Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Şey -Tana French

Etiketler: ,


Psikolojik gerilimde nefes kesen ,yepyeni bir sesin doğuşunu işaret eden,çarpan bir roman;

Ormanın Derinliklerinde Bir ŞEY Var.

Kaçırılmış fırsatlar,kaçırılmış şanslar ve kaçırılmış bir çocukluk.

Evet arkadaşlar uzun bir aradan sonra nihayet bir kitap bitirdim.
İlk 200 sayfasını çok geniş bir zamana yaymıştım ama kalan 250 sayfasını iki gecede bitirerek kitap okuma alışkanlığımın sekteye uğradığı yönündeki kaygılarıma son verdim :) Şimdi de okuduğum ve çok beğendiğim bu roman hakkında birkaç şey söylemek istiyorum.Tana French in kendini ıspatladığına inandığım bu kitap kendisinin
ilk romanı.Ama kitabı okumaya başlayınca , anlatım şekli ve mantıklı olay örgüsü ile kendinizi bir anda kitabın içinde bulmanız sayesinde yazar Tana French’in kariyerinin doruklarında olduğunu düşüneceksiniz.”İlk eseri olarak düşünüldüğünde süper” demiyorum dikkatinizi çekerim,bu kitap bu hanfendinin son ve en büyük eseri olsaydı bile benim söyleyeceğim bu kitabın “Polisiye-Psikolojik Gerilim” alanında bir başyapıt olduğudur.Kitabın yarısından itibaren kendinizi uzun bir dizinin ikinci üçüncü sezonundaymış gibi hissediyorsunuz.O ana kadar okuduğunuz ve edindiğiniz bilgilerin ağırlığı üzerinizdeyken henüz hiçbir tahminde bulunamamak sizi daha da bağlıyor kitaba.Mantıklı tepkiler ve zekice kurgulanmış olaylar geriye dönük hayal kırıklıkları oluşturmadığı için yazara güveniyorsunuz.ŞEY,yazarın unuttuğu veya görmezden geldiği bir ayrıntının olmayacağına inanarak okuyunca daha fazla zevk aldığınızı keşfedeceğiniz bir roman.

Kısaca Fd


Bir oğlan çocuğu,ormanda travmatik bir olay yaşıyor…Yıllar sonra,aynı çocuk bir cinayeti araştırmak üzere aynı ormana geri dönmek zorunda.

1984 Yazı.Dublin’in küçük banliyölerinde hava kararırken anneler çocuklarını eve çağırmak için sabırsızlanmaya başlıyordu.Fakat bu ılık akşamada,üç çocuk karanlık ve sessiz ormandan geri dönmeyecekti.Polis geldiğinde çocuklardan yalnzca birini bulabildi;dehşetl
e ağaç gövdesine sarılmış,ayağında kanla dolu spor ayakkabılar olan ve az önce yaşadığı saatlere dair hiçbirşey hatırlamayan bir oğlan yirmi yıl sonra,ormanda bulunan çocuk Rob Ryan, Dublin Cinayet Masası’nda polis dedektifi olmuştu.Ve gizli geçmişinin izlerini üzerinde taşıyordu.Fakat aynı ormanda oniki yaşında bir kızın öldüğü ortaya çıkınca,O ve dedektif Maddox-ortağı ve en yakın arkadaşı-kendilerini eski,çözülmemiş bu dava kadar kanlarını donduran başka bir olayla karşı karşıya buldu.Uzun zaman önce gömdüğü hatıralarının bölük pörçük parçaları eşliğinde kala kalan Ryan, hem önündeki dosyanın hemde kendi karanlık geçmişinin gizemini ortaya çıkarmak için büyük bir fırsat yakalamıştı.

Dublin’in banliyölerinden Knocknareeli’de 12 yaşındaki Katy Devlin adlı kız,yerel bir arkeolojik kazı alanında ölü bulunduğunda dedektif Rob Ryan ve ortağı Cassie Maddox,kurbanın sorumlu ailevi tarihini irdelemek zorunda kalmıştı.Devlin cinayetinde yirmi yıl önce aynı mahallede Ryan’ın en yakın arkadaşı olan iki çocuğun kaybolması olayı arasında insanın kanını donduran benzerlikler vardı.Ryan’ın 1984 Davasıyla alakalı olduğundan sadece Maddox’un haber vardı.





Tana French Fransa ,İrlanda, İtalya, ABD ve Malawi de büyümüş. 1990 dan bu yana Dublin de yaşıyormuş.Trinity College'de profesyonel tiyatro eğitimi almış bazı filmelerde rol almış ve dublaj yapmış.




“Tek kelimeyle güzel ve zeki yazı tekniği sayesinde Tana French,bize karanlık bir cehenneme götürüyor;öyle baştan çıkarıcı ve insanı içine çeken bir yer ki burası,istesek de sırtımızı dönmemiz mümkün değil.Bayan French sıradaşı bir yazar ve ŞEY bir yıldızın doğuşunun habercisi.”
-Lisa Unger-

“French,en beklenmedik hareketleri yapabilme potansiyeline sahip ve karmaşık karakterleri için capcanlı bir sahne yaratıyor.Olay örgüsünü kasvetli acımasız bir doğayla ve üslubunun çarpıcılığıyla ormanda kaybolmanızı sağlıyor.”
-The New York Times-






Paylaş
8 Yorum:

ilk yorumu yapayım.. kitabın kapağı bi ürkünç. pek severim!
mim yolladım sana..


Kitap için yazdığım postların kaderi bu. pek yorum gelmiyo :)
Okumalısın Seyhan.Mim için teşekkürler.Yakında sana bir süpriz yapcam.Çalışmalara başladım :)


evet kitap hakkında bir fikri olmayanlar ilk izlenimlerini de yazmaktan çekiniyolar. kendi kitap blogumda da gözlemledim bunu aslında ..aa bu tarz kitaplar ilgimi çeker. okumalıyım.. ilgimi çekmedi gibi yorumlar gelmeli bence..

ben seviyorum şahsen içince cani şeyler barındıran kitapları :) denk gelirsem aa okumuştum bunun hakkında alayım derim :)


@ wmina | queen elisabeth

Evet aynen öyle ama aynı şeyi bizde yapıyoruz değil mi? :)
Daha önce duymadığımız bir kitapsa hiç yorum yapmıyoruz.Belki ikinci kez rastlamışsak..Aaa evet duymuştum diyoruz belki..Ama okumuşsak gururla yapıyoruz yorumları :)
Ben de bloglarda rastladığım kitapları kitapçıda görünce alıyorum.Bu yüzden okuduğum güzel kitapları burada paylaşmamın kesinlikle işe yaradığını düşünüyorum.Senin blogunda bu konuda çok faydalı oluyor :)


evet bende gördüğüm kitapları alıyorum. özellikle bu tarz blogları takip ediyorum :D bence iyi bişey yapıyoruz..(Y) devam..


Ben şu anda bu kitabı okumaya başladım. Yorum için teşekkür ederim.


Yahu yazmak icin degilkitap neymis ne degilmis onunlacalakali bir seyler yazin


Ne için yazacağımı sana mı soracam. Önce sen bi ne olup ne olmadığını söyleseydin. Burada sana göre bişey yok sen şimdi git kendi evinin önünde oyna. Hadi bakalım..yırtmadan topunu.


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar