Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Çanta Kilidi Şifresi Kırılır




Terminaldeyim. Arabamın gelmesine sadece 5 dakika var. Aslında arabalar öyle saatinde gelmez ben de biliyorum ama gerçekten 5 dakika sonra geldiği için söyledim. Yan bankta oturan genç kadının huzursuzluğundaki artışı göz ucuyla takip ediyordum. Kocaman bir bavulu evirip çeviriyor ve bunu yaparken de oflayıp puffluyordu. Yeni yürümeye başladığı şapşal şapşal yürüyüşünden belli olan bir de kızı vardı yanında. Annesi bavul ile güreşirken o da etrafında dönüyordu. O bile stresten ağzındaki yalancı memeyi ön dişleriyle kemiriyordu. Kadın artık bunalmıştı. Kafasını kaldırdı ve “ Yardım edebilir misiniz?” diye sordu. Gittim yanına. Uzaktan bakıp "Ne var?" demedim evet. Gittim. “ Buyrun “ dedim. “Ben bavulun şifresini unuttum birazdan araba gelecek ve arabada çocuğun yanıma almam gereken eşyaları vardı. Açabilir misiniz acaba ? Ben beceremedim ” dedi. Baktım. 4 haneli bir şifre. 4 sayısı küçük gibi görünebilir ama her bir haneye 10 rakam gelebildiğini düşünürsek rasgele sayılar denemek için değil 5 dakika belki bir koca gün bile yeterli değildi. Panik yapmaya gerek yoktu. Çünkü önümüzde. 10 üzeri 4 yani 10000 ihtimal vardı.

Olasılık hesaplamalarını seviyordum ve bu şifreyi bulursam daha da çok seveceğimi biliyordum. Şansımı denemek istedim. Sistemli bir şekilde ilerlemem gerekiyordu. Hepsini sıfırladım. Ve parmağımla son dişlinin bir tam tur atmasını sağladım. Zaten 0.0.0.x olmayacağını biliyordum. Önemsemedim. Sondan ikinci haneyi 1 yaptım ve yine son dişliyi bir tur dönderdim. 0.0.1.x olmasını da beklemiyordum. 5 Saniye içinde 20 ihtimal geride kalmıştı. Sondan ikinci haneyi 1 daha arttırdım ve yine son dişliyi bir tur daha çevirdim.
0.0.2.x
0.0.3.x
0.0.4.x

0.0.9.x değildi. Bu şu anlama geliyordu. İlk iki hanesi birden 0 değildi. İçlerinden biri 0 olabilirdi ama ikisi aynı anda 0 değildi. Baştan ikinci haneyi 1 yaptım şimdiye kadar yaptığım şeyleri aynen tekrar ettim.
0.1.1.x
0.1.2.x
0.1.3.x
0.1.4.x

0.1.9.x yok bu da değildi. Açıklayayım ; sondaki x bir saniye içerisinde 0 dan 9 a kadar değer alıyordu çünkü parmağımla hızlıca bir tam tur attırıyordum. Sonra ikinci haneyi 2 yaptım ve önceki işlemleri tekrarladım. Olmadı 3 yaptım yine tekrarladım. Her bir tekrar 15 saniyemi alıyordu. Yani ikinci hanenin tüm olasılıklarını denediğimde 1 dakikada ikinci haneden 4 rakam ilerlediğim için 2 buçuk dakika yapacaktı. Ama bu noktada sistemli gitmeyi bir kenara bıraktım. İlk hanenin 0 olmamasını dileyerek 1 yapıp gerideki hanelerin tüm ihtimallerini denememin 2.5 dakikamı alacağı işlemlere başladım. İlk rakamı bir arttırıyor ve 2.5 dakika boyunca diğer haneleri sistemli bir şekilde değiştiriyordum. Tüm olasılıkların bitmesi için ilk rakamın 9 kez artması gerekiyordu.



9 X 2.5 = 22.5 dakika yapıyordu. (Hala öyle yapıyor aslında)

Ben daha 1 deydim ve en fazla 3 olmasını ümit ediyordum. Ama 3 değildi. "İKİ" idi. 2.3.3.x değildi 2.3.4.x de değildi. Bu ikisi arasında geçen zaman 2 saniye bile değildi. 2.3.5.x e geldiğimde yani ilk üç rakam 2.3.5 iken son dişliyi hızlıca çevirdiğimde bir tıkırtı duydum. Ve yeniden yavaş yavaş çevirdim. Son dişli 8 e geldiğinde o tıkırtıyı tekrar duydum.



Şifre buydu. 2.3.5.8

Ve araba tam zamanında gelmişti. Şifrenizi aklınızda tutun hanımlar. Yok ben yine unuturum diyorsanız da ilk rakam 1 den büyük olmasın. Bu işler sandığınız kadar kolay değil :)


Bu arada gitmeden bişey daha söylemek istiyorum. Bazı devlet memurlarının yaptığı işi inanın bir adet a4 kağıt ile yapabilirsiniz.
10 Yorum:

Oha! Okurken ha? ne? ne diyo? kaç saniyeymiş? diye aklımdan geçirip durdum.

Bir kere her şeyden önce şifresini unutmuş bir kadının bu konuda senden yardım istemesi efsane. Sonuçta her terminalde oturan insan kombinasyon konusunda harika olmak zorunda değil ki bu çok çok çok düşük bir olasılık. O senden kırmanı falan bekliyordu heralde bavulu :D Bu ilgiyi tam olarak nasıl edindin onu merak ediyorum.


Kadının şifrenin bulunmasının böyle işlemler gerektirdiğini ve zor bişey olduğunu bildiğini sanmıyorum. Düşünsene teşekkür bile etmedi. :)


puuuffftttt..ne yalan söyleyeyim rakamlı kısımları direk atladım,bulanmayayım,bunalmayayım diye..ha takdir etmedim mi,valla ettim ...pek allengirli şey şu şifre falan..çek fermuarı olsun bitsin,di mi ya?..di... =)


Kocaman bir OOHAA demek istiyorum izin verirsen. Tanrı aşkına! İnanılmazdı ve nefesimi tutarak okudum. Yok canım, açılmamıştır heralde. Yani o kadarcık zamanda, öyle diy mi? Hıı? Dedim içimden.

Ve bu bayan bunca şeyi izledikten sonra bu kadar tepkisiz nası kalabildi. Nası nasssı?


zarı attığımızda üst üste üç kez 6 gelme olasılığı,torbadan çektiğin topun kırmızı gelme olasılığı,rastgele seçilecek 5 basamaklı sayının son iki rakamının 24 gelme olasılığı,bilmem kaç kişilik gruptan seçilecek şanslı 3 kişinin ali-veli ve deli olma olasılığı:))

hey gidi günler sayısal zekamı özledim..


dwarfwaves :Di evet. Ben hiç şifre felan koymam. Gerek yok çünkü. aslında çok alengirli felan değil sadece uzun iş. Yani ilk rakam büyük bi sayı olsaydı ben o kadar uğraşacak mıydım tabiki hayır. Sadece şansımı denedim.


ballı süt : Dediğim gibi normalde yarım saatte açılmazdı o ama ilk rakam küçükmüş. Abartılacak bişey değil. Amelelik hatta :) Bu işlemi normalde bir bilgisayar bir kaç saniyede yapıyo. Mantık da zaten böyle işliyo. Normalde "Ben yapamam" demem lazımdı. Vakit geçmiş oldu işte :) Kadın ne yapacaktı ki :) Tamam bi teşekkür edebilirdi evet ama bunu onun için de yaptığımı sanmıyorum :)


Dr.eamer : Aslında en eğlenceli konusu değil mi matematiğin. Bence öyle. Faydalı da hem. Ve tabi programcıların bu zekasını canlı tutması gerekiyor. Siz de de genler. Kalıtım vs. Dominant gen gibi şeyler. Yok kıvırcık mı yok siyahi mi yok göz renkleri.. Siz de de lazım :)


Okurken yok artık dedim :) Bravo valla, eminim bende şifrelesem kesin unuturdum.

Kadın teşekkür etmemiş ya, eger buraya yazdıklarınızı okusaydı, sadece tsk etmez, birde sizi alnınızdan öperdi heralde :) benim başım döndü de o rakamlardan, olasılık hesaplarından :)


off şu karizmaya bak şu havaya bak...ama hakkındır yani..kalmış orda 5 dk. ve soğukkanlılıkla meseleye hücum edilmiş...yani benim "bravo" mu da al diğerlerinin yanına koyuver bi zahmet...pratik insanın hali başka :)


İvit sayın okuyucular FD "Olasılıksız"a bağladı :D


Aslı : Unutmazsın artık. O değil de şifreleme bence . Hem bak zaten en fazla 25 dakikada açılabiliyo. Gerenk yok yani :)

Taze Kahve : Uçan Sabri kadar karizmam yok ama :) Kilidi açtım şahitlerim var :)

Diplomalı Bakkal : Daha çok o kadının yerine koydum kendimi. "Empati" ye bağladım desem :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar