Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Leyleklerin Uçuşu - Grangé

Etiketler: ,


Leyleklerin Uçuşu Grange'ın ilk kitabı olmasına rağmen benim Şeytan Yemini,Kızıl Nehirler ve Siyah Kan'dan sonra okuduğum bir kitap.Galiba Türkçe'ye de en son çevrilen kitabıymış.Taş Meclisi'ni de okumak isterdim ama kazara filmini izledim.Artık o heyecanı tadamayacağım için üzgünüm.

Kitabı geçen hafta okulda açılan kitap standından aldım.Ucuz diye iki üç kitap almıştım.Kitaplar elimde eve gelirken arkadaş Leyleklerin Uçuşu'nu elimde görünce haftasonu okuması için benden istedi.Ben de tamam dedim başta.Çünkü Adam Fawer'in Empati'sine önceki gece başlamıştım.Kitabı haftasonu okumak için benden isteyen arkadaşla birlikte eve geldik.Ben bi ara ortadan kayboldum sonra geldim dedim ki. "Sen Siyah Kan'ı okudun mu?" "Hayır" dedi.Ben de "Ben bu kitaba başladım 50 sayfa okudum bile.Haftasonu bitireyim.Sonra vereyim sana.Sen Siyah Kan'ı oku bu arada.O da süper kitap dedim." Tamam dedi.Neden böyle yaptım.Birincisi gerçekten merak ettim.İkiniciS benden önce dokunulmuş sayfaları okuyamıyorum.Kitabı okurken bir sır perdesini aralar gibi olsun istiyorum.Benden önce o kitabın sayfaları birisini heyecanlandırmışsa ben okuyamam onu.Benim de böyle bir huyum var işte.

Kitap nasıldı? Güzeldi.Yarısından fazlasında çok fazla germeden sürükleye sürükleye ilerletiyo.Heyecan dozu pek yüksek değil ama 250 den sonra başlıyo azar azar artmaya.Ama talihsiz bişey oldu.O ucuz diye aldığım kitap 302 sayfaydı.Gece bitirip uyuyayım dedim.Son iki sayfaya girdim.Olaylar henüz tamamen aydınlanmadığı gibi karmakarışık olayların bir iki sayfada bir sonuca bağlanabileceğine olan inancımda kalan cümleler gibi eriyordu.Son sayfaya girdiğim halde yazar hala ortamı germek adına betimlemeler yapıyordu.Aklımdan geçenlerin doğru olmamasını diledim.Bir yandan son sayfayı çok dikkatli okumalıyım.Herşey çözülüyor.Demekki çok çarpıcı bir son olacak derken diğer yandan yoksa sayfalar eksik mi diye korkmaya başladım.Ve kitap "Pat" diye bitti.En heyecanlı yerinde.Heralde mantık şu önce kitabı eksik olarak verelim.Sonuna kadar adamlar okusun en heyecanlı yerinde bitsin.Gelsin paşa paşa alsın tekrar.Tabi stand çoktan kalkmıştı.Kitapçıya gideyim bakayım bir kaç sayfaysa eksik orda okurum dedim.Yok eğer eksik çoksa yenisini alayım. "50 (yazıyla:Elli)" sayfa eksikmiş.Aldım geldim eve taze taze okudum.Az önce bitti işte.Sonra kitap hakkında bloga bişeyler yazayım dedim.Kitap Grange'ın hayalgücü açısından hayretler verici.İlk başlarda "Grange'ın en güzel kitapları arasına giremeyecek mi yoksa?" diye düşünmedim değil.Ama yine ters köşe yapmayı başardı.Mükemmel bir son.Üstelik öyle son sayfaya kadar sıkıcı birden müthiş bir final yapmışta değil.Benim gibi düşmesinler diye söylüyorum.Kitap 350 küsür sayfa ve 200 den sonra tempo çok güzel yükseliyor.Konusundan bahsetmek istemiyorum.Zaten kitap hakkında bişeyler yazma hususunda sıkıntı çekmediğim bir yazı oldu :) Okuyun derim.İyi ki okudum demek için..


Paylaş
5 Yorum:

bence taş meclisini de okumalısın filmle alakası yok. alakaya maydanoz bir çekim yapılmış film. kitapsa dudak uçuklatacak cinsten sağlamdı.


ama işte az çok olayları anlatmış.heyecan yok anlıyomusun.yine de bu dediğini dikkate alcam.Ama diğer kitapları okuduktan sonra.Hem belki filmi unuturum.Filmi hiç beğenmemiştim zaten.keşke hiç çekilmeseymiş.


Burada Kurtlar imparatorluğunu göremiyorum...sevmedinmi? okumadın mı?


Yukardaki yorumları okudum da ,kesinlikle filmleri çok kötü oluyor yanıltıcı.


Okumadım.Okumadıklarımı yazmıyorum :) Biraz Zaman geçsin okuyacm :) Çok kitap birikti :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    9 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar