Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Google Story | David A.Vise


Bütün interneti bilgisayarına indirebileceğini üstelik bu işi bir haftada başarabileceğini düşünmüş bir matematik dehası Larry Page, bir buçuk yıl geçmesine rağmen henüz çok küçük bir bölümünü indirebilmişti. Ama bu çılgın fikir bugün dünyanın en büyük şirketi google’ın doğmasına sebep olacaktı. “Önümüze koyduğumuz hedefler belki biraz aptalca olabilir ama iyimser olmak çok önemli. İmkansızı istemeyi öğrendim ben üniversiteden ” diyordu İsrail Lisesi ziyaretinde tıpkı arkadaşı Sergey Brin gibi Rusya'dan kaçmak zorunda kalmış Yahudi ailelerin çocuklarna konuşurken.

Thomas Edison ampulü 25 senede bulmuşken , GrahamBell telefon için senelerce çalışmışken.. Yalnızca birkaç sene önce mezun olabilmek için yazdıkları tez ödevi, tam da amaçladıkları gibi dünyayı değiştirecek ve multimilyarlarca dolarlık dev bir şirket olacaktı. Milyonlarca insan arama yaparken ve ünü tüm dünyaya yayılmışken korktukları bir şey vardı; şirketin numarasının birileri tarafından yayılması. Çünkü o dönemde Google hala bir avuç insandan oluşuyordu ve telefonlara bakacak personelleri yoktu.


İkisi de “İlk tanıştıklarında birbirlerinin gerizekalı olduklarını düşündüklerini” itiraf ediyorlar. Birbirinin zıddı olup, farklı düşünen ve fikirleri uyuşmayan bu iki gencin kimselerin aralarına girmelerine izin vermeyip, kimseye boyun eğmeden birlikte çok ama çok çalışıp akıllı adımlar atarak çağın en büyük buluşu internete şekil vermelerini ve sıfırdan bu kadar zengin olan birkaç kişiden biri olmalarını başka hiçbir yerde bulamayacağınız kadar ayrıntılı bir şekilde anlatan bir kitap.

İkilinin hayat hikayeleri, tanışmaları, tartışmaları, beraber çalışmaları ve fikrin ortaya çıkışı, yaşanan sorunlar, karşılaşılan zorluklar, parasızlık, ders olarak okutulacak nitelikte atılan iktisadi adımlar, çalışma prensibi, felsefesi, büyüme, büyüme, daha da büyüme..Büyümedeki sürekliliğin nedenleri, geleceği.

Daha önce “Google’ın Büyülü Öyküsü” adlı kitabı okumuştum. O da çok güzeldi hatta bu kitabı alırken o kitaptan daha ayrıntılı ne anlatmış olabilir ki diye düşünmüştüm. Ama bu kitap ondan hem anlatım dili hem çeviri hem de içerik olarak daha iyi. O kitabı herkese önermemiştim gerek terimlerin boğuculuğu gerekse de çevirinin çok iyi yapılamamış olnması nedeniyle. Ama bu kitabı rahatlıkla tavsiye ediyorum. Adam arama ipuçlarından bile bahsetmiş düşünsenize. David A. Vise’nin “Google Hikayesi” kitabı kitaplığınızda olmayı hakediyor.
1 Yorum:

Bir süre dinlenmek istiyorum.Bu süre zarfında burada olacağım.

http://ebruozgun.blogspot.com/


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar