Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Gölge Hırsızı | Marc Levy


Ortalarına kadar okumuş olduğum iki üç kitap olmasına ve hiç başlamadığım diğer onlarca kitaba evde yer bulamamama rağmen dün gidip kitap aldım yine. Depresyona girince saçını kesmenin, veya kadınların kendilerini iyi hissetmeleri için alış veriş yapmalarının benzeri bir davranış bu benim için. Çiçekten öz toplayan arı gibi hissediyorum kendimi kitap bakarken. Asla belli bir kitabı almak için girmiyorum kitapçıya . Bazen bir saati buluyor iki üç kitap alıp çıkmam. Tek tek dokunuyorum, bazılarının orta sayfalarından birkaç cümle okuyorum, inceliyorum. Etkilenmeliyim o kitaptan. Duruşundan. Gizemli gelmeli bana ve evet kapak tasarımı benim için önemli. Dün kendilerini bana beğendiren iki kitap vardı. Biri Jonathan Santlofer’in “Korkunun Anatomisi” diğeri ise Marc Levy’nin “Gölge Hırsızı”.

Eve gelir gelmez ikisinden de bir kaç sayfa okudum ve neden bilmiyorum ilk önce “Gölge Hırsızı” nı okumaya karar verdim. Geçenlerde bir blogda “insan ağlarken karpuz yememeli” başlıklı çok beğendiğim bir yazı okumuştum. Dün ben bunun “insan ağlarken kitap okumamalı” olanını düşündüm. Başka bir zamanda okusam bu derece sever miydim bu kitabı diye soruyorum da kendime. “Evet evet severdim” diye cevap veriyorum şizofrence. Okudum. Bir şeyleri unutmak için, bazı düşüncelerden uzaklaşmak için okudum. Ve bitti az önce. En son “İncir Reçeli ” bittiğinde böyle hissetmiştim kendimi.


Beni uzaklara götürmesi ümidiyle okuduğum “Gölge Hırsızı”, beni bana getirdi diyebilirim. Cedric’i severim ve bu kitap öyle tatlı başladı. Küçük bir çocuğun tertemiz sevgisi, üzüntüsü, korkuları, anıları biraz fantastik şekilde anlatılıyordu ilk başlarda. Daha da güzelleşti sayfalar ilerledikçe. Çocuk büyüdü ama anılar peşini bırakmamıştı. Kendimi gördüm bazı yerlerde, severken, kaybederken, korkarken, üzülürken. Bütün gece kendi kuyruğunun peşinde koşan kedi gibiydim okurken. Konusundan bahsetmek kötülüğünü yapamam size. Kapak yazısını da okumayın. Ben öyle yaptım mesela. Ama arada sırada sırf güzel kapağına bakmak ve düşünmek için kitabı kapatacağınızdan eminim. Orijinal adı "le voleur d'ombres " olan Fransızca kitabı bu kadar başarılı çevirdiği için Ayça Sezen’e de teşekkürler. İlk kez bir çevirmene teşekkür ediyorum . Okuduğum en güzel kitaplardan biri olan “Gölge Hırsızı” nı onsuz düşünmeyeceğimi belirtmeliyim.

Girişte yer alan Romain Gary’nin şu sözleri acaba önce bu kitabı okumama karar vermemde ne kadar etkili olmuştur tam olarak bilemiyorum.

“ Aşk, en çok hayal gücüne ihtiyaç duyar, biliyor musun ? Her birimiz olanca hayal gücüyle, bütün gücüyle öbürünü yaratmalı ve gerçekliğe ufacık da olsa yer bırakmamalıyız; işte o zaman, o iki hayal gücü karşılaştığında… Dünyanın en güzel şeyi olur. “

Kitaptan rastgele cümleler (Bu da benim Trailer'ım olsun o zaman)

"Birkaç gün öncesine kadar ona ihtiyacım yoktu, iyi kötü bir hayatım vardı ve devam ediyordu. Şimdi ise Clea’dan haber alamamak hayatımı bir yıkıntıya çevirmişti. İnsanın mutlu olduğunu hissetmesi için birinden bir işaret beklemesi çok ürkütücü."

"Uçurtma uçurmak tıpkı bisiklete binmek gibidir, yıllarca elinizi sürmeseniz de asla unutmazsınız."

“Bugün annem öldü.” Bu cümleyi yüz kere tekrarladım kendi kendime ama yüzünde de inanamadım. Rahip haklıymış, Tanrı’ya inanın ya da inanmayın, bir anne asla tam olarak ölmez, sevdiği çocuğun kalbinde ölümsüzdür O “

“ İnsan yalan söylemeye bir başladı mı nerede duracağını hiç bilemiyor. ”

“Sen benim gölge hırsızımsın; nerede olursan ol, seni bulacağım.”

Gölge Hırsızı, ardımızda bırakamadığımız anları, anıları ve aşkları anlatıyor. Yani peşimize takılan, kurtulamadığımız gölgeleri...

Şimdi sıra "Keşke Gerçek Olsa" da.
3 Yorum:

Merakımdan soruyorum benzer acıları okumak içinde bulunduğun acıları arttırır mı azaltır mı acaba ?
Kitap güzel gözüküyor okumalı mutlaka.Bu arada kitap kapağını dikkate alan bi erkeğe ilk defa rastlıyorum bu kızlara özgü bişeydir sanıyordum.Daha ne kadar şaşırtacaksın beni Fatih :))


aslında neden azalttığını da söyleyebilirım uzun uzun ama yorgunum :) gerçek şu ki yalnız olmadığıni hissetmek aynı şeylerin sadece senin başına gelmediğini bilmek daha ıyi hissettiiriyor `bir süre` . Kapağa gelince bence erkekler ile kızlar arasında bu konuda derin uçurumlar olduğunu düşünme. Erkeklerin güzelliğe önem verdiğini unutmuş olamazsın :) tamamen etkili demedim ama önemli. kalıpların dışında yaşamak gerek. Sürü psikolojisi ve hayali duvarlar o çok sevdiğimiz özgürlüğümüzü kısıtlar.


Ya ya evet bak o duvarlardan bi tanesi yıkıldı mesela şimdi bende.Görsel o kadar da ikinci plan değilmiş demek karşıt cinslerimiz için de... Hmm...


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    9 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar