Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Film Sepeti 8

Etiketler: ,


Neden film sepeti hazırlamıyosun diyenler,film izlemiyor musun diyenler ve bir de izliyorum dedikten donra "Hııı bak o zaman şunu izle? Bi de bu, bi de bunu.." diye öneri de bulunanlar bu sepet öncelikle sizin için.Henüz dizi tekliflerini (hehe çok komik) değerlendirememiş olsam da söz veriyorum en kısa zamanda önerdiklerinizi de izleyip merak ettiğiniz yorumlarımı sizinle paylaşacağım.Film sepeti yazmayalı uzun zaman olmuş valla bakalım neler izlemişim :)



İRON MAN 2


İlk önce İron Man 2 den bahsedeyim.Film izlemek için sinemayı ender kullanan insanlardanım.Tek başına film mi izlenir sinemada ben naapimm yani,evde canım isterse oturur çoğu zaman kendi başıma izlerim.Film sırasında muhabbetten nefret ederim o yüzden severim aslında tek izlemeyi.Ama son zamanlarda yaz okulu sebebi döndüğüm için evdeki arkadaşla ve bir de başka bi arkadaşla akşamları projektörü kuruyoruz evde sinema keyfini yaşıyoruz.Uzanıyoruz koltuğa kanepeye oH mis gibi.Neyse efenim işte bu okul bitti biz memlekete dönecez o "bir de başka arkadaş" dediğim arkadaş dedi ki senle birlikte Kahraman Maraş'a gidelim.Orda benim bi arkadaşım var öğrenci.Kalırız bi gün.Gezeriz Maraş'ı sonra da senin Memlekete geçeriz ordan." dedi.Ben de "Bana uyar" dedim ve birlikte Maraş'a gittik.Akşam sinemaya gidelim dediler "Tamam" dedim(çokuysalımdır).Ama bu İron Man'in sinema ayarlama işini anlatmam lazım.Şimdi film gösterime gireli epey zaman olduğu için her sinemada yok.Dedik ki arayıp soralım sinemaları.Aradık bi kaç tane.Son aradığımız bizi başka birine yönlendirdi.Son olarak onu aradık.Abi "AYRON MEN" var mı dedik.Yoo geldi gitti dedi.Kapattık.Aynı yeri tekrar aradık.Abi Demir adam var mı dedik.VAR. dedi.Burdan bu abimize Türkçe'ye duyduğu hassasiyetten ötürü tebriklerimizi göndersek muhtemelen buna anlam veremeyecektir.O yüzden "Kolay gelsin usta naber işler nasıl diyor" ayrılıyoruz abimizden.Valla açık söyliyim ben iron Man 1 i izlemedim.Arkadaşlar aylardır bekliyo oldukları için gitmek durumunda kaldım.Ama iyi ki de gitmişim.Birincisini izlemiş olmanız gerekmiyormuş görmüş oldum.Gayet güzel bir filmdi.Sinemada izlenmeye değerdi.Ama zaten artık sinemalarda yok.Olsun sanırım İron Man 3 yolda.Robert Downey'i Sherlock Holmes'ta çok beğenmiştim.Yine acayip yakışmış bu rol ona.Bir eleştiri yapıp diğer filme geçeyim.Filmin en can alıcı en tansiyonu yüksek sahnesi yani finali nasıl desem biraaazzz,biraz sönük kalmış,kısa olmuş,uzatsalardı,azıcık nefes nefese kalsaydık daha süper olacaktı.Ama genel itibariyle güzel filmdi.İzleyin.

YASAK BÖLGE 9

Yasak Bölge 9 film izlediğim en sıradışı filmdi diyemem ama onlar arasında diyebilim."Bir uzaylı filmi mi?" diye burun kıvıran filmseverler bence bu filmde önargılarını azıcık bi kenara bıraksınlar.Sıradışı bir uzaylı filmi evet.Uzaylılara farklı bir bakış açısı getirmiş.Hep bizden daha medeni sanılan uzaylıları aç sefil yabani ama teknoloji olarak geride olmayan varlıklar olarak sunmuşlar.Olaylar uzayda değil dünyada gelişiyo ve yer olarakta bugünlerde Dünya Kupası sayesinde aşina olduğumuz ,Vuvuzela illeti yüzünden keşke tanımasaydık dediğimiz Güney Afrika'nın Johannesburg şehri seçilmiş.Filmde ben uzaylılar üzerinden insanlara bir mesaj göndermek istedikleri izlenimini aldım.Ne bileyim Amerika'nın işgal ettiği topraklarda insanlara davranış biçimini bu filmde uzaylılara davrandıkları gibi hayal ediyorum hep.Amerika üstü kapalı bir şekilde eleştirilmiş gibi.Devamı gelecek sanırım.Çıkarsa izlerim. İsterseniz burdan izleyebilirsiniz.

AJAMİ


Ajami adlı filmi duydunuz mu hiç.Ben izlemeye başladığımdan 5 dakika öncesine kadar hiç duymamıştım.Türkiye'de pek bilinmiyor.Sebebi İsrail yapımı olmasından mı acaba.Tamam boykot ediyoruz bu filme para vermenizi istemem zaten ben de internetten izledim.İsrail yapımı olmasından dolayı izlemekte tereddüt ettim ama film hakkında yapılan yorumlara bakınca İsrail sempatizanı bir film olmadığını hissetim.Almanya İsrail ortak yapımı bu film Oscar'a en iyi yabancı film dalında aday gösterilmiş.Arap ve Yahudi ilişkilerinin anlatıldığı film bölgenin durumu hakkında pek iyi olmasada gerçekçi bilgiler veriyor.Tarafsız bir film olduğunu tekrar söylüyorum.Çünkü hala benim izlemeden önce yaşadığım tereddütleri yaşadığınızı hissedebiliyorum.Ben izledim ve rahatlıkla söylüyorum izlediğim en iyi duygusal filmler arasına girdi.Bölge insanının bir yandan işgal altında olması diğer yandan kendi töreleriyle başa çıkmak zorunda olması çok dramatik bir örnekle gözler önüne serilmiş.Amcasının işlediği bir cinayete karşılık ölen kişinin akrabaları o aileden genç birini öldürmeye karar vermiştir.Omar, 19 yaşında kendi işlemediği bir suçun cezasını canıyla ödemeye mahkum edilmiş genç bir delikanlıdır.Araya sözü dinlenen kişileri koyarlar ve anlaşmaya çalışırlar ama Omar'ın canını isteyen kişiler öldürmekten vazgeçmek karşılığında büyük bir kan parası isteyince Omar parayı bulmak için yasadışı yollara başvurmak zorunda kalır.Kısa süre içerisinde bu parayı kazanamazsa öldürülecektir.Aslında Omar'ın hayatı annesi ,yaşlı dedesi ,küçük kardeşi ve sevdiği hristiyan kızın hayatıdır .Tehlikedeki hayatlar,ucuz ölümler ve imkansız bir aşk.Filmiz özeti bu.

Görüşmek dileğiyle iyi seyirler.

6 Yorum:

Üç filmden sadece Yasak Bölge 9 u izledim.Bilim kurgu sevmeyen biri olarak çok beğendiğim bir film oldu ve hemen de post olarak koymuştum :)Ajami ise çok ilgimi çekti.Bulup izlemeye çalışacağım.
Sevgiler


Ben de bilim kurgu pek sevmem.Daha doğrusu yaşanmış yada yaşanabilecek filmleri daha çok seviyorum.Tıpkı Ajami de olduğu gibi.Bence pişman olmayacaksın :)


Seni benim sinema bloguma yazar olarak atama kararı aldım ;D sakın hayır deme hayır diye bi şey yok ki ;D


Hayır,yani hayırlı olsun :)


ne demek istedin şimdi anlamadım ;D hayır yok hayır yok ;D


tamam hayır yok,yok hayır ! tamam yazarız ara ara :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    9 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar