Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Film Sepeti 13 (Güney Kore)



Şimdiye kadar edindiğim tecrübeye dayanarak Kore filmleri hakkında bir tespit yaptım.Bu filmleri sevenler var,sevmeyenler var, hayranları var,Kore,Türk,Hollywood farketmez film seven bir kesim var,pek film izlemeyen,sevmeyen,sıkılanlar var.Ya da illa aksiyon vurdu kırdı olmalı,olmadı bol komedi olmalı diyerek kendini sınırlamış insanlar var.Kore filmleri işin içine girince durum değişiyor.Bana göre bu filmler üçe ayrılır.Neden üçe ayrılır çünkü bu filmler iyi kötü izlenir izlenmez diye sıfat ve tavsiyelerin tek başlarına yetersiz geleceği filmler.Apayrı bir kültür.Herkes izleyemez.Herkes sevemez.İzleyenleri herkes anlayamaz.Neyse şimdi açıklayayım bu filmlerin ayrıldığı o üç kategoriyi.Birincisi Kore seveerlerin,Kore filmlerinin özelliklerine vakıf,artısını eksiğini bilip kabul etmiş,abartıp fanatik bir kore film izleyicisi oluvermiş kesimin mutlaka izlemesi gereken filmler.İkincisi kore filmleri veya başka filmleri önyargısız izleyebilen,tarafsız,olaya sanatsal açıdan bakabilen,merak eden kesimin izlemesinin problem çıkarmayacağı filmler.Bunları birinci grup da izlemelidir elbette.Ama birinci grubun izleyebildiği her kore filmini 2. gruba izletmeye kalkmamalıdır.Çünkü 2. grup 1. gruba kaymakla birazdan açıklayacağım 3. gruba kaymak arasında bir yerdedir.Üst üste gelmiş bir kaç sindirimi zor kore filmi ile önyargının zorla da olsa oluşması işten bile değildir.3 kesim ise Kore filmleri ile yeni tanışmış,aksiyon sever,çabuk sıkılan,az buçuk önyargılı durumda olan,vizyon filmleri meraklısı,vurdu kırdı kovalama yarış temalı filmlerin ayakta tuttuğu bir film sevgisine sahip elemanların izlemesine müsade edilebilecek kore filmleridir.Bunlar kore filmi izlemesin mi tabiki izlesinler.Ama son derece hassas davranılmalıdır onlara.Özel olarak seçilmelidir onların filmleri.Yavaş yavaş yelpazeleri genişletilmelidir yoksa sevmediği film türleri sevdiklerinden fazla olan bu arkadaşların kore filmleri sayfasına mührü kendi ellerinizle vurmuş olursunuz.Madem kategorileri tanıdık birazdan bahsedceğim üç filmden kendinize en uygun olanları kendiniz seçin artık. Şimdiden iyi seyirler.


A Lovers Concerto – Humming



2008 yapımı Romantik bir film A Lovers Concerto.İzledikten sonra bir süre kendinizi derin düşüncelere dalmış bulacaksınız.Özellikle sahip olupta değerini bilmedikleriniz hakkında.İnsanlar sevdiklerinin günün birinde bir daha asla göremeyeceklerini hiç düşünmedikleri için asla hayattayken gerçek değerlerini anlayamıyorlar.Bu film gerçek yaşamla çok ilişkili güzel bir film ve net bir mesaja sahip.En sevdiğiniz insanı bir daha asla göremeyeceğinizi söyleseler son kez ona ne söylemek isterdiniz."Seni Seviyorum" mu? Sevgiliniz varsa onunla oturup izleyin derim.Hangi gruba giriyor bu film diye sorarsanız bence 1. ve 2.grup.



Feathers in the Wind – Git






Bunu iyi sayılabilecek derecede bir kore filmi izleyicisi olarak söylüyorum.İzlemenizi tavsiye etmiyorum.Ağır ilerleyen,oldukça sıkıcı,senaryosu sıradan bir film.Zaman kaybından başka bişey değil.İzlediğim zamanı hatırladıkça sinirlenirim hatta.Fazla da bişey söylemek istemiyorum.Sizi düşünerek fikrimi belirttim.İzlemeyin.

Bodyguards and Assassins- Suikastçiler Fedailere Karşı




Film diye ben buna derim işte.Bir Güney Kore filmi değil,Çin filmi.Her özelliğiyle tam bir başyapıt."Made in China" damgası sizi yanıltmasın gerçekten kaliteli bir ürün.Karakterler çok orjinal,konu zaten gerçek olaylardan uyarlanmış,baştan sona sıkılmadan izleyeceğiniz bir film.Hani bu bir Türk filmi olsaydı izlemeyeni döverlerdi öyle söyleyeyim.Çin de bunu izlemeyene ne yapıyorlar bilmiyorum artık.Kanlı bir yol olan demokrasi mücadelesini ele alan filmde halkını sefil bir hayata mahkum edip onları doğuştan köle olarak gören Mançu Qing Hanedanına karşı Çin'in dört bir yanından demokrasi fısıltıları yükselirken bu devrim harekatını başlatacak tek kişi olan Dr Sun'un Hong Kong da ki gizli toplantısını yapmasını engellemek ve kıvılcımı önlemek için hanedanın görevlendirdiği çok güçlü ve tehlikeli suikastçilerle Dr Sun'un Misyonunu tamamlaması için canlarını vermeye hazır olan fedailer arasındaki kıyasıya mücadele anlatılıyor.Çekimleri süper,ortam çok farklı,ayrıntılar çok anlamlı,kısacası değişik bir film.İzlemenizi tavsiye ediyorum.
9 Yorum:

şu filmleri bir sıraya koyup günlerce film izlemeliyim.. ama ya diziler.. :))

giti not aldım bu sefer asla izlenmeyeceklere :)))


:) İzle izle.SEnin tavsiyelerini de bekliyorum.Giti izleme kesinlikle evet.Başka bir sürü film var.Ona zaman harcama.


en kısa sürede bende dram romantik en iyi kore filmlerini yayınlayacagım :)
elbette kötüleri de yazacagım..

aşk konçertosunun başka bir versiyonu da var..humming olmayanı :)


Koreciler birleşmese mi ne? :) Bekliyorum.Ben görmezsem de sen haberdar et.Kötüleri de yaz kesinlikle.Aşk Konçertosunu görür görmez izlemeye karar verdim.Hakkında bilgim yoktu.Doğrudur vardır başka versiyonu da. :)


Senin grıplamaları görünce hemen kendimi bi gruba dahil edesim geldi ama tam karar veremedim..1 ile 2 arası bi yerlerdeyim galiba :)
Kore filmleri önce biraz abartılı gelebiliyor insana özellikle içine komedi karışanlar ama kesinlikle konular orjinal..Holivııd filmlerinden da en büyük farkı sanırım bu..Sadece onların farklı kültürüne biraz açık olmak gerekiyor!


Ödülün var uğrarmısın acaba :))Hani fikirlerin bekliyorum )))


Şebnem: Senin grubunda iyiymiş :) Önyargılı gruptan olmamana sevindim.Evet abartı oldukça fazla.Ama pek bi tatlı pek bi içten abartı.O yüzden kabul ediyorsun onları da öyle.Ayrıca duygusal insanlar.Saygılılar ve örf adetlerine bağlılar.Ne güzel değil mi?

Dalgaları Aşmak : Uğrarım tabi.Çok teşekkür ederim ayrıca.Tamam şimdi aklıma gelmiyor daha doğrusu geliyor da unutuyorum geldiğinde.Artık unutmam :)


bazı kore filmlerini izledim. daisy diye bi film izlemiştm bloğunda yer verdn mi, sever misin sevmez misin bilmem. o zamanlar pek hassastım günde 3 kere filmi izler oturur oturur ağlardım =)) kore filmlerini seviyorum. vurgularına hastayım. tiplerine hastayım. ben 1. grup tecrübesini değil, ama 1. grup ruhunu taşıyorum, inan buna=))


Oooo tamam o zaman.Tavsiyelerini bekliyorum.Daisy.yok izlemedim.Ama listeme aldım.Teşekkürler :)Ruh önemli Cansu :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    1 yıl önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar