Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Film Sepeti 9

Etiketler: ,


Film sepeti tarihinin en kısa giriş yazısını yazıyorum kusura bakmayın.Artık sepetlerde ortalama 3 film olacak.Fazlası zarar verir bünyeye,azı da mümkün değil öyle sepeti mi olur?Hadi hemen filmlere geçelim. :)

Damage


Damage,ne sadece aksiyon ne de sadece dövüş filmi olan güzel bir dram filmi.Ben dövüş filmi izlemek istiyorum diyen eğer çok acelesi varsa başka film izlesin,madem dövüş filmi krizi tutmuş o zaman beklentilerini karşılamayacağını belirtmek görevim sayılır.Çok film var hiçbir konusu olmayan,hiçbir mesaj vermeyen ama koca koca adamların her fırsatta çarpıştığı.Ben fikrimi söylüyorum,zaten ben burda her zaman kendi fikrimi belirtirim. Açıkcası ben beğendim,kalite kontrolden geçmiş izlenilesi bir film.Kim ne derse desin.Belki imdb puanı 5,9 olduğu için güzel bir filmmiş gerçektten demeyeceksiniz ama Jeff King'in hemen hemen her filmi çok yüksek puanlar alamadı.Bir önceki tecrübelerine bakarak filme biraz ön yargı ile yaklaşılmış olabilir.Her neyse siz yabancı değilsiniz,konusu güzel,mesajı güzel,sahneleri de fena değil,heyecanlı,aksiyonlu, duygusal bir film.Türkiye'de 13 Ağustos'ta gösterime girecek olan Sylvester Stallone'un yönettiği Cehennem Melekleri adlı filmde,Sylvester Stallone,Bruce Willis,Jet Li,Arnold Schwarzenegger ile birlikte rol alacak Steve Austin Damage'de harika bir performans sergilemiş.Herkesin birbirine yardım etmiş olması ve vefa borcunu ödemek için canlarını ortaya koymaları bazı bölümlerde kalbinizi sızlatabilir.Dövüş filminde ağlanır mı be demeyin izleyin.

Alice in Wonderland


Alice's Adventures in Wonderland, bundan yaklaşık 140 yıl önce Charles Lutwidge Dodgson tarafından yazılmış bir çocuk romanıdır.Duyduğuma göre(ben okumadım) kitapta hiç de çocuklara göre olmayan akıl oyunları varmış.Yani burdan anlıyoruz ki aslında tamamen çocuk romanı değil.Herneyse bu fantastik roman günümüze kadar bir çok kez canlandırılmak istendi,çok farklı kesimlerden insanları,müzikleri,filmleri etkiledi.Ama hiçbir çalışma Tim Burton'un yönettiği Johnny Depp,Helena Bonham Carter,Anne Hathaway'in oynadığı 2010'da gösterime giren "Alice in Wonderland" kadar profesyonel ve başarılı olmadı.Filmin senaryosunu zaten herkes bildiği için belki istenilen olumlu etkiyi yaratamadı ama filmin öyle bir artı yönü var ki izlenme konusunda sıkıntı çekeceğini sanmıyorum.Filmin artısı ne peki diye sorarsanız.Tabi ki Johnny Depp.Onun oynadığı film izlenmez mi hiç.Üstelik yine harika bir performans sergilemişken.Benim filmde performansını en beğendiğim oyuncu Helena Bonham Carter oldu.Red Quenn rolüyle bence süper bir karakter canlandırması yapmış.Makyaj ve giysiler ile bir insanın bu kadar ilginç hale geleceğini düşünmemiştim.Daha doğrusu bu kadar güzel bir kadının o kadar farklılaşabileceğini.Zaman zaman onu da tavşanlar gibi animasyon sandım :) Bildiğiniz gibi kendisi filmin yönetmeni Tim Burton'un karısı.Johnny Deep de Tim Burton'un en yakın arkadaşıymış.Hatta Helena ve Tim çiftinin çocuklarının vaftiz babasıymış.Ne diyelim.Kim bilir film ne kadar eğlenceli bir ortamda çekilmiştir.Sonuçta ortaya güzel bir eser çıkmış.Ben beğendim.Özellikle karakter tasarımını çok iyi yapmışlar.Makyajlara bayıldım senaryosu için kimse Tim Burton'a yüklenmesin.Adam kitaba bağlı kalarak yapabileceğinin en iyisinini yapmış.İzlemelisiniz.Nokta.


Coraline Ve Gizli Dünya



Anne babasının kitap yazma sürecinde küçük kızları Coraline ile ilgilenmemesi,küçük kızın evlerindeki küçük kapıdan bir fareyi takip ederek geçip gördüğü hayalindeki anne babaya inanmasını daha da kolaylaştırmıştır.Paralel evrenler teorisine değinen bir film daha diyebiliriz.Ama bu filmin bana göre en hayranlık uyandıracak özelliği stop motion gibi müthiş emek isteyen bir yöntemle çekilmiş olması.Küçücük bir hareket için saatlerce uğraşılması gerekiyor.Buna rağmen uzun bir film ortaya çıkarılmış üstelik filmde aksiyon sahneleri fazlaca.Neil Gaiman'ın kitabından uyarlanmış bu filme sıradan bir çocuk filmi diye bakılmasını istemiyorum ben.Gerilim konusunda birçok filmi geride bırakır.Aksiyon desen yine öyle.Küçük olsaydım tüm bu hayranlığıma bir de korku eklenirdi ki ah keşke küçüklüğümde olsaydı bu film diyorum.Filmden aldığım zevk 2 ye katlanırdı.Bu arada yaşını başını almış amcaların filmden tırsmasını da ilgiyle takip edip onlara içten içe imrendiğimi de belirtmek isterim.Sakin ol amca onlar gerçek değil :) Ama unutmayın bişey dilerken dikkatli olmalısınız !
6 Yorum:

Alis harikalar diyarında hakkında düşüncelerimi biliyosun da düğme gözleri neden koymadın kısaca fd?(:


Evet biliyorum düşüncelerini söylemiştin.Düğme gözler aslında çok resim eklemek güzel olmuyo o yüzden.Böyle sadece o filmden bahsetseydim mutlaka bir çok fotoğraf koyardım.Hikaye çok iyi ama değil mi Maya ? :)


tim burton tüm filmlerinde rol alıyorlar deep ve eşi carter. alamadıklaında da zaten sesleriyle hayat veriyorlar. ama adam her fırsatta o kdr farklı şey yapıyor ki tüm filmlerinde aynı insanların oynadığını farketmiyorsun bile :)


aynen Syhn.Ben film bitince eski tiplemelerini unutuyorum hemen.O kadar etkili ki.Sanki deep hep o rolde oynadı filmlerde.Bu arada tekrar hoşgeldin.Gitme bi yere boşver tatili :) Bak biz yapıyo muyuz ? :)


Güzel filmdi Alice.

İmza. bloguna gelip diğer blogun adresi ver dediğin şahsiyet. Hani.


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    9 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar