Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Hakemlik Vesaire

Etiketler:


Merhabalar olsun Efeniiimm.Nasılsınız.İyisiniz iyisiniz Maşallah yahu işte orta yaşlı insan daha ne olacak.Hemen konuya giriyorum...Hatırladınız mı bu sözleri bi yerden? Tanıdık geliyordur eminim.Ama tam çıkaramadınız.Benim dilime pelesenk olmuştur bu cümleler o yüzden unutmadım.Yılmaz Erdoğan'ın Telsim reklamlarından birinde Adnan Bey adında çok konuşan bir adamı canlandırması desem belki hatırlarsınız.

Neyse konu o değil.Girişi öyle yapmış olayım dedim sadece.Ama nasılsınız diye sorarken ciddiydim.Yorumlarda ne var ne yok anlatabilirsiniz yani.Ben mi? Ben iyiyim yahu nolsun işte okul,dersler,staj,kpssye hazırlık felan diyebilirdim ama ben size karşı samimi olmazsam siz de bana karşı samimi cevaplar vermezsiniz.İyiyiz be Fatih der geçiştirirsiniz ki ben hiç sevmem bu tavırları.Söylemem ama kırılırım alınırım.Hele de canımı sıkan bişeyler var ama boşver derseniz moralim çok fena olur.Kendimi toparlayamam.Velhasılı kelam samimi bi şekilde nasıl olduğumu söleyeyim de olsun bitsin.Kötüyüm.Hasta gibi.Yorgun.Bitkin.Hatta yürüyecek hale ancak bugün gelebildim.Üç dört gündür ağrı kesicilerle ayaktayım.Merdivenlerden çıkmak bile büyük işkence.Yürürken terliyorum.Sebebine gelince "Hakemlik antrenmanları" arkadaşlar.Geçen yıl başlamıştım bu yıl da devam ediyorum.Ama yönetim değişti.Çalıştırıcılar değişti.Kondisyon yüklemek üzerine programlar yapıyolar sanırım.Çünkü son iki haftadır görünen o.Çok sıkı bir program.Önceki hafta neyse koşu ağırlıklıydı bir saat içinde yaklaşık 8 km koştuk.O zaman da çok yorulmuştum.Sonra bu salı dozu biraz daha arttırdılar ben bittim.Adelelerim yanıyo,kollarımı kaldıramıyorum,beden eğitimi okuyanlar var,hatta askerliğini yapmış beden eğitimi öğretmenleri var.Onlar bile biz böyle bir idman görmedik diyolar.Neyse sonuçta yapıcaz bunu.Bir bildikleri vardır elbet.Bir kaç haftaya maç verirler sanırım.Daha fazla sevmeye başladım ve iyi ki böyle bir işe giriştim diyorum kendi kendime.Dün Merkez Hakem Kurulu 2.Başkanı Yücel Okçuoğlu geldi ve bir toplantı yaptı hakemlerle.Çok güzel bilgiler verdi,kendi tecrübelerini anlattı,Türkiye'de hakemliğin geçmişinden bahsetti sonra da Türkiye'de Dünya'da ve Avrupa'da hakemliğin bugün ne durumda olduğunu anlattı.Tavsiyeler öğütler verdi.
Tüm bu bilgiler sonrasında daha saygın bir duruma geldi hakemlik gözümde.Ayrıca hakemlik yaptığımız sürede kazanacağımız adalet dağıtma becerisinin tüm hayatımızı her alanda etkileyeceğini ve düzene sokacağını söylemesi beni en mutlu eden şey oldu.Kendimi geliştirmek,devam etmek ve gidebileceğim yere kadar gitmek istiyorum.Neden olmasın.Hem süper ligde de maç yönetmiş akrabam ve hala süper ligde hakemlik yapan tanıdıklarım var.Zafer Demir gibi.Ama aklımda bir yerlere gelebilmek için bir yerlerden yardım almak yok.Yapabilirsem kendi başıma.Olmazsa da ne yapalım.Tek destek tavsiyeleri ve tecrübeleri olabilir.Zaten Mhk Başkanvekili dünkü konuşmasında buna da değindi.Ahmet Çakar döneminde kendisinin olmadığı hakem listesine Çakar'ın hastalanması sebebiyle dahil edilmek istenince kabul etmemiş bunu ve başkası alınmış.Daha sonra kendi çalışması ve azmiyle oraya girmeye hak kazanmış.Başarısını bir başkasına borçlanarak kazanmamış yani.Sonra makam mevkiye de çok önem vermemiş.Fifa için yaşı geçince daha fazla yükselemeyeceği için genç yaşta aktif hakemliği bırakıp arkadan gelenlere yol açmış.

Kısacası dünkü toplantı çok faydalı oldu.Daha bir çok şey paylaştı ama her yerde söylenmesi uygun olmayan şeylerdi bunlar.Bize olan güvenine karşılık onları sadece bizlerin iyiliği için yapılmış samimi bir konuşma olarak kabul ediyorum.

İstediklerimiz,hedeflerimiz,hayallerimiz,alışkanlıklarımız,zaaflarımız,imkansızlıklarımız var.Her insanın vardır.Bittiği bir an.Ümitlerin tükendiği.Yere çakılışı yaşadığı dönemler.Hayatın dönüm noktaları onlar işte.Nasıl ki tohum ancak toprağın altına atılınca filizlenip koca bir ağaç oluveriyor insan da bazen düşebilir,çakılabilir,batabilir.Vazgeçmekse en iyi,en güçlü olduğumuz dönemlerde bile gerçekten bittiğimizin göstergesidir.Bununla alakalı Ahmet Şerif İzgören'in kitabından alıntıyla güzel bir hikaye paylaşıp defolup gidiyorum.Siz bu hikayeyi daha doğrusu gerçek bir olayı bir gerçeği okurken ben çoook uzaklarda olacağım.Tamam tamam sakin olun buralardayım.Kendinize iyi bakın görüşürüz.


Kartallar kuyrukları ve kanatları geniş, bacakları tüylü iri yırtıcılardır. 2-3 yılda erginliğe ulaşırlar. Uçuşta sıkça dönerek yükselirler. Belirgin parmakları( el teleklerinin uçları) yukarı kıvrılır. Ormanlar ve dağlarda yaşarlar. Kaya girintilerinde ve ağaçlarda yuva yaparlar. Tek eşlidirler. Hayatları boyunca eş değiştirmedikleri gibi her yıl aynı yuvayı kullanırlar. Yuvaları genellikle kolay ulaşılamayacak yerlerdedir.yuvayı bıraktıkları bir yada birkaç yumurtanın kuluçka dönemi 6-8 hafta sürer.yavruları yavaş gelişir. Ve ancak 3-4 yaşına giren kartalların erişkinlere has tüyleri çıkar. Önemli özellikleri çok uzak bir şeyi yakın görürler.

Kartal kuş türleri içinde en uzun yaşayanıdır. 70 yıla kadar yaşayan kartallar vardır.Ancak bu yaşa ulaşmak için 40 yaşındayken ciddi ve zor bir karar vermek zorundadır.
Kartalın yaşı 40’a ulaştığında pençeleri sertleşir, esnekliğini yitirir,bu nedenle beslenmesini sağladığı avlarını kavrayıp tutamaz duruma gelir.Gagası uzar göğsüne doğru kıvrılır. Kanatları yaşlanır ağırlaşır.Tüyleri kartlaşır., kalınlaşır. Artık kartalın uçması iyice zorlaşmıştır.Dolayısıyla kartal burada 2 seçimden birini yapmak zorundadır. Ya ölümü seçecektir yada yeniden doğuşun acılı ve zorlu sürecini göğslüyecektir. Süreç 150 gün sürer Bu yönde karar verirse kartal bir dağın tepesine uçar.orada kaya duvarda artık uçmasına gerek olmayan yerde yuvasında kalır.bu uygun yeri bulduktan sonra kartal gagasını sert şekilde kayaya vurmaya başlar. En sonunda kartalın gagası yerinden sökülür ve düşer. Kartal bir süre yeni gagasının çıkmasını bekler. gagası çıktıktan sonra bu yeni gagayla pençelerini yerinden söküp çıkarır.Yeni pençeleri çıkınca kartal bu defa eski kartlaşmış tüylerini yolmaya başlar. 5 ay sonra kendisine 20 yıl veye daha uzun süreli bir hayat kapısı açan değişimin ilk uçuşunu yapmaya hazır hale gelir.

Hayatımızda sık sık yeniden doğuş süreci yaşamak zorunda kalırız. Zafer uçuşunu sürdürmek için bize acı veren eski alışkanlıklarımızdan ,geleneklerimizden,hatıralarımızdan kurtulmak zorundayız.Ancak geçmişin gereksiz olaylarından kurtulduğumuzda yeniden doğuşumuzun getireceği fevkalade sonuçlarından tam olarak faydalanabiliriz. Pes etmek yok, sana yepyeni bir hayatın kapısını açacak değişimi yaşa ve ilk uçuşunu gerçekleştir.


5 Yorum:

:)Hugo'nun ailesini kurtarmak mı:)
Hiç öyle bir niyetim yoktu..Ben daha çok Mario'nun prensesiyle ilgileniyodum.. küçükken :)
Neyse..

Evet, Adnan Bey "Bana Bir Şeyhler Oluyor"'du ..
Fotodaki amcayı da hatırladım.. Collina'ydı dimi?..
Demek hakem olucaksınız..
Enteresan:)
Ve Başarılar :)..


:) Mario bana hep sinir bozucu gelmiştir.Hani şu yapıcam yapıcam diyen küçük kız var ya ben onun sessiziydim biraz. :) Kızardım hırs yapardım ağlamaz bırakırdım.Bi daha da açmazdım o oyunu.Neyse evet :)

Bana Bir Şeyhler oluyor :) evet.Bir yıl boyunca okulun tiyatro grubu bizim evde haftanın iki üç günü bu oyuna çalıştı.İçimiz dışımız adnan bey oldu.Öyle ayrıdır yeri.Severim ve gerçekten süper bir oyun.

evet Collina :)
Hakeeemm.Valla olmak kısmını geçtik gibi.Bundan sonrası başarılı bir hakem olmak :) Sağolun.


Şimdi daha iyi misin?


İyiyim şimdi biraz.Geçti gibi ama yine de koşamam sanırım.


bi gün gs fb derbisini senin yönettiğini de görecez inşşşş:)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    7 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar