Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Kayıp Sembol | Dan Brown

Etiketler: ,


Ve kitap okumada yeniden eski performansıma dönmüş bulunuyorum.Televizyon zaten izlemiyordum bir de internetten uzak kalınca varsa yoksa okumak şimdi.Hatta son 24 saatte 300 sayfa okuyarak kendi rekorumu egale ettim o kadar yani.Kendimi biraz yorgun hissediyorum evet ama değdi valla.Muhteşem bir kitaptı "Kayıp Sembol". Harika bir deneyim.

Dan Brown'un "Kayıp Sembol" den önce "Da vinci Şifresi " ve "Dijital Kale" adlı kitaplarını da okumuştum bu yıl içinde.Da Vinci bana göre Dijital Kale'den daha iyi demiştim.Ve şimdi Kayıp Sembol üçünden daha iyi bir kitap diyorum.Kesinlikle öyle.Böyle bir yetenek yok.Böyle bir anlatım gücü yok.Böyle bir zeka,böyle bir kurgulama yeteneği yok.Yok yok bu adamda.Nefes kesiyor ,adeta kalemiyle film çekiyor,okuru da galaya davet ediyor.

Çok spoiler vermeden kısaca bahsedeyim.

Solomonlar yüzyıllardır korunan bir hikmetin muhafızlığını üstlenen çok soylu bir ailedir.Nesilden nesile Kayıp Sembol'ün yerini gösteren masonik şifrelerle dolu bir haritayı saklamaktadırlar.Çok ünlü ve zengin biri olan Masonların Baş Muhteremi Peter Solomon gençliğinden beri sakladığı bu sırrı 18. yaş gününde oğlu Zachary'e devretmek ister.Yüklü bir servet ya da çok gizli bu hikmet arasında seçim yapmasını ister.Ancak Zachary saçmalık olarak gördüğü bu sırrı reddeder ve serveti seçer.Yüklü servet Zachary'nin yoldan çıkmasına sebep olmuştur ve hızlı giriş yaptığı sosyeteye Türkiye'de uyuşturucu nedeniyle Kartal Soğanlık Cezaevine atılmasıyla bir anda veda eder.Baba Peter Solomon'a hapishane müdürü para karşılığında oğlunu serbest bırakmayı teklif eder ancak babası buna yanaşmaz.Bir hafta sonra Zachary'nin dövülerek öldürüldüğü haberini televizyonlardan duyan Solomon ailesi büyük üzüntü ve pişmanlık yaşamaktadır.Ancak Solomon ailesi için acı günler daha yeni başlamıştır.Zachary'nin bu gizli sırdan hapishanedeyken başkalarına bahsettiğini ,ailecek bahçedeyken ,malikanenin bahçesine girip Kayıp Sembolün yerini gösteren Masonik piramidi isteyen garip görünüşlü adamın,istediğini alamayınca Peter Solomon'un annesini öldürmesi ile acı bir şekilde öğrenmiş olurlar.Aradan yıllar geçer ancak kendisine Mal'akh diyen bu garip görünüşlü adam Solomonların ve Kayıp Sembol'ün peşini bırakmaz.Bir gün Peter Solomon 'un yakın arkadaşı ve öğrencisi olan Profesör Robert Longdon Solomon'un sekreteri olduğunu söyleyen biri tarafından o akşam bir konferansı sunması için Kongre Merkez Binasına çağrılır.Ancak ne Peter Solomon ne de kongreden kimsenin haberi yoktur.Longdon büyük bir sırrın içine sürüklenmiştir.İstemeden de olsa.



Gelelim eleştirilerime, öncelikle kitabın son kısmı sanki sonradan eklenmiş,orayı atıp daha farklı bir son düşünebilirdi ama sonuçta yazan o.Nasıl isterse öyle bitirir.Daha önceki kitaplarında biraz Hristiyanlığa ters hareketlerde bulunmuştu,bu kitapta sanki gönlünü almış.Özellikle o son kısımdan bahsediyorum.Felsefe'nin dozunu arttırmış tamam bu kötü değil ama aksiyon tüm hızıyla almış başını gidiyorken,felsefenin sahnelerin yavaşlamasına sebep olması bende olmasa da,büyük bir kitlede sinir bozukluğuna yol açacaktır.Kitabın bir yerinde(yanlış hatırlamıyorsam 265) "ısının 33 dereceye çıkarılması" denilmiş ki,"ısı" değil "sıcaklık" olmalıydı.Çeviri fena değildi oysaki.Dan Brown'un Türkiye algısının ne kadar karanlık olduğunu gördüm bu kitapta.Hapishanelerin durumu konusunda kulaktan dolma bilgilere sahip bence.Bir de öyle bir anlatıyor ki masonluğu,kitap bittikten sonra ne kadar yanlış tanımışım,ne önyargılıymışım demekten öte,ne nankörmüşüm deyiveriyorsun.Meğer adamalar bizim için çalışıyormuş gibi.Ama yani saçma ayinler de olmasa inanacaz Dan Brown.Ne yapmak istedin anlamış değilim.Dan Brown'un mason olduğuna eminim artık.Açıkçası ilerde Kur'an'ın şifreleri üzerine bir kitap yazmasının ne kadar güzel olacağını da düşündüm.O kadar çok malzeme var ki üstelik.Bence bunu yapmalı.Belki tepki çekeceğinden korkuyordur.Ya da İslam konusunda çok yüzeysel bilgilere sahip.Azıcık araştırsa neler çıkarır ama gel de anlat Dan'a :)

Özet olarak eksikleriyle fazlalarıyla bu kitap Dan Brown severlerin okuması gereken bir kitap.2012 de çıkacak olan filminden önce kitabını okumanızı öneririm.
6 Yorum:

dan brownun sadece da vinc şifresi adlı kitabını okumuştum hakikaten süperdi.. Bu kitabıda merak etmedim değil..

Jean Christophe Grange'yi daha önce okudun mu bilmiyorum ama o adamın kitabıda okumaya değer.. dan brown gibi mason tarzında yazmasada oda aksiyoncu :)


Ben de ortalama 90-100 sayfa okurum zaman bulduğumda ama 300 de biraz aşırı sanki, sağlığa dikkat... Dijital Kale bende de vardı ama kitaplıkta aralara karıştı gitti galiba. Elimdeki kitabı bitirince önce dijital Kale'nin hakkını vereyim, sonra bu Kayıp Sembol'e bakacağım tavsiyen üzerine..

Türk hapishanesi, ha? Geceyarısı Ekspresi kokusu seziyorum...


ben de dijital kaleyi daha az sevmiştim da vinciden ama ikisi de gene de süperdi.polisiye edebiyata biraz ara vermiştim ama tavsiyen üzerine dönebilirim tekrar.


Simeranyam; Evet Da Vinci de süperdi.Bu da öyle.Grange zaten adamım :) Şeytan Yemini,Siyah Kan,Leyleklerin Uçuşu ve Kızıl Nehirler'i okudum.Ölü Ruhlar Ormanı'nı da merak ediyorum.

GünCeraN ; Ben de genel de 100 civarındaydı ama işte rekor oldu bu :) Sağlığa dikkat evet.Gözler önemli.Dan Brown'un Türkiye'ye bakışının çok hastalıklı olduğunu gördüm ne yazıkk i :(

bad-ı esrar ; Valla polisiye felan bu yıl baya okudum.Sanırım 10 tane polisiye tükettim son bir yıl içinde.Bence Kayıp Sembol'e bakmalısın :)


bnde su anda bu kitabı okyorum herkes sonu için aynı yorumu yapıyo ama bi türlü gelemedim yoğunluktan sende diyince iyice merak ettim bende senin kdr olmasada biraz hızlı okuma moduna alayim bari;)


hızlan hızlan :) ne yoğunluğu tembelsin :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    1 yıl önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar