Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Notus Tutamotus Sendromu

Etiketler:


Tüm öğrencilik hayatımda not tutmak konusunda hep sorun yaşamışımdır.Bazen dersin başlamasıyla birlikte büyük bir titizlikle başladığım "not tutma" eylemim, aklımın bişeye takılması veya fantastik bir fikri derinlemesine düşünmem sonrası masallar aleminde yolculuğa çıkmam ile yarım kalır ve yarım hoca dinden, yarım doktor candan ettiği gibi "yarım not sınavdan eder" felsefesi gereği o not artık dersten çıkarken sıranın altında bırakılmasının hizmetlinin temizlik sırasında kulaklarımı çınlatması gibi bir yan etkinin dışında hiçbir sorun yaratmayacak "çöp"tür.

İlk okulda öğretmenimiz masasında yazacaklarımızı söyler sonra tekrar eder sonra tekrar eder ve sonra tekrar ederdi yine.Birileri hep geride kalır birileri de hızlıca yazar ve "yazdım örtmem" diye sinir bozucu kelime dizisini kullanırdı.Altı üstü bir cümlenin, iki dakika boyunca adeta nöronlarımıza sokulurcasına tekrar edilmesi kadar çıldırtıcıydı kulaklara sığınan uğultu ve fısıltılar.Sonra öğretmen oturduğu yerden usul usul tek tek söyleyip yazdırma düşüncesinin ne kadar yanlış olduğunu anlar ve kalkıp tahtaya yazmaya başlardı.Ya da güzel yazabilen birine(kız) yaptırırdı bu işi.Ama dertler bitmezdi.Daha ilerki yaşlarda gazoz kapağı kalınlığında gözlüklerle göreceğimiz pek yakışıklı(!) gençler "örtmem o virgül mü? Örtmem şu nokta mı? ,örtmem büyük harf mi küçük harf mi?..." gibi hayret verici soruları tahtanın yanına gidip söz konusu ifadeyi göstermekten öteye küçük terli parmağıyla dokunarak belirtmesi ve herkesin merak ettiği "ş mi s mi?" sorusunu sorduktan sonra herkesin harfin "s" olduğunda hemfikir olması ayrı ayrı incelenmesi gereken trajikomik vakalardır.

Her ne kadar "not tutma" da beceriksiz ve dikkatsiz olsam da bunu büyük bir sorun olarak görmedim hiç.Sağolsun güzel not tutan iyi arkadaşlarım var .Bazılarınızı sinir ettiğimi biliyorum ama ne yapabilirim ben de böyleyim.Hem Einstein da benim gibi yaparmış.Neredeyse derslere hiç girmez sınav zamanı yaklaşınca daha sonra evleneceği sınıf arkadaşı Mileva'dan ders notlarını alıp çalışır ve dersleri böyle geçermiş.Hayır hayır ben ders notlarımı aldığım kişi ile evlenmeyeceğim :) Bilirsiniz bu tipler biraz şey olur.Şeeeyyy :) Bunu okuyorlarsa sanırım artık not tutmayı öğrenmem gerekecek :) Başka bir örnek de Picasso.Pablo Picasso matematik dersinde not tutarken ne zaman "4" yazacak olsa,dördün çıkıntısını buruna benzettiği için adamın kalan kısımlarını çizerken bulurmuş kendini.Bu yüzden matematik dersinde büyük sorun yaşamış.Einstein ve Picasso'nun "not tutamama" hastalığının son temsilcisi benim demiyorum.Ama ben buyum :(
5 Yorum:

ben hep kendime yeter derecede iyi not tuttum, ama bu notlar kimseyi cezbedecek kadar iyi değillerdi, dolayısıyla tipim şok şeyy değil sanırım, şeyy işte :)
sanırım buna sevinmeliyim.


ben siladan hugonun aılesını kurtarıyor boş zamanlarımdada blog yazıyorum naggber :)
not tutamama bende de sorun ama alltan 13 dersım oldugu ıcın sanırım bu sene ogrenıcem.
Asıl sey dıcektım,kıtaplarım geldı kıtaplarım dıyorum cunku 7 taneler haha aşıgım resmen onlara!
ahmet umıtte geldı ama hemen ondan baslamadım..
bekledıgım vardı ozellıkle ondan basladım
kaffemı ıcerken ve okurken senı hatırlıcam..
öperim
jones.


sophie'nin dünyası ; yok yok şeyy derken öyle demek istemedim ben.Şey demek istedim şeeeeyyy :) zaten yeteri kadar iyi olanlardan alırım ben notu :) Var mı sen de not felan mesela :) Eminim şşeeyy değil hiç tipin şeeeyy işte :)

MeL' jones ; Hügonun ailesi hakkındaki şu yoruma bir göz at Tık Tık.Kitaplar valla bende de daha onlarca var :) Ben de seviyorum onları.Ejderha Dövmeli Kız bitti.Hala etkisindeyim.Şimdi kar kurduna başladım.Ben de kaffe içince seni hatırlarım o zaman :)
görüşmek dileğiyle mutlu kal ;)


o yorumu kabul etmıyorum.
banane? baskalarına yaptıgın yorumu kabul etmıyorum


Senin için post yazarım ben.küsme :) içilmemiş kahvelerimizin 40 ar yıllık hatırına yapma bunu :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    1 yıl önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar