağdan gelecek bir kız döne döne
dağdan gelecek bir kız döne döne
bir kız gelecek döne döne
dağdan bir kız döne döne
kız gelecek dağdan döne döne

Hiçte minik olmamasına rağmen kendisine minik dedğimizin farkına bile varmadığımız Minik Kuş vardı.Bazılarımız onun minik olmadığını ve neden bizim ona minik dediğimizi düşünmeye başlamışsa da Minik Kuşun büyük hatta çok büyük olmasından dolayı kompleks yaşadığını düşünerek sevdikleri bu kocaman Kuşa minik demeye devam etmişlerdir.Ben mesela öyle düşünüyodum.


Sonra Kırpık ,Sokağın ortasında bir Küfede yaşar,çoğu zaman uyur,arada bir de kafasını küfeden çıkarıp,gelen geçene laf atardı.Genelde ters bir karakterdi,somurtgan,karamsar bir kişiliği vardı.Şikayetleri bir türlü bitmezdi.Mahallenin sakınılan delikanlısıydı bir bakıma.Yarısını görebildik onun hep.Aşağıda ne var, nasıl yaşıyor orda merak ettik durduk.Herşeyden de haberi vardı .Altta Küfenin içinde gizli gizli dinlediği de oluyordu mahalle sakinlerini.Gaf yapmakta üstüne yoktu.

Edi ile Büdü ise ne kadar birbirlerine ters iki karakterseler de birbirlerini çok seven asla ayrılmayacaklarını düşündüğüm iki dosttu.Günümüzde iki kafadarın bile bir arada yaşayamadığını düşünürsek bu ikilinin ne kadar büyük bir örnek teşkil ettiğini daha iyi anlayabiliriz.Büdü bi kere çok düzenliydi.Belirli hobileri vardı.Temizdi.Ağır bir kişiliği vardı Edi ye göre.Edi ise hoplayıp zıplayan yaramaz mı yaramaz birisiydi.Büdü ne kadar düzenli titizse,Edi o kadar düzensiz dağınık ve pisti.Büdüye göre daha saftı.Öğrenecek çok şeyi olduğu her halinden belli oluyordu.

uyu büdü uyu dinlen..
yuvadaki güvercin gibiiii
uyu büüüddüüüü uyu dinlennnn...
aa büdü uyudu, büdü büdü!

Edi- çoook susadım coooook susadım
Büdü-uyu gecer Edi
Edi-Çoook susadim Büdü
Büdü-bak sana su getiricem ve sonra uyuyacaksın
Edi-bunu yaparmısın benim icin Büdü?
Büdü-pıt pıt pıt al Edi
Edi-sen cook iyi bir dostsun Büdü
Büdü-tamam artık uyu Edi

kisa bir süre sonra

Edi-coook susadım coooook susadım cooooooooook susadım
Büdü-bak sana bir bardak daha getiricem ve sonra uyuyacaksın Edi anlaştık mı?
Edi-Büdü sen sen harika bir dostsun
Büdü-tamam edi uzatma al bakalım ve hemen uyu
Edi-sağol Büdü
kisa bir sure sonra
Edi-coook susadim coooook susadim cooooooooook susadim cooooooooooooooooook susadim

(Edi kendisi için Büdünün birşeyler yapmasına çok sevinmektedir ama biraz abarmaktadır..)


Büdü: O kurabiyelerle yatakta ne yapıyorsun Edi?

Edi: Karnım acıktı, ben de birşeyler yemek istedim.

Büdü: Edi, yatağındayken kurabiye yememelisin.

Edi: Neden?

Büdü: Yersen çarşafına kırıntı dökülür ve kırıntılar pijamandan içeri girer.

Edi: Sahi mi?

Büdü: Kırıntılar pijamandan içeri girerse de kaşıntı olursun.

Edi: Kaşıntı olmak istemiyorum...

Büdü: Kaşıntı olursan uyuyamazsın, bu yüzden yatağında kurabiye yememelisin.

Edi Büdü'nün söylediklerini sırasıyla tekrarlar. Onu haklı bulur ve teşekkür edip Büdü'nün yanına doğru ilerlerken ekler: "Bir daha asla yatağımda kurabiye yemeyeceğim." Büdü iyi, (aman) ne güzel ve iyi geceler dedikten sonra Edi Büdü'nün yatağına oturur.

Büdü: Edi, ne yapıyorsun?

Edi: Senin yatağında kurabiye yiyorum Büdü.




Sonra Kurabiye Canavarı vardı,bu kurabiye canavarı ne zaman kurabiye yemeye çalışsa kendisini kaybediyor ve kırıntı haline getirdiği güzelim kurabiyeleri yerlere döküyordu.Susam sokagının en sevilen karakterlerinden birisiydi bu mavi yaratık..Kurabiye yerken kontrolden çıkması ile bilinirdi.Güzelim kurabiyeleri gnammm. nammm ...nmmmmm....diye homurdanarak agzına tıkıştıran fakat hepsini yerlere döken bu canavar,daha sonra yaptıgından pişman olurdu.Hemen hemen hepimizin aklından da şu geçmiştir.Sanki yılın habercilik başarısı gibi ""Anneeeee kurabiye canavarı gerçekten yemiyo hee...çünkü yiyemezkiiiiii onun bogazı delik değiilll "" demişizdir...Evet bunu söylerken haklıydık bir kaç kurabiyeyi birden agzına atan bu mavi yaratık hiç birinden direm nasiplenememişti.Tek yaptıgı tüylü parmaklarını agzında çignemekti.Yalnız kurabiye yerken serçe parmagımızı kaldırmayı bu canavardan ögrenmiştik..Bu karakterden bihaber olmayan herçocuk onun gibi kurabiye yemek istemiş ve yemiştirde..Gnammm gnammm diye sesler çıkararak kurabiyeleri ağzına atan ve yerlere dökülmesine aldırmayan çocuklar olarak hemen hemen hepimiz en az bir kez boğulma tehlikesi atlatmışızdır...Geçmiş olmuştur ve son olmuştur.."Bi daha yapmıycm..Çünkü Kurabiye canavarının bogazı yoktur o bogulmaz" denilmiş ve konu kapatılmıştır..


1969 dan beri var olan hergün 50 milyonu aşkın izleyiciye ulaşmış,ve bir o kadar da kişinin bildiği benimse 90 larda Trt yapımı ile tanışmış olduğum yayınlanmaya başladığı günden bugüne kadar ödül rekorları kıran ,Çılgın muhabir Kurbağa Kermitiyle,çoçukların bisikletlerini bedavaya tamir eden Tahsin ustasıyla,gitarıyla şarkılar söyleyen Hakan Abisiyle,mahallenin manavı Zehra Teyzesiyle,zaten icat olmuş şeyleri tekrardan icat eden Mucit Macitiyle, Minik Kuşu,Edisi Büdüsü,Kurabiye Canavarıyla,Jeneriğiyle,şarkılarıyla o bir efsanedir.Herkesin sokağıdır.




Minik Kuş-Tahsin Amca-Kırpık from Ŧคtเђ on Vimeo.

16 Yorum:

valla susam sokağı çocuklarından biri de benim...çok güzeldi ya..ben şeye bayılırdım 'dağdan geliyor bir kız döne döne..bir kız geliyor dağdan döne döne.......'halen ağzımdadır ara ara bu şarkı...çok iiydi ya,valla bak duygusallaştım falan şimdi ben..


Sevgili fd kardeşim,
Anlatımına ve olaya bakış açına hayran oldum. Sizlerle gurur duymamız gerek. Anlaşılır ve akıcı bir dil, bir solukta okumama sebep oldu sağolasın. Küçük oğlumun sevdasıydı Susam Sokağı, Edi ile Büdü'yle büyüdü ve çok hareketlerini de ordan kaptı yararlı bir programdı TRT'nin aslı idi..
Mazimizde güzelliklerin oluşuda artı bir gurur kaynağı oluyor.
İyi geceler diliyorum fd kardeşim.
Sevgiyle kal.


@ dwarfwaves
ağlama yine heee :) duygusallaşman normalde benim için bir ölçü deil..çünkü sen herşeye duygusallaşabiliyosun..Ama ben yinede inanıyorum sana :)

@haykırış
teşekkür ederim Haykırış abi.Susam sokağı kimin sevdası değildi ki.Uzun soluklu olmasının bir sebebi de bu değil mi zaten.Farklı ülkelerde her gün 50 milyonu aşkın çocuk Susam sokağını izliyomuş.Bu gerçekten bundan 10 15 yıl öncesi için çok büyük bir başarı.Hatta şimdi bile bunu çoğu dizi yada çizgi film yakalayamıyor.


nasıl ağlak bir tablo çizmişim sana,buna da üzüldüm bak :))


@dwarfwaves

Bu kötü bişey değil rahat ol.Ne kadar ağlak o kadar insan. :)
Duygusal olman çok iyi bence :)


Ağlak ne len :Pp


@D'L3€R
:) Ağlak şey işte böyle duygusal olupta hemen hüzünlenen demek..


ben bunu çocukken de sevmezdim şimdi mümkün değil sevemem herhalde :Pp

saçma saçan bir çocuk programı diye düşünüyorumm...


Ağlak şey işte :Pp cevaba bak hele :Pp


@D'L3€R
olabilir günde 50 milyon izliyo demek 50 milyonun dışındaki çocuklar izlemiyomuş demek..
sevme napalım..ben seviyorum.. :)

Öyle cevap işte :)


tamam çocuk ben b'şey demedim :)kimi seversen sev ya banane demi ama :Pp


Bende izliyodum sanırsam,çünkü hayal meyal hatırlıyorum.Özellikle kırpığın sadece yarısını görebildik falan dedin ya işte orda canlandı gözümde.Ben çok isterdim onun ordan çıkıp bi yürümesini falan :)

Kaç yılında yayınlanıyodu bu?
O zaman ben kaç yaşımdaydım acaba :)

Hee bide son olarak ellerine sağlık güzel yazmışsın ;)


@BlackRose

o küfenin aralıklarından altta onu oynatan adamı görme gayretimiz felan... :)

Valla 95 e kadar vardı sanırım.Hatta daha geç bitti trt de.2000 lerde de olabilir..

son olarak teşekkür ederim :)


ya bu kadar seveni var neden tekrar vermiyorlar? :) hayır yani çocuklar izlmese dahi ben oturur izlerim!


şu aralar pek izleyemiyorum ama hala var sanırım....Benimle oynar mısın?.. .Yeniden yayınlanmamasının sebebi bu olabilir..Aynı formatta başka bir program çünkü..ama keşke tekrar verilse.Kanal D nin çocuk kanalında veriliyor ama aynısı deil sanırım..


çok güzel olmuş tebrik edrim yorumlarında bi harika


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    1 yıl önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar