Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Gelecek 100 Yıl

Etiketler: ,



Gelecek hakkında konuşulduğunda kuşkusuz kulak kesilmekten kendimizi alamıyoruz.Uydurma olduğunu bildiğimiz halde fallara da gizli gizli inananlarımızın oranları bir hayli yüksek.Fal baktırdığımız ablamızın,falımıza bakarken ocakta unuttuğu fırına koyduğu yemeğin yanık kokusunu bile bizden önce alamadığını bildiğimiz halde söylediklerini ciddiye almaktan geri kalmayız hatta olumsuz iki lafı için uykusuz kaldığımız evhamlarımıza level atlattığımız olur.Geleceğimiz hakkında merak duymamız elbette son derece normal bişey.Bunun normalliğini de "Ne oldum deyill.Ne olacam diyecen yeğen" gibi Ramiz Dayıya has bir cümlecikle destekleriz ki oh değmeyin keyfimize.Tüm motivasyonumuzu bir Zaman Makinası yapmaya verecek düzeye geldik sanırım.Şimdi atlayın gemiye gelecek yüz yıla şöyle bir göz atalım.

Öncelikle ocakta yemeğini unutan falcı ile karıştırmayalım bizi gelecek yüz yıla götürecek bu adamı.Bu adam diyorum kusura bakma George.Blogu açtığımdan beri beni takip ettiğini biliyorum.Hatırlıyor musun hani ben henüz hiç bir yazı yazmamışken Blogun sol alt kısmındaki Live Traffic Feed de California dan zırp pırt biri bloga bakıp çıkıyo diye tepem atmıştı.Ben de "hayırdır usta ne iş" anlamında blogun en üstüne "Hey man.What's your problem?" demiştim.Sen cevap vermemiştin.Çok kızmış ve fevri davranarak şimdi ingilizcesini hatırlayamadığım ama Türkçesi "Lanet olasıca ellerini klavyenin başka tuşlarına götür..Cehenneme git..."vs vs olan cümleler kurmuştum.Sen de ondan sonra artık haftada bir uğrar olmuştun.Ama onun sen olduğunu öğrendiğimde ne kadar pişman olduğumu bilemezsin.Her zaman dediğim gibi.Kapım sana her daim açık.Bloguma dakka başı girip çıkabilir Live Traffic Feed 'imin içine edebilirsin.Hatta STRATFOR'un stresini atmak için arada bloğuma yazabilirsin.İlla kitap yazmak zorunda değilsin.80 kişilik izleyici kitlemi küçümsememeni öneririm.Derdini üzüntünü sevincini paylaşabileceğin 80 kişi umarım senin için de milyonlar satan kitaplarının okurlarından daha iyidir.Hey dostuM unut gitsin.Arkadaşlarımla beni yalnız bırak.Sen kitap yaz ben de burda saçmalamama devam edeyim.Beni izlemeyi de kes.Dünyanın Lider İstihbarat Kurumunun Ceo'su olman bloguma girip bişeyler karalama hakkını vermez sana.Şimdi bloğumun şifresini de biliyosundur sen.Çok şey biliyorsun George.Başıma bela ol istemiyorum.Sen ve adamların çıkın sayfamdan.Şimdi."


Neyse Bu kadar eğlence yeter :) Ne gevezeyim ben ya.Çok ciddi başlamıştım oysaki :)İnanamıyorum.Bir kitaptan bahsedeceğimi hala söylememişim.Çok enteresan bir kitap.İsmi ilgi çekici bir kere.Ben zaten O yüzden farketmiştim kitapcıda. "Gelecek 100 Yıl"-" 21.yy için öngörüler" kim yazmış peki diye kitabın arkasına baktığımda daha önce tanımıyor olsam bile George Friedman'ın önemli birisi olduğunu öğreniyordum.Dünyanın Lider Özel İstihbarat Firması Stratfor'un kurucusu ve Ceo'su.Sonra kapak yazılarını incelemeye devam ettim.Gelecek yüz yıl için öngörüleri arasında-ki istihbarat ağı sayesinde geniş bir bilgi birikimi ile oluşmuş bu öngörüler- Türkiye'nin gelecekte bir süper güç olacağı yazıyordu.Kitabı daha çok merak etmiş olduğumu söylememe gerek yok sanırım.Aldım okudum.Okurken çok zevk aldım.Elimde turuncu keçeli kalemle okuduğum ilk kitap oldu.Altını çizdiğim yerleri sizinle paylaşıcam ama sanırım bu postta olmayacak bu.Çünkü malum uzadı yazı.




Gelecek yüzyılda Türkiye'nin dünyaya yön veren,diğer devletlerin de geleceğini belirleyen bir güç olacağını,toprak olarak dört bir yana genişleyeceğini,Asya kıtasını Japonya ile beraber kontrolü altında tutacağını,Amerika'yı korkutacak derecede büyüyeceğini ve Amerika ile kutuplaşacağını söyleyen Friedman,Türkiye-Japonya birlikteliğine karşılık Amerika-Polonya ittifakının yüzyılın ortalarında yaşanacağını düşündüğü 3.Dünya savaşının tarafları olacağını söylüyor.Stratfor'u ilk kez duyanlara bir dipnot daha düşeyim.Stratfor,Pentagon dahil bir çok kuruluşa danışmanlık yapan,çoğu eski CIA ajanından oluşan 70 analistin görev yaptığı "Gölge CIA" olarak bilinen dünyanın lider istihbarat kurumudur.Altını çizdiğim yerlerin Türkiye ile ilgili olan kısımlarını bir sonraki yazımda aktarıcam.Şimdilik hoşcakalın.Bu kitabı mutlaka okuyun.


Ejderha'nın ağzından çıkardığı ateşle Avrupayı yaktığını sizde gördünüz mü benim gibi ?


Paylaş
2 Yorum:

çok ilginç bir kitaba benziyor fd'cim..merakımı şey etti..bi de ben o ejderhayı niye göremedim ki,onu da merak ettim bak şimdi... =D


Haritadanın bütününde Kırmızı olan yerlere bak..Alıntı yapcağım yerleri yazınca daha ne kaddar ilginç olduğunu göreceksin.Gördünmü ejderhayı.. ? :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    9 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar