Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Dijital Kale - Dan Brown

Etiketler: ,


Dan Brown açılımım iki haftada iki kitabını bitirmiş olmamla son sürat devam ediyor.Melekler ve Şeytanları Okumamaya karar verdim.Da Vinci Şifresi’nden sonra Dijital Kale’yi de sabaha karşı bitirdim.Sırada ki Dan Brown kitabı Kayıp Sembol.Ama araya başka kitap girecek.Daha önce başlamış olduğum Özel İstihbarat ve Öngörü Firması STRATFOR’un kurucusu ve CEO’su George Friedman’ın “Gelecek 100 Yıl” kitabını bitirmek istiyorum.Zira çok merak edip almıştım,hala da merak ediyorum.Ama ne oldu bilmiyorum yarım kalmıştı.Arada açıp okuduğum bir kitaptı.Şimdi adam akıllı okuma zamanı.Notlar tutup sizinle de paylaşmak istiyorum.Gelecek yüzyılda,daha doğrusu içinde bulunduğumuz yüzyılda Türkiye’nin durumunun ne olacağının da öngörüldüğü kitapta çok ilginç tespitler var.Bunların altını çiziyorum-ki bu benim yapmadığım bir şey normalde-sizin için.

Neyse Dijital Kale’den bahsedecektim ama reklam arası verilen bir dizinin bir sonraki bölümünün fragmanı verilir gibi oldu.
Da Vinci Şifresini geçen haftaya kadar hala okumamış olmamın,o kitabı okumadan önce ve okurken üzerimde oluşturduğu geç kalmışlık (inanamıyorum hala okumadın mı?,yazık yazık,Bence de oku….vs) baskısı bu kitapta yoktu.Kayıp Sembol de hiç olmayacak eminim.

Dijital Kale’de Da Vinci deki kadar Karışık ve gizemli olaylar yok.Ama olmak zorunda mı?Hayır.”Neredeyse onun kadar güzel bir kitap” demekle “Evet evet en az onun kadar güzel bir kitap” demek arasında kaldım.Neden böyle bir kıyas yapıyorum.Çünkü herkes Da Vinci Şifresini okumuş (!) Aaaaa yoksa daha okumadınız mı? İnanamıyorum…Yazık yazık :)

Dijital Kale bilgisayar terimleri,kripto,şifreleme teknikleri ne bileyim kodlar vs ile belki bir kısım okuru saf dışı bırakıyor olabilir ama boğmadan anlattığı için büyük bir çoğunluğu da çemberin içine dahil etmiş görünüyor.Tempolu sürükleyici ve çaktırmadan gerçek sırları anlattığı için etkileyici bir roman.Filmi yapılabilir.Zira okurken sahneler gözümün önüne gelir gibi oldu.

Peki nedir bu Dijital Kale dedikleri şey.Dijital Kale;Sadece şifre kırmak üzere tasarlanmış oldukça büyük ve güçlü bir bilgisayarın,kaba kuvvetle(deneme yanılma yoluyla) her ihtimali deneyerek şifreyi bulmak görevini en fazla 15 dakikada yerine getirebilecekken,20 saat süre geçmesine rağmen hala şifreyi kıramadığı bir şifreleme algoritmasıdır.Böyle bir şifre(yani kırılamayan ) mümkün müdür? NSA ‘ya göre hayır.Ama o zaman TRANSLTR’İ bu kadar süre meşgul eden şey (denildiği gibi Dijital Kale değildir de) nedir?
Ben biraz daha karışık anlattım galiba :) Zaten bu yüzden Dan Brown benden daha iyi :)
Kendini “N” sanan Masum blogger.

Bir de kitabın sonunda merak uyandıran bir şifre verilmiş ve okuyucuların çözmesi beklenmiş.Bakılınca anlamsız görünnen ve zaten öyle görünmesi gereken sayılar şöyle.

85 114 125 105 56 105 125 105 3 21 105 48 105 125 2 36

Benim aklıma ilk önce ASCII kodları geldi.Ama o zaman da çok karmaşık anlamsız birşey ortaya çıkıyor.Kitabın 128 bölümden oluşması ve verilen sayıların maksimum 125olması bu kezde bölümlerle ilgili bir şifre olduğunu düşündürüyor.Fazla zorlamamış bizİ Dan Brown.Sayıların yerine kitaptaki o bölümün ilk harfi yerleştirildiğinde "GÖZÜM ÜSTÜNÜZDE" yazıyor.

Benim gözümde Dan,benim gözüm de senin üstünde. :)



Paylaş
4 Yorum:

ben genellikle sırayla giderim. dijital kaleyle bi sorun yok ama evvela melekler ve şeytanları okuyup sonra da vinci koduna geçmeliydin ki aslında pekte etkilemyor nihayetinde filmin bile önce da vincisi çıkmıştı :)
diyerek
kurduğum önermeyi başka kimseye kalmadan kendim yıkıyorm.


:) Benim sıralamaya karşı bi garezim var.Düzene desem yanlış anlaşılır :) İlla sıralamayı bozmam gerekiyo..En azından bazı şeylerin benim kararıma bağlı olduğunun verdiği vereceği mutluluktan olsa gerek.Ama karışık gitmeye karaar verdiğimde de sırayla okuma gibi bir terslikte yapabilirim.Kısacası planları bozmak psikolojisi üzerine tez yazmalıyım :) Hem sıralamaya karşı olup hem de sıralamaya karşı olan kişiliğime yamuk yapan psikolojim de en az seninki kadar yıkılmış bir önerme ortaya koyuyor.öNermelerim bile yıkık.O kadar asiyim :)


bende sıralamaya uymadan okudum ama anlamamak gibi bir şey olmadı. Kronolojik bir şey değil sonuşta


bende zevkle okumuştum bu kitabı hemencik bitirivermiştim. sonunda aranan şifrenin o kadar basit birşey olmasınada oldukça şaşırmıştım:)keşke filmlerini de kitapları kadar güzel yapsalarmış... neyse okumadığım iki kitabı var hala onları da okumayı planlıyorum... güzel paylaşımlarınız için de teşekkürler.


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar