Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

V.i.z.e.l.e.r

Etiketler:




Vize haftası ve uykusuz bir gün yine uykusuz kalmak zorunda olduğum bir gün ile bitiyor.
İki saatlik uykumun hangi güne ait olduğunu bile bilmiyorum.
Zaman boyutu yok Süre boyutu var artık evrenimde.
Gece 4 te 5 te uyuyup sabah 7 de uyanma planlarım saat 5 olunca bozuluyor.
Çünkü uyku da tutmuyor.Şuraya da baksaydım keşke diyor atıyorum yorganı üzerimden.
Son güne bırakılmış çalışmalar ilk üç sınavda hiç sorun yaşatmadı ama en fazla ezberin olduğu ders "İnternet Tabanlı Programlama" ya gelince sıra "Buraya kadar Kısaca Fd dedim.Eeee olacak böyle.Son gün çalış sonra da adalet bekle.İsyan et felan.Hiiiiiç sesini etme otur oturduğun yerde.Önündeki sınavlara bak.Hakeden Kazansınsın" dedim.
Yok hayır "Hakkatten Sazansın" demedim.
"Hak eden kazansın evet".
Neyse Sekil 1-A ve 1-B de görüldüğü gibi notlar odamı bir gazetenin basıma yetişmemiş haberlerinin istif edildiği yere benziyor.
Öyle bir yer varmı onu da bilmiyorum.


Sekil 1.A


Şekil 1.B


Ezberim hiiç iyi değil.Öyle olsam Sözel Alanı seçerdim.Ama sözelcilerden daha fazla ve daha anlaşılmaz şeyler ezberlemek zorunda kaldığımız bir gerçek.Web tasarımında derleyicilerin yaptıklarını yarım saatte kağıda dökmemizi istiyorlar.

Html,Frontpage,Dreamweaver la birlikte Web tasarımı ve internet konularından da sorumluyduk.
Önceden çalışamamış olduğum için en kısa zamanda ne ezberleyebilirimin derdine düştüm.Ve her zaman yaptığım gibi Kripto yetişti imdadıma.
İsterse 20 madde olsun yarım saatte bir sayısalcı olarak o metni ezberlemem hiç zor olmuyor bu şekilde.Yeterki Baş harflerinden bir kelime bir sözcük yaratabileyim.
Ve Şekil 1-A daki notlardan Şekil 1-C deki küçük kağıt parçası doğdu.Küçük olduğuna bakmayın en az 50 puan değerindedir kendisi. :)
Biraz bahsedeyim bu küçük şeyden.



Sekil 1.C

En üstteki H.R.İ.S.T ne anlama geliyor.Bir web tasarımı yaparken göz önünde bulundurulacak ilkeler.
H :Hız hız ve daha fazla hız.
R :Rahat kullanılabilirlik.
İ :İçerik
S :Sade ve tutarlı sayfalar
T :Tarayıcılarla uyumluluk

H nin altındaki T.O.R.E.Y
T :Tabloların içiçe gömülü olmaması düzenli olması falan filan..
O :Otomatik başlat.İşte bu da sayfadaki videoların sayfa açılınca kendiliğinden açılması ile alakalı.
R :Resimlerin çok kullanılmaması.Az ve küçük boyutta olması gibi şeyler.
E :Eleman sayısı az olmalı.Sayfadaki eleman sayısının fazla olmamasından bahsediyo.
Y :Yazı fontuyla alakalı bu da.Standardın dışındaki fontlar abidik gubidik css kodlarıyla şeedilmesi mevzusu.

R nin altındaki S.H.H.O.T
S :Servislere erişilebilirlik cart curt.
H :Hedef kitle......
H :Hata mesajları.Cicili bicili hata mesajları
O :Okunabilirlik
T :Tipografi ve açıklmaası gibi

İ nin altındaki K.Y.T.B.Ç.M (Kitapçım diye okunur :) )
K :Kim ne nerde ne zaman...Gazeteciliğin olmazsa olmazı....
Y :Yarısı yeter...Çok yazmak eksik yazmak kadar yanlıştır...
T :Terminoloji şeyisinden bahsediliyor burda.
B :Bağlantı sayısını az tutarsan iyi edersin ahbap.Link işini abartma yani.
Ç :Çöpe atmayın yazdıklarınızı taam mı.Arşivleyin.
M :Mikro içerik işini sordun mu abi....

S nin altındaki T.A.D.İ.L
T :Tutarlı sayfalar...
A :Alışkanlıklar..Kullanıcının alışkanlıklarını göz ardı etme derim.
D :Dolaşma Çubukları...İşte başa dön.Geri ileri...
İ :İlgiyi dağıtmayın.Böyle ordan burda kayan yazılar neyin koyma hacı siteye. Gerek yok.
L :Less is More......Daha az daha çoktur..demiş atalarımız :)

Yuvarlak içine alınmış harfler de neyin nesi derseniz.
İnpu type in parametreleri...
R : reset
S : submit
H : hidden
C : checkbox
T : text
İ : image

Üzerinde yatay çizgi olanlar ne peki ?
Frontpage de ekle menüsü altında bulunan Form un alt elemanları.
En azından yeteri kadarı :)
E : etiket
R : resim
S : seçenek düğmesi
O : onay kutusu
B : basma düğmesi
M : metin alanı
M : metin kutusu
A : açılan kutu
D : dosya yükleme

Altında U gibi yay bulunanlarsa Frontpage in Ekle menüsü altında bulunanlar.
Y : yatay çizgi
K : katman
Y : yer imi
T : tarih ve saat
D : dosya


soldakileri de açıklamak isterdim ama yazı bayağı uzadı..Ders çalışmam lazım.Böyle ezber yapamayanlar için tavsiye ederim bu yöntemi.Kağıtta göründüğü kadar az değil miş gördüğünüz gibi..Tekrar görüşmek dileğiyle.Hoşçakalın.Sağlıkla kalın.
B.Y.E

B : birileri...
Y : yine..
E : el hareketi yapıyor...
4 Yorum:

Allah mahcup etmesin. Yolun ışıkla dolu olsun.
Başarı dileklerimi gönderiyorum sevgili kardeşim.
Sevgiler.


Çok teşekkür ederim Abi.Allah razı olsun.Her zaman duaya ihtiyacımız var.Bu hafta bu ihtiyaç biraz daha yoğun hissedilir oldu.Allah kimseyi mahcup etmesin.Allah mahcup etmesin çok güzel bir duadır ayrıca.Çok derin.Üzerinde bir yazı yazılabilir.Amin diyorum.Herkese kolaylıklar diliyorum.Her ne hayırlı iş üzerindeyse.


bu harika eski günlerimi anımsadım.:))
başarılar ve kolaylıklar dilerim.


:))) ben de eski günlerim olmasını istiyorum..Mesela sınav haftası sonrasını hayal ediyorum..sIavlar bitmiş felan :)
Teşekkür ederim.Bugün cumartesi ve bugünde sınav vardı hatta yarın da var ..Ama yarın son işte.bitecek :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    7 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar