Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Film Sepeti 15


İncir Reçeli P


"Bu filmi daha yeni mi izliyorsun sen ? " diyeceksiniz şimdi. Evet çünkü sebepleri var. Daha film gösterimdeyken gitmeyi düşünmüştüm. Ama biri "izle" deyince erteledim durdum hep. Filmi aldım ama durdu aylarca masanın üzerinde. Acaba nasıl bir film diye merak ettim. İnsan kaybetmek istemediği ama buna mecbur kalıp elinden bir şey gelmediği durumlarda elinde ona ait kaybetmeye mecbur olmadığı ne varsa saklıyor saklayabildiği kadar. Ben de tüketmek istemedim. O yüzden izlemedim bu zamana kadar. Klasik aşk filmlerinden farklı. Konusu, işlenişi, felsefesi, replikleri, sonu ve oyunculuğu ile çok beğenip kesinlikle izlemenizi tavsiye ettiğim bir film "İncir Reçeli" . Özellikle Sezai Paracıkoğlu başrolde mükemmel bir performans ortaya koymuş ve tabi ki senarist ve yönetmen Aytaç Ağırlar'a tebrikler. Bu filmle bu iki isim unutulmazlar arasında artık. Filmin müzikleri de güzeldi ama ben en çok final sahnesindeki bu parçayı sevdim. Sanırım Engin Bayrak söylüyor. Dinleyelim.


“Sen o kadar bir şey söylemeden gidersin ki; üstüne milyonlarca bir şey söylenir."


Yaşam Şifresi P



Yaşam Şifresi(Source Code) filmini izleyeli çok oldu aslında. Ama ben uzun zamandır film yazısı yazmadığım için bahsedemedim. İzledikten hemen sonra yazsam sanırım çok uzun bir tavsiye yazısı yazmış olurdum. Çünkü gerçekten övgüyü hak ediyor. Başlangıç filminin ne kadar gölgesinde kaldı bilmiyorum ama gördüğüm kadarıyla hak ettiği kadar bahsedilmedi bu filmden. Üst düzey bir film ve izlenmeye değer. Özellikle bilim-kurgu severler için bu film bir zorunluluk. Filmden önce George D Shuman'ın "Son 18 Saniye" ve "Son Nefes" , J. Richard Gott'ın "Einstein Evreninde Zaman Yolculuğu" kitaplarını okumuş ve "Elegant Universe" adlı şuradaki 3 saatlik belgeseli izlemiş olsanız bu film size çok daha anlamlı gelebilir. Tabi ki tüm bunları bir film için yapın demiyorum.



Vaat Edilen Cennet ( Paradise Now) P



Vaat Edilen Cennet(Paradise Now) Filistin'i anlamak için izleyebileceğimiz olabildiği kadar tarafsız bir film. Fakat tarafsızlığı İsrail'in "Onlar da bize saldırıyor" şeklindeki bahanelerine tokat gibi bir cevap vermesine engel olamamış. Kendi ülkelerinde mahkum gibi yaşayan bir milletin filmde olacakların dışında nasıl bir özgürlük mücadelesi verebileceğini düşünürken siz de kendinizi onlar kadar çaresiz hissedeceksiniz. Bu filmin dünyaya mesajı var o yüzden izleyin diyorum.

Çizgili Pijamalı Çocuk W



Bu filmden övgüyle bahsetmişlerdi ben de merak edip izledim. Çocukların başrolde olduğu filmleri her şeye rağmen izlemek istiyorum çünkü rol yaparken bile saklayamadıkları bir doğallık var. Çocukların oyunculuğunu sevdim yine ama "Nazi" konulu filmler nedense beni çok etkilemiyor artık. Çünkü çoğu kez işlenmiş ve bilinen şeyler oluyor izlediklerim. Bu filmde de tek bir olay var ve kötü anlatılmamış. Ama bir "Life is Beautiful" kadar olmak için kırk fırın ekmek yemesi gerekir. Nazi filmlerine doymadıysanız izleyebilirsiniz.


8 Yorum:

pianist de iyiydi ama :/ ikinci dünya savaşı filmlerini severim.

ayrıca, en bilgilendiren blog seçtim seni :)


evet piyanist te en sevdiğim filmlerden biri. Efsane bunlar.

Mim ıçin sağol. En bilgilenen deseydin bari :)


ne güzel bi blog bayıldımmm azcım inceliim..direk film sepetinden girdim ilgi alanım ;)
bu filmi izlemek istiyodum, incendies i izlemiş miydin? bu tarzda izlediğim en son o film var beendim onu da çok..


dö jasmin : Teşekkür ederim. İncele incele sıkılmazsın :) O filmi izlemedim ama şimdi baktım seveni çok. En kısa zamanda izlemeye çalışcm. Tavsiyen için sağol. :)


müzik zevklerimiz çok benziyo buarada.. "müzik zevki" çok şey anlatır bence, çok ipucu vardır bi insanla ilgili..merak ettim seni ;)


dö jasmin : Blogda zaten yeterince ipucu var :) "Müzik zevki" evet.


incir reçeli hariç diğer filmleri izlemedim. incir reçeli hakkında fikrime gelecek olursak da başroldeki kadın oyuncu anca bu kadar eğreti bir oyunculuk sergileyebilirdi... beğenmediydim oyunculuğunu hiç...

torrente düştüğü gün izledim bir de filmi... hem de onca yorum okuduktan, onca eleştiriye kulak kapattıktan sonra... sonucu hüsran olmuştu...


ஐ๑LeiThYcAt๑ஐ : Çok yorum okumadan film izlemeyi dene bence. Dediğim gibi ben beğendim. :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar