Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Film Sepeti 4 (Güney Kore)

Etiketler: ,



Film Sepeti koleksiyonuma ikinci bir “Güney Kore Özel “ postu kazandırmış bulunmaktan duyduğum mutluluğu sizinle paylaşmak istiyorum.Bundan önceki Güney Kore özel ile birazdan yazacağım arasında dayanamayıp paylaşmış olduğum Güzel bir Güney Kore filmi mevcut olsa da onun eksikliği ve harcanmışlığın verdiği üzüntü böyle bir özel bölüm oluşturmama engel olamadı.En güzel en şahane ve film yorumlarımda gariptir daha önce hiç kullanmadığım “en Enfes” sıfat tamlamasını kullanmaktan en ufak rahatsızlık duymayacağım filmlerle karşınızdayım.Bu hafta içerisinde izlediğim aşağıdaki filmlerin üzerimde bıraktığı tarifsiz coşkunun etkisiyle daha önceki filmleri bir kalemde silip atmadan filmlere geçeyim.Çünkü Güney Kore filmlerinden güzel olanları izlediğinizde ondan öncekilerini neredese unutturma derecesinde bir sarhoşluk verdiği gerçeği var.Tamam tamam uzatmıyorum.Naysting Film Kuşağı gururla sunar….

Jibeuro




İlki bana harika duygular tattıran,şirin mi şirin bir film…Jibeuro..Türkçe “ Ev Yolu” olarak geçiyor.Benim çok sevdiğim çoçukluk,yaşlılık,sadelik,doğallık kavramlarını bir belgesel tadında yaşatan gerçek bir film.Belgesel tadında bir film mi desem film tadında bir belgesel mi desem bilemedim.Şımarık bir şehir çocuğunun daha önce hiç bilmediği dilsiz ve yaşlı anneannesi ile belli bir süreliğine köyde yalnız yaşamak durumunda kalmasını konu alan Enfes(işte burda kullandım) bir film.Nineye hayran oldum.Bize ne kadar çok benziyorlar.Ve ne kadar “insan” insanlar.Mutlaka izlemeniz gerektiğini söylemekle birlikte öyle vurdu kırdı,uçtu,ışınladı,yaratıkların olduğu aksiyon gerilim vs gibi filmlerden başkasını hayatta izleyemeyen duygularını aldırmış vatandaşların bu filmden uzak durmalarını şiddetle tavsiye ediyorum.Hız olsun yarış olsun kovalamaca olsun ışık açık kalsın ki uyumayayım diyerek izlenmiş filmlerin izleyicilerinden hazzetmediğimi de söylemişmiydim.Hatta bakın bunlar yüzünden o filmlerden de nefret etmeye başladım.Üstelik böyle olmayıpta sadece o filmi izlemiş bulunan masum izleyici profiliyle de ters düştüm.Yapmayın.İnsan ilişkilerine,psikolojiye,düşünce gücüne,bazen sadeliğe değinen filmlere diğerlerine verdiğimiz kadar değer verelim.Değer verelim ki değer görelim.Tüm büyükannelere adanmış bu filmi izleyelim.Benim Puanım 10 üzerinden 9.

Part 1 ve Part 2 altyazılar videolarda gömülüdür.İyi seyirler..



Someone Special



Someone Special da güzel bir romantik komedi filmi.Ben her film için sanki aynı şeyleri söyleyecekmiş gibi hissediyorum ama yok söyleyecek bişey yok.E güzel filmler çünkü.Bide öyle kötü filmlerin denk gelmemesi için ayrı bir çaba gösterdiğim gerçeği var.Biliyorum sen nasıl bu kadar sevebiliyorsun Kore filmlerini diyenleriniz var.Ama maalesef siz kötülerine denk gelmiş yada getirilmişsiniz.Ben burda biraz da onun için birşeyler paylaşmaya çalışıyorum.Kötüyse kötü derim.Ama güzellerden seçtim izlemeye devam ediyorum.Kötü kore filmlerinin izlediğiniz en kötü film olma potansiyelinin ne kadar yüksek olduğunu da çok iyi biliyorum.Adamlar adeta en iyisini biz yaptığımız gibi en kötüsünü de ancak biz yaparız diyorlar.Çok sıkıcı anlamsız olanlar da var.Bu adamların düşünce tarzları çok uç noktalarda seyredebildiği için bize öyle geliyor aslında.Onun için adam akıllı, izlenebilirden öte izlenmesi gereken filmleri burda paylaşıyorum.Büyük paralar harcanarak ünlü oyuncuları kadrosunda bulundurmuş hikayesi sıfır,doğallığı sıfır ama reklamları on numara filmleri izlemeden önce izlemenizi istediğim ,Film izlemeye küsmeden izlemiş olmanızı arzu ettiğim filmler.İzleyin.Bir de bunların tadına baksanız ne olur yani.Bu filmlerden beklentileriniz yüksek olsun diyorum.Heh işte hodri meydan :) Film de ki kız ve erkek müthiş oyunculuk sergilemişler.Bu arada ara tatilde evde annem ve babamla birlikte Kore filmi izleyeyim dedim.İkiside çok sevdiler.Filmdeki kızı da.Babam bi ara aslında burdan bi gelin getirmek lazım dedi.Beynim yıkanmış o günden beri. : ) Dil sorun olmasa hani bi sürpriz yapardım belki :) Hehe “Altyazılı gelin olsa Alınyazım Korece olurdu.” Film benden 10 üzerinden 8,5 puan alarak Jibeuro’dan sonra ikincilik koltuğuna oturuyor.
Filmi online izleyeceğiniz bir adre vereyim bu kez de..İşte şurdan...

Chocolate


Beni çok ama çok şaşırtan beklemediğim kadar güzel bir film Chocolate.Otistik bir kız çocuğunun sadece gözlemleyerek edindiği dövüş sanatı, kendilerine yapılan haksızlıklarla birlikte acımasızca kendini göstermeye başlar.Daha önce izlediğiniz tüm dövüş sahnelerinden çok daha farklı çok daha gerçekçi ve inanılmaz bir film.Filmin kamera arkasına bakınca bu filmin bir mucize eseri tamamlanabildiğini anlayacaksınız.Gerçekçi değil gerçek dövüş.Ve bir otistik kız çocuğu.Karşısındakilerin gücü ve sayısı önemsiz.Yalnız film Güney Kore değil Tayland yapımı.”Ong Bang” in yönetmeni Prachya Pinkaew den müthiş bir film daha.Benden 8.49 puan.
Film için uzağa gitmeyin.Gelin peşimden...


He was Cool




Ve bir Romantik Komedi daha.He was Cool.Güzeldi hoştu iyidi.İzlenmesinde fayda var.Kahkahalara boğulmasamda nihayetinde sadece komedi filmi olmadığından eğlenceli buluyor ve 10 üzerinden 7 puan vererek ısrarcı olmadan filmi tavsiye ediyorum.Konusu neydi ? Karşı okuldan astığı astık kestiği kestik kabadayı bir öğrencinin okulun sitesinden yaptığı hakarete kendince “güzzell” bir cevap konduran sevimli kızcağız başına ne işler açtığından habersiz hayatına olduğu gibi devam edebileceğini düşünmektedir.Daha doğrusu hayatının değişebileceğini hiç düşünmemiştir. 7 puan iyidir. Buradan İzleyebilirsiniz.

Treeless Mountain



Ve son olarak yine insan ilişkilerini konu alan etkilendiğim yürek burkan bir film. Treeless Mountain.Yönetmen yalnızlık ve terk edilme korkusunu harika bir üslüpla anlatmış.Bilinçaltınızdaki çocukluk korkularına sert bir dalış yapmaya hazır olun.
Babaları evi terketmiş olan iki küçük kız kardeşin hikayesi , annelerinin bir iş bulana kadar onları Başkent Seul’den alıp halalarına bırakmasıyla başlıyor.Henüz 6 yaşındaki büyük kız Jin daha annesinin yanındayken bile kardeşi Bin’in bakıcılığını yapıp kendisi okuldan çıktıktan sonra bir de kardeşinin okuluna gidip onu eve getiriyor.Yaşıtları oyun oynarken O üzerine yüklenmiş sorumlulukları yerine getirmeye çalışıyor.Halalarına götürülünce okuldan da ayrılan çocuklar,halalarının onlara iyi davranmaması ile anne özlemini daha derinden hissetmeye başlıyorlar.Giderken annelerinin kendilerine verdiği “uslu durmaları halinde halalarının hergün vereceği bozuklukları atacakları Domuzcuk şeklindeki kumbara” adeta ellerinden hiç düşmüyor.Kumbara dolduğunda geri geleceğini söyleyen annelerinin bir an önce gelmeleri için çekirge yakalayıp satan,hatta ellerindeki büyük paraları bozdurup daha çok bozukluk elde etmeyi deneyen kardeşler anne yolu gözlemeye başlıyorlar.Yalnız ve sahipsiz kalmanın çaresizliğini,annenin bir çocuk için ne demek olduğunu çocukların hissettiklerini yüzlerine şahane bir şekilde yansıtmasıyla oldukça güzel anlatabilmiş güzel bir film bence.Şaşırdığım iki şey vardı birincisi çocuklar bu yaşta bu rolleri nasıl bu kadar hissederek oynadılar ikincisi filmin yönetmeni böyle derin ve karmaşık duyguları bir filmde bu kadar güzel anlatacak ne yaşadı.Birincisini hala anlayabilmiş değilim ama ikincisinin yanıtını yönetmen kendi veriyor.

"Ağaçsız Dağ’ı Pusan’da geçirdiğim çocukluk yıllarımda başıma gelen olaylardan esinlenerek çektim. Annem babamdan boşandı ve bizi dedemin pirinç çiftliğine bırakarak kendine daha iyi bir yaşam kurmak ve çocuklarına bir gelecek sağlayabilmek amacıyla Amerika'ya göç etti. Hayatımın bu dönemine ait yitip gitmiş anıları aramak amacıyla filmi yazmaya başladım; filmim aynı zamanda anneme yazılmış bir mektup gibiydi.”
Benim puanım 8.
Soo-ah Lee

Film İçin Burayı Ziyaret ediniz..


Evet arkadaşlar.Bir başka " Güney Kore Özel" de buluşmak dileğiyle.Mutlu kalın.Esen Kalın.İyi seyirler..

13 Yorum:

ayy ilk yorumu yapayım...

yorumlarını okudukça çıldırdım! -
en iisini biz yaptıgmız gibi en kötüsünüde biz yaparız diyor gibiler hakkikaten :) -

en son ne zmn oturup film izledim bilmiyorum.
deli oluyorum..
ay bunu izliyim bunu izleyim dedim yorumlarını okudukça!

someone special ve chocolate a link vermemişsin.

lütfen ver :)


Filmler Senden başka kimseye hitap etmiyo gibi :) Sen de olmasan bir daha film hakkında yazmıycam :) İlerki günler de çok yeni kore filmleriyle tekrar geliyorum.10 a yakın süper film var pc'm de bir de "I'm Sorry I love you" adlı dizi var. Çok güzelmiş.16 Bölüm.İzlemek istersen söyle yeter :) Bu arada linkleri verdim :)


Pardon sen onu zaten izlemiştin değil mi ? :) Unuttummmm..O zaman filmlerin hepsini vereyim sana :)


"spaced" e de bakın derim..14 bölüm


@ Travis
Peki Travis..Bu bitince heralde yeni bir dizi arayışına girecm.O zaman izlemek için ilk sırada Spaced olacak.


spaced mi?
izle, yorum alalım ona göre bende izliyim :)


bu sepette de sadece someone special'i izledim :(

nasıl bir çocukluk aşkıdır o öyle :(

hep güldüren hem ağlatan filmlere bağımlı oldum senin yüzünden yaaa :)

başka film izleyemiyorum.

nerde eski ben, hep korku-gerilim izlerdim bol kanlı şiddetli.

şimdi oturup pc karşında burnumu çekip, gözyaşlarımı siliyorum :)


bir de he was cool'da sayfa bulunamadı dedi :(


:) Eeee Kore filmleri böyle.Benim sayemde sevmiş olman mutlu etti beni :) Valla link kırık olabilir.Uzun süre geçti üstünden.Sağol bi ara düzelteyim.


Tayland filmi enteresanmış. Ben de izleyeceğim bu filmleri ama bakalım ne zaman. Sıraya girin şeklinde beklesinler :D :D :D


canın sağolsun.moralin yerinde olsun..huzurlu ol..film önemli değil..izlersin bi gün.


Filmlerin hepsine yorum yapasım var, uzun bir yorum olacak :)
Öncelikle Ev Yolu'nu -söylediğim gibi- ben de çok sevdim. İyi bir film olacağını tahmin ediyordum ama bu kadarını beklemiyordu. Anneanne bir numara!
Someone Special'ı arkadaşlar ta ne zaman tavsiye etmişlerdi. Ben Welcome to Dongmakgol, Going By Book ve Castaway on the Moon filmlerini izleyip çok ama çok sevdikten sonra zaten bu adamı en sevdiklerim arasına koydum bile. En kısa zamanda izlenecek.
Chocolate da methini çok duyduklarımdan. İzlenecek.
He Was Cool diğer güzel filmlerin yanında vasat kalıyor. Hikayeyi bağlayış tarzlarını sevmemiştim. Ama hiç eğlenmedim diyemem. Özellikle Song Seung-heon ile tanışmamı sağlayan film olduğu için bende yeri var.
Ağaçsız Dağ da insani yönü ağır basan bir filmdi, çocuğun zorluklarla başa çıkışını göstermesi açısından iyiydi. Yönetmenin kendi deneyimlerini aktarmış olması bilgisi bu yüzden beni pek şaşırtmadı.


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar