Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Aşktan Korkma

Etiketler: ,


Eğer milyarlarca insan tek bir merkezden yönetilen birer bilgisayar olsalardı. Hani farklı bir evrenden ya da dünyadan milyarlarca ışık yılı uzaklıkta uzayın derinliklerinde çok çok gelişmiş başka bir boyuttan 5-6 çılgın arkadaşın programladığı ve tek tek ilgilendiği bir sistemden bahsediyorum. Öncelikle sadece birer robot olduğumuzu anlayamayacağımız şekilde programlanmış buna rağmen çok zeki ve duygusal davranabilen birer et ve kemik yığını olsaydık. Oradakilerin, yani bizi programlamış çılgınların her müdahalesinde, milyarlarca olduğumuz için çok az ilgileniliyor olmamızın avantajıyla oluşturabildiğimiz ahlak, doğrular, bilgiler, çevre ve aşk bir anda yerle bir olabiliyor. Biri bizim bağlı olduğumuz sistemin başına geçiyor bir gün ve keyfine göre değiştirmeye başlıyor yıllardır biriktirdiklerimiz. Aslında sistem kendi kendine mükemmel işleyebiliyor. Neredeyse kusursuz bir algoritma. Günlük koşuşturmaları içinde kaptığı "kızgınlık, stres, korku, endişe, acı" birikip tehlikeli hale gelmeye başladığında "ağlama" programı otomatik olarak devreye giriyor ve çok da derin olmayan bir tarama gerçekleşiyor. Bir müddet rahatlama sağlıyor bu. Ama sisteme bulaştırdığı bazı şeyleri diğerleri gibi silemiyor işte. Yakınlarının ölümleri büyük hasarlar veriyor mesela, aşk virüsü ise çökmeye kadar götürebiliyor. Mutlaka formatlamak gerekiyor bu durumlarda. Ama sahip olduğu herşeyi kaybetmesi anlamına da geliyor bu temizlik.

Tabi ki böyle değiliz biz. Evrenin dışındakileri, evreni, uzayı, sistemleri, galaksileri, dünyayı, denizleri, dağları, hayvanları, insanları, organizmayı, hücreyi, ribozomu, atomu, protonu, kuarkları yaratan ve mükemmel bir şekilde yöneten kontrol eden aynı anda hepsinden haberdar olan ve Kaf suresi 16. ayetinde "An­dol­sun, in­sa­nı biz ya­rat­tık ve nef­si­nin ona ne fı­sıl­da­dı­ğı­nı bi­li­riz. Çün­kü biz ona, şah da­ma­rın­dan da­ha ya­kı­nız." diyen Allah var.

Bu yüzden sevin. Aşık olun. Korkmayın. "Allah" var.

Ağlamak konusuna gelince. Neye ağladığının hiçbir önemi yok biliyor musun ? Eğer biliyorsan bunun için ağla. Ağlamaya değer hiçbirşey olmadığı için ağla. Çünkü bu ağlamaya değer.



9 Yorum:

ama ama ama..

sonbahar yazına bakıp da sonra bunu okuyunca..tamamıyle zıt gibiler;ama bir o kadar da uyumlu!

yine tam heart attack geçirmelik bi yazı yani,peki yeniden mutluluk yaprakları mı yeşeriyo sende de yoksa??:)

bu akşam ben de korkmamaya karar verdim zaten bugüne kadar da cesur yürekliliğin en büyük örneklerini sergiledim bundan sonra inceldiği yerden kopsun!

iyice yaşam felsefem haline geldi yazıların Fd dikkatli yönlendir beni ^^


ıçimden ne geliyosa yazıyorum. Acaba kendimle çelişiyor muyum diye sormuyorum kendime. Burda sevmek güzel dedim. Ama hiçbiryerde bunun tersini söylemiş olabileceğimi düşünmüyorum. Aşık olmak güzel dedim. Daha önce karamsar şeyler söyledim evet ama her şey e rağmen güzel aşık olmak. Umutların yeşerdiği yok. Aslında bu umutların tükenmediği zamana ait bir yazı. Geç yazdım biraz. Tüm bunların yanında bendeki gel gitleri farkedebilmiş olman güzel. Bence oku geç. Bu konularda rehberlik yapamam ki ben :) sorarlar sonra kaç kez kupa kazandın diye. Ellerim bomboş yüreğimde bir sızı ...


İnsan çok değişik bir derya, senin içinden geldiği gibi yazman gerekiyor FD. Düşünme çelişip çelişmediğini. İnsan kendiyle çelişir, gelişir. Ağlamaktan bahsetmişsin ya hani on kere orayı okudum sadece. Ağlamak güzeldir. Ağlamak için illaki bir sebep aranmaz bence. Sadece ağlamış olmak için ağlanır bazen. Çünkü ağlamak kurak topraklara yağan yağmur gibidir bence ruh dünyasını geliştirir. Ne yazdığım konusunda zerre kadar fikrim yok şu an ama sevdim ben bu yazıyı, diğer tüm yazıların gibi. Benimkiyle aynı frekanstaki düşünce dünyana selam olsun.


'Allaha aşık olmaktan korkmamak' bugünlerdeki tek hedefim yine Allah şahit...bahsettiğin teslimiyetle aşık olursam ona , bütün sızılar dinecek çünkü biliyorum...geri kalan aşklar sadece elma şekeri gözümde...


Diplomalı Bakkal: yine çok çok teşekkür ediyorum. Ağlamak çok garip bi davranış. Çok şey söylenir üzerine. Bedenine bir bıçak saplanmamıştir ya da koşarken düşüp dizlerini yaralamamışsındır hatta bisikletten düşmüş direksiyon karnına gelip nefesin kesilmiş de değilsindır ama sadece beyin gücü ile sarsılır bedenin ağlarsın ıçin daralır vs bu bana çok düşündürücü geliyo. Sağol tekrar.

Taze Kahve: Mesnevi deki kuyumcu hikayesini getirdin aklıma. Hadi onu bi kez daha okuyalım .


çeliştiğini kastetmemiştim..

benim de ruh halim çok büyük çelişkiler yaşıyo tıpkı herkesinki gibi;o yüzden bu yazını da çok yakın buldum kendime ama sonbaharlıyı daha çok:)

hiçbir yazın "oku-geç" şeklinde ziyan edilemez; sen hep yaz Fd..


o yazı bana da daha yakın aslında. Bu arada blogu yedeklemedim. Birden gitse tüm yazılar üzülürüm heralde. Evet.


Nedense okurken aklıma George Orwell-1984 kitabı geldi. Programlanmış insanlar. İlginç..

Aşık olmaktan korkma, Allah var..dogru...


Kitabı okumadım ama merak ettim. Teşekkür ederim yorumun için.


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    9 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar