Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Hayvan Mezarlığı | S.King

Etiketler: ,




Stephen King'in şimdiye kadar sadece bir kitabını okumuşum meğer.Oysa yaklaşık 6 ay önce aldığım 6 kitabın 3'ü Onunkiydi.Oyun'u gerçekten çok beğenmiştim.Tarzını çok iyi biliyorum diye düşünüyordum, aslında öyle ama neden sadece bir kitap okumuşum yada nasıl böyle bir kanı oluştu bende bilmiyorum.Sanki başka bir iki kitabını okumuş gibiyim ama yok okumadım eminim.Geçen hafta vizelerden dolayı kitap okuyamamıştım.Bu hafta iki kitap birden okuyorum.Biri Stephen King'in benden eski olan kitabı Hayvan Mezarlığı,diğeri daha önce başlayıp yarım bıraktığım Uçurtma Avcısı."Hayvan Mezarlığı" kitaplığın okumakta geç kaldığım kitaplar bölümünün raflarından alıp okuduklarım bölümünün raflarına koyduğum bir kitap.

Kitabın konusundan azıcık bahsedeyim.Louis Creed, karısı Rachel, kızı Elieen ve küçük oğlu Gage ile birlikte Chicago da Ludlow adlı bir kasabadaki ahşap evlerine taşınırlar.Louis doktordur ve üniversitenin kliniğinde çalışacaktır.Karşı komşuları olan yaşlı Crandall çiftiyle tanışırlar ve Jud Crandall ile Louis kısa sürede çok yakın iki ahbab olurlar.Her akşam Crandalların evinde oturup geç saatlere kadar muhabbet ederler.Yaşlı komuşu Jud,Ludlow'daki ormanda bulunan bir Hayvan Mezarlığından bahseder ve gidip görmek isteyip istemediklerini sorar.Louis'in kızı Elieen'in görmeyi çok istemesi ile daha sonra küçük kızı ve Louis'i etkisi altına alacak bu garip yeri ziyaret ederler.Ölüm kavramı hakkında ailenin tümünde bir eksiklik vardır.Louis ölümden sonra bir hayatın olduğuna inancı zayıf,Rachell kardeşinin küçükken gözleri önünde ölmesi üzerine girdiği psikolojik sarsıntı ile korkak,küçük kız Elieen ise günün birinde ölmesinden korktuğu çok sevdiği kedisi için endişelidir.Elieen'in endişesi Hayvan Mezarlığı ziyaretinden sonra başlamıştır ve tüm herkes böyle bir ziyaretten artık pişmanlık duymuştur.Eşi ve iki çocuğu yılbaşında kayınpederine gittiği bir sırada kızı Elieen'in kedisi Church,yolun karşısına geçerken bir arabanın altında kalır ve ölür.Ondan önceki gün Jud Crandall'ın yaşlı ve hasta karısının kalp krizi geçirdiği bir sırada yardım etmesi üzerine Jud,kızına en sevdiği kedisinin öldüğünü nasıl açıklayacağını düşünen Louis'in kediyi Hayvan Mezarlığına gömmesini önerir ve daha sonra başına geleceklerden hiçbir haberi olmayan Louis'i bu eski kızılderili mezarlığına götürür.Buraya kadar herşey normaldir ama artık sadece Jud ve Louis'in bildiği bir sır vardır ortada.Ama Louis'in anlayamadığı kabullenemediği bir sırdır bu ve korku duymaktadır.Church'u oraya gömdüğü için değildir bu korku.Louis'i korkutan Church'un garip bir halde yeniden eve dönmesidir .Eski kedi değildir o,çok farklıdır,gözleri sararmış pis kokulu,baygın ve saldırgan.Hafızasını yitirmiştir adeta ve evinde dolaşan bir ölüdür.Zamanla bu gerçeği kabullenir ama sırrını kimseye açmaz.Evinde dolaşan bu ölüyü artık çok sık düşünmemektedir.Herşey yeniden bir düzene girmiştir.Taa ki oyun oynadıkları bir sırada hızla koşan küçük oğlunun bir anda yola fırlayıp hızla gelen kamyonun altında kalmasına kadar....


Sanırım en heyecanlı yerinde kestim :) Ama yeter. Merak ettirmek için burada kesmek en iyisi sanırım.Stephen King'in en büyük özelliği bir olayın arkasındaki psikolojik yapıyı en iyi şekilde anlatabilmesi bence.Onu çok sağlam ve mantıklı bir psikolojik temel üzerine oturtabiliyor.Bu kitabında da böyleydi.Doğa üstü olaylarla bezeli okunası bir kitap diyorum ve burda bitiriyorum.Hoşcakalın :)

Bu arada Stephen King kitapta " Annem kedilerin eski tür kilitleri açmakta usta olduklarını söylerdi" diyor.Doğru mu lan bu?.Çünkü benim annem de öyle der.Ekmek pişirdikten sonra kuruması için misafir odasında gazetelerin üzerine sererdi onları.Sonra kapıyı kilitler kilidi de çıkarırdı.Kediler kilidi açabilir derdi.Ya kedilerin kilit açtıkları bir gerçek,ya da annem Stephen King'i okumuş.Bence kedilerin eski tür kilitleri açma konusunda usta oldukları gerçek... :)




6 Yorum:

kediler hakkında yorum yapmayacağım..
ama kıng ın kıtaplarını coğunu okumuş bir hayranıyımdır,bu kitabınıda okumuştum en cok göz ü severim..eskıden ne kadar cok korku filmi izlerdim..ama şimdi hiçbiri ilgimi çekmiyor yok zaten yenı bır korku filmide..
bende cnbs dizileri ile idare ediyorum. csı newyork vs..


Göz..tamam okuyacam onu da :) Kediler hakkında neden yorum yapmıyorsun desem? Arkadaşla geçen konuştuk bizim efsanelerimiz var o kadar biri çıkıp onlardan korku filmi yapmamış diye.O efsaneyi bir yazıda anlatmayı düşünüyorum.On numara korku filmi çıkar yani.Neden kulanmıyolar anlamıyorum. :)


Kediler kapı açatda kilit açar mı bilmiyorum:)

Bu arada bir blog arkadaşımızın yardıma ihtiyacı var.Bana yazmış ama bende bilmiyorum.

"Dalgalarıaşmak, blogumda nedenini anlayamadığım bir arıza var.. Yorumlarım riskli olarak gidiyor.. Yani okunamıyor ve sayfa düzeninde de Yazıtipi ve renkler kısmı çıkmıyor.. Ne yapabilirim"

Yardımcı olursan sevinirim :)Kusura bakma buraya yazdım:)


Valla bana da bazen yorumlar öyle geliyor ama sebebini tam olarak bilmiyorum.Yazı tipi ve renklerin çıkmamasının sebebi de şablon.Kullandığı şablon yazı tipi ve rengi gibi ayarlamaların yapıldığı paneli devre dışı bırakıyor.Onun için yapılacak bişey yok.Riskli görünmesinin sebebi hesabının hala aktifleşmemiş olması olabilir.Bir de kendi blogundaki kendi postuna abone olmasın.Yine olmadı hesabını taşısın.Farklı bir mail adresi kullansın.


Filmi var ama ;Yeşil yol,Firestarter tam okumalık kitaplardır.Duma Adasına başlamıştım ama bitiremedim..


Gülnihâl : Tavsiyelerde bulunabilirsin.. Ama en beğendiklerini öner derim.. Çünkü çok fazla kitap var okunacak :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    7 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar