Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

İnternet iyi midir kötü mü ?


Gözlemlediğim kadarıyla hala internetin varlığına şaşıran, varlığından rahatsız olan, faydasız bulup yine de kullanan, faydalı bulup kullanamayan ve tüm nimetlerinden etkin bir şekilde faydalanmaya çalışan insanların bir arada yaşadığı bir toplumuz. Sadece bizde değil tüm dünyada durum böyle ama bizde daha keskin bu ayrım. İnternet bence hem iyi hem de kötü. Her şeyde olduğu gibi. Bu anlamda dünyadaki hiçbir yeni şeyden farkı yok. Amcanın birine soruyorlardı bir röportajda “Baz istasyonlarıyla alakalı ne düşünüyorsunuz diye amca şöyle dedi “Evladım valla zamanında da elektrik direkleri için kanser yapar derlerdi ama biz bi zararını görmedik”. Yeni her şey tepki ile karşılaşır ve ben bunu da yadırgamıyorum. Her yeni şeyi sorgulamadan kabul etmek de sakıncalı. Tartışmalıyız önce doğrusunu yanlışını. Kimse daha önce kullanılmamış denenmemiş bir aşıyı kendi vücudunda dener mi? Aman canım ben yenilikçiyim gerici olmaya gerek yok yapın iğneyi der mi ? Eğer diyebiliyorsa veya her yeni şeyi direk kabulleniyorsa o kişi ilerici çağdaş felan değil “yeni” olana dogmatik olarak inanmış demektir. Tartışmalıyız ama iyidir veya kötüdür diyemeyiz hiçbir şeye. Toplumun bedenine enjekte edilecek bir aşıyı tartışmaktan daha normal ne olabilir ki? Tatil döneminde memlekete gitmiştim. Şehir merkezine yakın bir kasaba ve şimdiye kadar bir internet kafeye ihtiyaç duyulmamıştı. Gittiğimde bir internet kafenin açılmış olduğunu gördüm. Otobüsü köy kahvesinin önünde beklerken amcaların açılan internet kafeyi tartıştıklarına şahit oldum. Kafenin doğru amaçlar için kullanılmadığını görebiliyordum. Mikrop yuvasıydı. Kimse doğru bir amaçla kullanmıyordu onu da biliyordum. Oyun için oraya doluşmuştu çocuklar. Ama baktım millet kafenin pisliğinden çocukların bilinçsizliğinden bahsetmiyor bile. İnternet şöyle kötü internet böyle kötü. Biraz dinledikten sonra ben de söze karıştım. Dedim ki;


“Bakın kasabanın yollarının haline. Berbat halde hala değil mi? Şehir merkezi ile aramızdaki mesafe 7 km ama biz oraya 20 dakikada gidebiliyoruz. Normalde 8-10 dakikada gidebiliyorduk. Ama her yer çukur olmuş asfalt fena bozulmuş köstebek yuvasına dönmüş her yer. Belediye başkanı yolu yapmaya başladı ve birkaç haftada yolun yarısına geldi. Oraya kadar çok güzel gidiyor arabalar. Ondan sonra yine bozuk. Yakında tamamlarlar ve ulaşım kolaylaşır. Bu yol iyi yere de gidiyor kötü yere de. Okula camiye kütüphaneye de gidiyor pavyona kumarhaneye de. Kötü yerlere de giden bu yolu yaptırdığı için kimse “Allah belasını versin bu başkanın” demiyor. Çünkü suç yolun değil. Yolcunun. Nereye gideceğini yol öğretmez yolcuya. İnternet de bir ulaşım aracıdır , bir yoldur. Çocuklarınız onu kötü amaçlı kullanıyorsa burada suç internette değil çocuklarınızda ve sizdedir. Nasıl kullanabileceğini öğretmeyen öğretmenlerinde ve onu kötü kullanmasına yol açan eksik terbiyesindedir sorun. Terbiyeyi de internet vermez, devlet vermez , okul vermez. Anne verir terbiyeyi. Baba verir. Çevresi arkadaşları da bu terbiyenin içindedir. Sorun kötü şeyler yapılabilen internette değil kötü işlere meyilli çocuklar yetiştiren sizlerde.”



Hiçbir şey tamamen iyi değildir. Hiçbir şey tamamen kötü değildir. İyi tarafı çok olan şeyin içindeki kötü şeyden kendimizi koruyup, kötü şeyi daha fazla olan şeyin içindeki iyi şeyden faydalanmaya bakmalıyız. Bunu yapmak için “iyi olanı isteyen” insanlar olup “iyi olanı bilen” çocuklar yetiştirmeliyiz. İyi çocukları iyi insanlar yetiştirir. Çocuklarınız sizin eserlerinizdir. İnternet iyi ile kötüyü ortaya çıkartır. Bir anlamda “aynadır” . Aynadan en çok nefret edenler onda çirkin yüzlerini görenlerdir.

Görüşmek dileğiyle. Kendinize yine iyi bakın :)

4 Yorum:

dikkat edilirse en lezzetli yada keyif veren şeyler hep zararlıdır..
internette öyle bir şey :)
bence zararları faydasını coktan aştı.
agustosun 22 sınden sonra fıltre uygulamasına gecılıyormus ülkemızde..
sanırım 4 ayrı paket olacakmı..aıle standar cocuk gibi..
işe yarayacak mı, sanmam.


Bugün okuduğum en kayda değer yazılardan biriydi!internetin iyi yada kötü yanlarını!..çok iyi analiz etmişsiniz!..

Çoğunluğu, nitelikli ve bilinçli olmayan insanlardan oluşan bizim gibi toplumlarda...teknolojinin nimetlerinden faydalanma düzeyide ne yazık ki sahip olunan bu gereçlerden maksimum yarar sağlama noktasında aynı seviyede yüksek olamıyor!..

İnsan önce kendisini eğitecek, donatacak, geliştirecek!paradan daha çok bilgisini mülk edinecek ki!..çocuklarına da doğru örnek olabilsin!..keşke para ile akıl-fikir satın alınabilseydi!.bu en kolayı olurdu...kolaycılığa, tembelliğe kafa yormamaya o kadar çok alışmış ki asalak tipler!..

verdiğiniz köy örneği her şeyi çok güzel anlatmış...

teşekkürler bu güzel paylaşım için...kaleminize ve emeğinize sağlık...

esenlikler dilerim...


On numara bi örneklendirme olmuş.İnternetle aramızdaki ilişki tamamen kendi insiyatiflerimizde.İnsanoğlu her konuda olduğu gibi bu konuda da kendi içine dönüp bakmayı göz ardı ediyor.Sevgiler Fd...


'Berrin' : Yasakla bir yere varılmaz. Hatta daha cazip görünür o şey. Eğitim şart :)

Esmir : teşekkür ederim. Tekrar etmem gerekecek ama eğitim şart evet :) Kayısı ağaçlarını suladığımızda bazen su yürümez.Çünkü köstebek deliklerinden su 10 metre ileride bir yere gider. Bu durumda suyun çıktığı yeri ne kadar kapatırsanız kapatın o su bir yerden patlar. yapılacak şey suyun girişini kapatmaktır. yani kaynağını yok etmek. yasakla bir yere varılmaz. sağolun yorumunuz için.

Taze kahve : :) Sağol Taze :) Kusuru hep başka yerde arıyoruz. Böyle de araştırmacı insanlarız yani :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    9 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar