Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Mahzen | Jeff Abbott

Etiketler: ,


Jeff Abbott'un okuduğum ilk romanı.15 Farklı dile çevrilmiş ve bir çok ülkede çok satanlar arasına girmiş.Ve okumadan önce edindiğim bilgilere ek olarak arka kapakta yer bulan Library Journal'ın kitabı göklere çıkarmış olduğu yorumda Mahzen'in Jeff Abbott'un en iyi kitabı olduğunu öğrenmiştim.Jeff Abbott'a gelince 16 yaşından beri yazmakta olduğunu söylüyor ve evet aksiyon macera türü romanlarda kendini kanıtlamış.




Mahzen hakkında hem olumlu hem de olumsuz görüşlerim var.Mesela olay örgüsü kitabın başında oldukça karmaşık.Mekan,tarih,isimler,olaylar sürekli değişiyor ve beraberinde kopmaları getiriyor.Ayrıca çevirisini beğenmedim.Bazı replikler havada kalıyor ve akıcı değil.Bu söylediklerim ilk 150 sayfası için geçerli.Bir diğer tespitim ise tüm Türkçe'ye çevrilmiş kitapların şanssızlığı denilebilecek olumsuz bir durum.Nedir bu? Kitapta ana karakterlerin isimlerinin "Ben" ve "Adam" olması.Hele de çevirisi iyi yapılmamışsa insanı çileden çıkarıyor bu karmaşa.Kitabın olumlu tarafına gelince,tüm bu olumsuz özelliklerine rağmen kitap bittiğinde okuduğunuz için pişmanlık duymayacak kadar iyi bir aksiyon kitabı olması en olumlu yanı.150 den sonra kimin iyi kimin kötü taraf olduğu ortaya çıkıyor,kimin kimi vurduğu kimlerin kimin peşinde neden koştuğu yavaş yavaş kendini gösteriyor.Ayrıca sanki kitabı iki farklı kişi çevirmiş gibi 150 den sonra daha anlaşılır ve akıcı bir dil var.Sahneler olağanüstü tasvir edilmiş. Özellikle kaçış ve çatışma sahnelerini bu kadar iyi yazabilen başka bir yazar okumadım.Televizyonda seyreder gibi canlı ve gerçekçi.Olayların geçtiği mekanlar ve kovalamaca bana Call of Duty 4 'ü anımsattı.Kurgu güzeldi ve iyi bir son hazırlanmıştı.Dediğim gibi tüm olumsuzluklara rağmen bitirdiğinizde okuduğunuza pişman olmayacağınız bir kitap.Ama kitabı okurken sabırlı olmanız gerektiği uyarısını tekrar etmemde fayda var.Zira ben bir kaç kez bırakmayı düşündüm.Uluslar arası bir başarı sağlamış olabilir.Onlarca dile çevrilmiş ,büyük beğeni toplamış,bir çok ülkede çok satan kitaplar arasına girmiş olabilir.Ama net bir tespitim var.O da kitabın çevirisinin tekrar gözden geçirilmesi gerektiği.Tabi eğer Türkiye'de de çok satan bir kitap olması isteniyorsa.Son bir şey; bu kitabın sayfaları her ne kadar bir film karelerini bir araya getiriyorsa da,bence sinemaya uyarlanmasına gerek yok.Bu haliyle uyarlanırsa o filmin imdb puanını şimdiden söyleyeyim 5,2.Yani sıradan bir Amerikan aksiyon filmi olur.Bence bıraksınlar okur kafasında kendi filmini çeksin.Üstelik masrafsız.


Kitabın konusuna değinmeyi planlamıştım ama fikrimi değiştirdim.Derin devlet mafya ilişkisi diyerek küçücük bir tüyo versem bence yeterli.Tamam hadi bir de alıntı yapayım "Her zaman bir adım sonrasından daha fazlasını düşün."


Ve bir de arka kapak ;

Uluslararası Bir Başarı
On Beş Ayrı Dilde Çeviri
Aksiyon Dolu, Şaşırtıcı, Sıra dışı

Mahzen, Jeff Abbottun günümüzün en iyi yazarlarından biri olduğunun kanıtı. Çok etkili aksiyona ve şaşırtıcı bir kurguya sahip. Elimden bırakamadığım kesinlikle kaçırılmaması gereken bir kitap.
Harlen Coben -Asla Vazgeçme kitabının yazarı

Mahzen, iyi ile kötünün zamana karşı yarışının anlatıldığı güçlü bir konu, jeff romanda aksiyon çılgınlığı yaratmış ve yaşatmış.
Lisa Gardner - Tek Başına ve Saklambaç kitaplarının yazarı

Kaya gibi sert. Hayatta kalmak için öldürmek zorunda kalmanın şok edici gerçeği aksiyonu hızla ilerletiyor.
Publisher Weekly

Abbottun son romanında iki adamın hayatı kelimenin tam anlamıyla birbiriyle çarpışıyor. Quentin Tarantinonun Zor Ölüm serisiyle birleşmesi gibi bir çarpışma düşünün.karakterler başarılması imkansız gibi görünen bir işin peşinde ve heyecan asla durmuyor. Abbott her zaman muhteşem bir yazar olmuştur ama bu şu ana kadar ki en güzel romanı. Şaşırtıcı dönüşler, muhteşem bir olay örgüsü ve son derece gerçekçi karakterler.
Library Journal

Jeff Abbott en sevdiğim gerilim romanı yazarlarından biri. Mahzende ulaştığı tempo Harlan Coben ve Lee Childin yazdıkları romanlardan daha hızlı. Acımasız, zekice ve çarpıcı haliyle Mahzen bu senenin en iyi macera kitabı.
Joseph Finder
4 Yorum:

ilk 150 sayfayı atlasak o zaman çok şey kaybedermiyiz :)


:) Bence o zaman da bir ilk kalan 240 sayfa ilk 150 sayfa gibi olur :)


Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
ekliycegim.


Hoş geldin Sevgi,teşekkür ederim evet bloğun altında face sayfasına yönlendirme yapan resim var.Beklerim :)

http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=135992883101820


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    1 yıl önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar