Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Mangrov Ormanları

Etiketler:


İnternetten haber okuyacağım zaman (en azından günde 3 kezdir bu) genellikle Habertürk e bakıyorum.Dün gece uyumadan önce bir bakayım dedim ne var ne yok diye.Pek birşey yoktu.Aman olmasın da zaten.Flash Flash Flash..şeklinde başlayan haberlerden bıktım.Artık hiçbirşeye şaşıramaz oldum.Şaşkınlığımı çaldılar resmen.Neyse çıktım siteden ama uykum da yok hala..Yapacak bişey de yok..Kitap okumaya başlasam uykum gelir belki diye düşünecektim ki "bir de yabancı haber sitelerine bakayım" demiş bulundum.Kendimi Dw-World.de diye isminden de anlaşılacağı gibi bir Alman haber sitesine göz atarken bulmam da çok uzun sürmedi.

Türkiye ile doğrudan ilgili olmasa bile içinde Türkiye'nin de zikredildiği bir haber ilgimi çekti.Mangrove Ormanlarından bahsediyordu.Daha önce duymamıştım bu kelimeyi.Türkiye ile alakalı bir haberde daha önce duymadığım bir kelime,orman kelimesi ile tamlama oluşturunca daha da merak ettim.Oliver Samsoen adındaki kim olduğunu yine bilmediğim adam "Endonezya, Tayland, Hindistan, Vietnam, Brezilya, Türkiye" ve Türkiye gibi ülkelerde Mangrov Ormanları için ağaçlandırma başlattıklarını söylüyordu.İyi de dedim.Ne bu Mangrov.Sonra araştırmaya koyuldum yeniden aynı haberi okumak üzere.Önce neye benziyor bu Mangrov dedim ve görseller araştırdım.İlginç fotoğraflar buldum.Daha önce duymadığım gibi görmediğime de kanaat getirdim.Tabi blogda paylaşmak üzere bilgisayarıma indirdim bir kaçtanesini.Araştırıp paylaşacaktım çünkü ben bunu bilmiyordum ve salak değilim.Bu,herkesin bildiği benim hala haberdar olmadığım bişey değil."Yoksa öyle mi?" diye düşünmedim de değil hani.Ama o anda kulak asmadım kendime.Belki benim gibi ilk kez duyacak birileri olur diyerek araştırmama devam ettim.

"Madem araştırdın,uğraştın.E anlat bakalım Mangrovu.Nedir bu Mangrov?" diyeceksiniz.Hemen cevap vereyim efenim.Ekvator iklim kuşağında ve buna komşu bölgelerde bulunan çamurlu kıyılarda, ırmak ağızlarında ve bataklıklarda sık ormanlar oluşturan ağaç türlerinden meydana gelen ormanlara “Mangrov” adı veriliyormuş.Dünya üzerinde yaklaşık 90 Mangrov türü varmış.Bir de Mangrov yılanı varmış ki kulağıma çok yabancı gelmiyor.Bu ormanlar denizler ile karalar arasında doğal bir set oluşturuyorlarmış.Bu sayede rüzgar sebebiyle yada Med-Cezirle yükselen deniz kıyıya fazla zarar veremiyormuş.Deprem sonrası oluşan Tsunaminin etkisini azaltmak gibi de doğal bir görevi varmış.Sadece Endonezya'da Türkiye'nin yüz ölçümünün yüzde 6'sı kadar büyüklükte Mangrov Ormanı varmış.Hindistan, Pakistan, Sri Lanka, Tayland, Malezya ve Singapur da Mangrov Ormanlarının beşiğiymiş diyebiliriz.



Mangrov Ormanlarında birçok bitki ve hayvan çeşidi yaşıyormuş.Bu ormanlarda yaşayan 72 tür balık'la birlikte Uzun burunlu maymunlar,az önce söylemiş olduğum yılan türü ve daha birsürü kendine has canlılar hayatlarını sürdürüyormuş.Ama bu ormanlar da tıpkı diğer birçok canlı ve sistem gibi insan baskısı altında gün geçtikçe yok oluyorlarmış.İnsanlar bu ormanların ağaçlarını yakmak için kesiyorlarmış,ayrıca petrol çıkarma işlemleri sırasında ortaya çıkan zararlı atıklar yüzünden kuruyorlarmış.Son yıllarda birçok ülke uluslararası düzeyde toplantılar düzenleyerek bu ormanaları koruma altına alma kararı almışlar.Mangrov ormanlarının korunması Küresel ısınma,deniz seviyelerinin yükselme eğilimi,biyolojik çeşitlik ve ekositem zenginliği açısından bakıldığında önümüzdeki yıllarda çok daha fazla önem kazanacağa benziyor.Sevindiğim ve sizinde sevineceğinizi düşündüğüm bir durum var ki o da Avrupa Birliği ve Birleşmiş Milletlerin bu ağaçlandırma çalışmalarına destek veriyor olmaları.Bu haber sitesine tekrar döndüğümde Mangrov ormanlarının değerini daha iyi anlamış biri olarak daha fazla sevindiren bir yazı okudum.Türkiye'deki sahil şeridinin uzunluğundan ve ormansız kıyıların varlığından bahsetmiş.Sonuç olarak yukarda saydığım ülkelerle birlikte Mangrov Ormanları yetiştirmek amaçlı ağaçlandırma çalışmaları Türkiye'de de başlamış.Hadi hayırlısı : )Bu arada İyi ki yabancı basını merak etmişim :)






Paylaş
6 Yorum:

Efendim arkadaşım ...Noldu ? Neden asmışın suratını ?


bu kadar uzun yazmak zorundamısın :(


Ya günlük gibi olsun istemiyorum.Bide öyle sık sık yazamıyorum.Onun yerine uzun uzun yazıyorum..Gerçekten bunun için mi astın suratını ?


İyi ki bakmışsın yabancı basına, bak bizde öğrendik :)

sevgiler...


@Dalgaları Aşmak :Arada yapmak lazımmış böyle şeyler :) Saygılar


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    1 yıl önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar