Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

TinEye.Com

Etiketler:


TinEye.Com

Google’ın görsel arama hizmetini hepimiz biliyoruz.Arama motoruna yazdığımız bir kelime ile bir şekilde ilişkilendirilmiş resim ve fotoğraflara ulaşabiliyoruz.Blog alemi için de bu özellik oldukça yardımcı oluyor.Yazdığmız yazıya en uygun resmi çoğu zaman bu sayede buluyoruz.Hatta bazen bulduğumuz bir resim için yazı yazdığımız da oluyor.Google ın kelime ile resim aramasına diyeceğimiz yok.Son olarak google ın resim ile resim arama üzerine çalışmalar yaptığını duydum.Vizonteleden hatırladığımız şu replik geldi aklıma.”Radyonun resimlisi mi? Yaptılar mı?Şerefsizim aklıma gelmişti.”…Yok google yapmadı henüz.Ama yaparsa TinEye.com dan daha iyi bir hizmet vermeli diye düşünüyorm.Çünkü Google ın üzerinde çalıştığı bu projeyi TinEye.com hayata geçirmiş durumda.Sade bir arayüzü var.Önce arama motoruna elinizdeki resmi upload ediyorsunuz.Ve karşınıza o resim in aynısı ve benzerleri tıpkı google da olduğu gibi alt alta sıralanıyor.





Ne işimize mi yarayacak.Bence çok işimize yarayacak.Örnek vereyim mesela.Diyelim elimizde çok güzel bir manzara resmi var fakat burası neresi bilmiyoruz.Hemen TinEye.com a giriyoruz.Fotoğrafımızı yüklüyoruz.Ve o resmin yeraldığı bloglar,siteler sıralanınca birine girip o resim hakkında bilgiler edinebiliyoruz.Başka ne gibi faydası olabilir peki.Diyelim elimizde bir resim var fakat resmimiz biraz soluk ne bileyim yada üzerinde bir yazı var yada boyutu küçük.Hemen resmimizi buradan aratıyoruz,Daha kaliteli,temiz veya büyük boyutlardaki örneklerine ulaşabiliyoruz.Son olarak aklıma gelen faydası şu olabilir.Mesela şu marketlerde bakkallarda pepsi içecekler için bulunan buzdolapları,soğutucular varya onun üzerinde elinde teneke kutu ile gülen,güzel gözlü bir kız var.Hıh işte ben onun kim olduğunu çok merak ettim ama bir türlü netten o resme ulaşamadım.Hala ulaşmış değilim.Ki ben netten bir şey arama ve bulma sektörünün kralıyım.Abartmıyorum =) Bulamadım ama bende çare tükenmez.Hala güzel bir fotoğraf makinesine sahip olmadığım için gerçekleştiremediğim yöntem şu.Fotoğrafını çekip bilgisayarıma attığım bu afişi TinEye den aratıp orjinaline ulaşmak.Nasıl ama.Muuuuhaaaahaahaa. Çok kötüyüm.Dedim size Kralım bu konuda...

Ve bir ikinci öneri....

Linki Görebilmek İçin Üye Ol veya Giriş Yap

Allah'ım yarabbim ! Bir cümle bu kadar mı sempatik olur(!) Bu kadar mı Çekici (!) Bu kadar mı yol gösterici,akıl verici olur.iNternetten küçücük bir bilgiyi bir dosyayı elde edebilmek için kırk kapıyı açtıktan sonra karşıma gelen bu uyarı neye hizmet ediyor anlamış degilim.Üye çekmek denilecek eminim ama sizce de mantıksız değil mi bu olay .Neden bu site yöneticileri 300 500 üyeyi geçemeyeceklerini bildikleri halde atıyorum 8 milyonluk internet kullanıcısını dışlıyor olsun.Üstelik bunu hit kazanma adına yapıyorlar olmaları da gayet ilginç.Böyle bir uyarı ile karşılaşan kullanıcıların büyük çogunlugu üye olarak görmek yerine eminim benim gibi başka bir yerde açık link arıyor.İnsanlar üye olmaktan uzak duruyor.Spam mailler şu bu sebeplerle.Gereksiz çünkü saklıyor oldukları linkler vs.O sitenin özgün bir ürünü felan da değil.Neyse ki sırf böyle forumlara üye olmak için geçici mail adresi veren bir site var.Bir defa işimizin düştügü bu forumlara bu sitenin verdigi geçici mail adresiyle üye olarak gereksiz e posta , reklam gibi spam lardan da kurtulmuş oluyoruz.

http://www.dandikmail.com/

burdan alınan geçici mail adresinin sadece 15 dakika ömrü var.Hatta siz mail adresini talep ettiginiz andan siteden geri sayım başlıyor.Aktivasyon istemeyen tüm forum üyeliklerinde bu kolaylıktan yararlanmanız sizin yararınıza.Böylelikle ne oldukları belli olmayan forumlar üzerinden hem sizin bilgilerinize ulaşılamamış olur hem de mail adreslerinizi reklam şirketlerine satmalarının önüne geçerek sürekli gelen reklam tanıtım maillerinden kurtulmuş olursunuz..

bilginize ..... :)

2 Yorum:

ne işe yarıycak kısmını yazmasaydın inan bi anlam veremiyecektim :)


Zaten amaç ne işimize yarayacağını anlatmak.İşimize yarar mı sence Seyhan? :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    9 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar