Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Sayntifik Notlar 3

Etiketler: ,


Bilim Teknik Dergisinin 500.Sayısı armağanı olarak elimde bulundurduğum 42 Yıllık dev arşiv çoktandır kayıptı.O yüzden blogun ilk günlerinde büyük hevesle başladığım bu seriyi devam ettirememiştim.Ama sonunda buldum.Ve hemen başladım çalışmalara.Okudukça notlar aldım ve biraz eğlenceli hale getirmeye çalıştım.Amacım bilgilendirirken eğlendirmek değil .Eğlendirirken bilgilendirmek :) Çay ve simitle iyi gidecek bir yazıdır. Hadi bakalımmmmmm. :)



1
"Bana bir masal anlat baba" diye jenerik müziklerimiz olsa da genelde masalı annelerimiz anlatır.İlerde çocuğu uyutmam için gerekebilir diyerek masal öğrenen hiçbir baba görmedim ben :) Masalların sonları hemen hemen hepimiz için biraz siliktir.Az çok bilinir konu.Karakterler felan bellidir sonuna kadar ballandırıla ballandırıla anlatılır ama o müthiş final bir türlü gerektiği gibi bitmez.Belki de onun için aynı masalın birbirinden ilginç sonları oluyor :) Bilim adamları her zaman farelerin çocukluğuna inmiyor ya,demiş ki biri birgün;

"...gelin hacı.Bi beş dakka dinlenin.Çay demlenirken bende size bi masal anlatayım.Rahmetli anam anlatırdı.Ben o zaman çocuğdum tabi.Ayıptır söylemesi ben biraz el üstünde büyüdüm.Nazlı idim.Kutup ayısının sonbaharda üzerine çöken ağırlığa benzer bir uykusuluk hissetmeme rağmen "baaa masal anlatmazsan vallaha uyumam" derdim.Anam hep "Bizim fadimenin oğlunu dediydik diye bu oğlan böyle oldu.Geçi inadı var boyu devrilesicede" derdi.Bak unutturmayın keçilerin inadının sebebine de bi bakalım.Neyse efendime söylim şimdi bir var mış bir yoğmuş.Develerin evrim geçirme sürecinde henüz tellal olduğu bir vakitte pireler başkalaşım geçirmemiş olup 4-c kapsamında berberlik yaparmış.İzafiyet teorisinin açtığı yolda ben anamın beşiğini tıngır mıngır sallayabiliyor iken bir kırmızı başlıklı kız varmış.Bu pecmürde mi pecmürde kız ormanda kestirme yol biliyom diye ayının gurdun cirit attığı yerlerden geçerekten işte efendime söylim..........

(YARIM SAAT SONRA)
..... velhasılı kelam.Bu gurt gaynana gılığında yatağa uzanmışşş.Benim de çay soğudu.Neyse maksat muhabbet zaati...işte nerde galmıştım.He şey..kem küm.Zart zurt.Yav işte ben burayı biraz garıştırıyom.Sonunu biliyom sanıyodum.Kem küm.Den den...hüüüüppphee..Ben şeker de atmamışım.Neyse yavv yeter bu gadar muhabbet haydi bismillah. "

Bu olay üzerine diğer bilim adamlarının tepesi atmış tabi.Onca zamandır dinledikleri masalın sonunu unutmuş olması herkesi çileden çıkarmış adeta.O anda karar vermişler masalların sonunun neden unutulduğunu araştırmaya.Masaların sonunun kaybolabilitesinin çay kaşıklarınınki kadar yüksek çıkmasının ardındaki sebep ne acaba? diye düşünmeye başlamışlar.Uyumadan önce dinlenilen masalların sonuna neler oluyor? Çocuğun gözleri yarı açıkken dinlediği son neden hatırlanmıyor? Bu ingiliz bilim adamlarına göre neden; konuşmayı algılama ve bir anı olarak kaydetmeyle ilgili beyin ağlarınınn uykuya geçmeden hemen önce ‘kapatılması’.Uyku çökmeye başladığında beynin, konuşma algılamasının daha üst düzey unsurlarını basitçe kapatıvermesi ve uyumadan hemen önce söylenenleri hatırlamayı güçleştirmesiymiş.


2
Kleopatra çirkinmiş meğersem.O dillere destan güzellik abidesi Kleopatra, dar bir alın,uzun ve sivri bir burun, ince dudaklar ve sivri bir çeneyle günümüzde olsa Facebook hesabı açamayacak derecede çirkinmiş oysaki.Nerden mi anlamışlar bu gerçeği? MÖ 32 yüz yılından kalma küçük bir gümüş paranın iki yüzeyindeki Kleopatra betimlemelerinden. Paranın insanı bozduğuna bir kez daha şahit oluyoruz.Aslında Kleopatra'dan söz eden şairler zekasından ve karizmatik kişiliğinden bahsederlermiş daha çok.Zaten önemli olan da o değil mi canım.İç güzellik.Önemli olan Ruhbook taki profildir :) alkışşşşş :)))


3
Termometrelerin yenilebilir olanları varmış.Açlıktan diyemiycem. Zira aklıma "ayranı yok içmeye dırım dırım tıs" atasözü geldi.Neden termometre yensin ki diye sorsalar heralde iç sıcaklığı ölçmek için demek ilk akla gelen olacaktır.Öğretmenlerimizin "ilk aklına gelen şıkkı işaretle" taktiğini burda uyguluyoruz ve bir kez daha haklı çıktığını görüyoruz.Hap içerde bilgi topluyor bilgisayara gönderiyor.Teknik detaylarına girmek istemiyorum.Böyle işte.Sözde değil özde sıcaklık değerleri için yenilebilir termometre :) Sonrasında sindirim sistemi ve boşaltım sisteminin birlikte çalışmasıyla güvenli bir şekilde vucuttan atılıyormuş bu hap.Vücuttan atıldığı son anlar :) "Karanlığın en koyu olduğu an aydınlığın en yakın olduğu zamandır" da olduğu gibi sıcaklığın en yüksek degerlere çıktığı anlar...Töööbbeee többeeee :) geçelim diğerine :)


4
Google'ın ismini matamatiksel bir terimden aldığını biliyormuydunuz.Benim aklıma geliyordu bazen ama "go" "gitmek" felan işte.Saçma bişeydir muhtemelen ama güzel yani hoş diyordum. Değilmiş öyle.Google kelimesi 10 üzeri 100 yani 1'in yanında 100 sıfır olduğunda meydana gelen sayıya matematikte verilen ad olan "googol" kelimesinden türemiş.Güzel bilgi kabul edin :)



5
Kellik ile ilgili gen dişilik kromozomu olan X'in üzerinde bulunmuş.Meğer erkeklerin başına bu derdi açan kadınlarmış.Başımıza ne geldiyse kadınlar yüzünden geliyordu şimdi birde başımıza gelmeyenlerle ilişkileri çıktı.. :)



6:
Cinsiyet farketmez tüm şizofrenlerin duyduğu hayali seslerin yüzde 70 i erkek sesiymiş.Nedeni de kadın sesinin beyin tarafından kolayca üretilmeyecek kadar karışık olmasıymış.Hımmm ondan anlayamıyoruz biz bunları.Söylediklerini beyinlerinde tartamıyorlar.Ortaya karışık bişey çıkıyo.Kendileri de ilk kez duyuyolar söylediklerini.Muhtemelen kendileri de şaşırıyodur söylenenlere.O halde düşünüyorum da kadınların iç sesinden tiksindim birden."Ay Selmaaaa geçen gün o seninle gittiğimiz mağazada bir ugg gördüm.Aaayyyyyyy inanamazsın.Aşık oldum resmennn" diyen bir erkek sesi.Tüüüüü.Gitti tüm romantik konuşmalar."Seni seviyorum Behlül" diyen bir erkek sesi .Böööööğğğ :)



7

Ve galiba yazı uzuyo.Bugünlükte bir postun sonuna geldik.Araştırmalarıma göre uzun yazılarım "Kendini o anda yazımı okumaya hazır hissetmeyen takipçiler" sayısının artışına sebep oluyor.Ben de burada bitiriyorum.Önümüzdeki postlarda görüşmek dileğiyle.Mutlu kalın. :)

8 Yorum:

güzel paylaşım eline sağlık;)


Yok ya güzel gidiyodu niye kısa kestin,bu yazılardan sıkılırmı insan hiç :)

Tabi kadınlara yaptığın hakaretleri gözardı edersek ;)


Niye kısa kestiiiiimm.Birinci sebebini söyledim ama asıl sebep yeter artık hemen yayımlayayım dediğim için :)Beğendiğin için teşekkür ederim Canan.Hakaret değil be onlar.Takılıyorum işte.Alınmayın yani.


Teşekkür ettiğin için rica ederim :)

İyi takıl bakalım fatih ;)


sahiden termometre yeniyor mu :S peki haznesindeki eter, alkol veya civa ne olacak :S ölülerin vücut sıcaklıklarının hesabı için ortaya atılmış sinsi bir fikir :D


Öncelikle hoşgeldin :) Evet yenilebilenleri varmış ama bunları cıvalı termometre olarak düşünme.Elektronik vs olabilir.Bir kaç Termometre çeşidi var çünkü.Muhtemelen en zararsızıdır yenileni.. :) Light'ı çıkar şimdi bunların :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar