Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Film Sepeti 7

Etiketler: ,



Anasayfada film sepeti yazılarımın neredeyse kaybolmak üzere olduğunu görünce bu süre içerisinde izlediğim filmlerden yeni bir yazı daha yazayım dedim.Bu sıralar Türk Filmlerine yönelmiş durumdayım.Merak ettiğim bana da tavsiye edilen filmleri izleme zamanı geldi diyerek sırayla izledim.Şimdi izlediğim bu filmler hakkındaki görüşlerimi yazayım.

Mommo (Kız Kardeşim)


İlk önce ilk izlediğim ve çok beğendiğim bir filmden bahsedeyim.Geçen yıl uzun süre üniversitenin yanındaki sinemanın önünde afişleri asılı kalmıştı ama gitmemiştim.Ben sinemada pek izlemiyorum filmleri.Film bazı festivallerde ödül almış ve izledikten sonra söylüyorum bence haketmiş.Özellikle çocuk oyuncuların başrolde olduğu ve başarılı bir performans gösterdikleri filmlere bayılıyorum.Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak filminden sonra yine çocuk oyuncuların olması ve yine olayların bir köyde geçmesi ile bu iki filmi birbirine benzettiğim ve bu yüzden de daha çok sevdiğim ilk film oldu.Bu filmin senaryosunu yazan ve yöneten Atalay Taşdiken için söyleyecek çok iyi şeylerim var.Ayrıntıları seven birisi olarak,yaptığı harika gözlemlerinden dolayı tebrik ediyorum.Bir abi-kardeş hikayesi daha doğrusu Türkiye'de bir abi kardeş hikayesi ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi.Anneleri ölmüş babaları da başka bir kadınla evlenmiş iki küçük çocuğun yaşlı dedelerinin yanında kaldığı süre içinde yaşadıkları acı tatlı olayları anlatan dramatik bir film.Ali,kız kardeşinin herşeyidir.Abisi babası annesidir.Babalarının evlendiği kadın çocukları yanında istemez adam da zaten çok İstiyor değildir.Babaya olan hıncım filmin gerçek bir hikayeden alınması ile kat kat arttı.Çocuklar muhteşem oynamışlar.Kısacası ben bu filme bayıldım.Filmin bazı yerlerinde de kendimi tutamadım ağladım.İzleyin pişman olmayacaksınız

Vavien
.
Yine bir Türk Filmi.Vavien.Başrollerinde Engin Günaydın ve Binnur Kaya var.Başka bişey söylememe gerek yok sanırım.Filmin aldığı ödül ve övgülerden zaten anlaşılıyordu güzel olduğu ama izleyince açıkcası şaşırdım.Senaryosunun Engin Günaydın'a ait olması da ilginç ama benim şaşırmamın sebebi filmin çekim kaltesiydi.Çok farklı olmuş.Bilmiyorum çok değişik geldi,Türk filmleri için hiç alışılmamış bir yönetmenlik örneği.Oyuncular süper,senaryo süper,çekimler süper.İzleyin.

Kolpaçino




Şimdi de bir komedi filmi.Komedi filmleri de tıpkı korku filmleri gibi çoğu zaman istediği tepkiyi alamaz.Korku filmine gidip gülenler komedi filmine gidip sıkılanlar oldukca fazla.Peki bu film nasıldı diye sorarsanız.Beklentim düşüktü ama beğendim.Şafak Sezer hem Senaryo da hem de yönetmenlikte rol almış.Kadrosu çok renki bi kere.Herşey çok hızlı gelişiyor.Şakalar yerinde.Kurgu sağlam.Benim hoşuma gitti açıkcası.İzlemeye değer.Bazı yerleri aklımıza geldikçe arkadaşlarla gülüyoruz hala.Özellikle ruh çağırma olayına koptum :)

Sherlock Holmes


Geldik yabancı bir filme.Gördüğünüz gibi ben biraz geriden takip ediyorum sinemayı.Napalım ben de benim gibi geriden gelenlere yazmış olayım bu yazıları. Yanlış bilmiyorsam Sherlock Holmes'un daha önce 7-8 filmi çekilmiş.Artur Conan Doyle'un aynı adlı romanından sinemaya uyarlanmış.Tabi karakter aynı mekanlar farklı,olaylar farklı.Bu son film gerçekten süper olmuş.Gerçi diğerlerini izlemedim ama izlediğim şu filmden daha iyi olabileceklerini de düşünmüyorum.Müziğine ayrıca hayran kaldım.Nedendir bilinmez zekası izleyenleri mutlu etmeye yetiyor.Dövüş sahneleri akılda kalıcı.Sokaklar benim hayalimdeki otantik mekanlardan.Oyuncular oldukca başarılı performans sergilemişler.Özellikle Robert Downey dikkat çekiyor.İyi seçim.İzlemeniz gereken muhteşem bir macera filmi.

2 Yorum:

yorumunu okumasaydım kolpaçinoya asla şans vermezdim :)

holmes!
süperdi!
devamı gelecek gibi bitti di mi? umarım devamı gelir


devamı gelir umarım..evet öyle bitti.hem bu kadar sevilmişken devamının gelmemesi akıllıca olmaz.
Kolpaçino dediğim gibi çok bişey beklemeden izlediğim bi filmdi.Ama kötü değildi.Ben sevdim yani :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar