Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

An Invisible Sign

Etiketler: , ,


İnsan kendini ne kadar güçlü, iradeli ve özgür hissetse de yürürken bile kaldırım taşlarının etkisinde kalabildiğini itiraf edemiyor kendine. Yine yürürken kulağına gelen hoş bir müziğin ritmi çelme takmıyor mu ayaklarına ? Ben bunlardan çok daha fazlasını yapmakta olan biri olarak kendimi çoğu kez aciz bir tutsak gibi hissediyorum. Hani henüz ayakta durmaya başlamış bir bebeği ayakta durdurduktan sonra bırakıp bırakmamakta karasız kalırsınız ya, çünkü ne kadar durabileceğini bilemezsiniz, çünkü kendini aniden yere bırakabileceğinden korkarsınız, çünkü bıraktığında onu tutamayacağınız kadar uzakta durmak istemezsiniz. Aynen öyle oluyor işte nefesim bazen. Daha önce düşünmeden alıp verdiğim nefes için özel çaba harcamam gerekiyor. Ve bundan sonra tüm hayatım boyunca nefesim için çaba harcayacak olduğumu düşünmeye başlıyorum. Anlatabildim mi bilmiyorum ama "bu bir tür suni teneffüs". Kendi kendine yapıyorsun bunu. Sanki ruhun bedeninden dışarı çıkıyor ve ruhsuz bedenini yaşatmak için suni teneffüs yapıyor. Düşünmeye başladığında bozuyorsun kendini. Bunu farkettiğinde kendini düşünmekten de korkuyorsun artık.

Başka şeyler de var. İnsan kendi ile iddiaya girer mi hiç ? Giriyorum ben işte. Gece yürüyorum yolda. Arkadan gelen arabanın ışığı düşünce önüme başlıyor saçma bir iddia. Hemen ilerde bir elektrik direği var. Ben o direğe ulaşmadan araba geçerse yanımdan... Çok kötü olur..öyle diyeyim.. çok istediğim ne varsa olmayacak mesela.. Evet bana da saçma geliyor ama eğer o direğe arabadan önce ulaşırsam tüm bunları düşünmekten de kurtarmış olacağım kendimi. Hem bu çok kolay bişey. Biraz hızlı yürümekten ne zarar gelir ki. Bunu yapabilirim. Evet ne kadar saçma olsa da ben o çok istediğim şeyin olmamasına böyle basit bir şey yüzünden izin veremem. Bırak basit birşeyi ben çok daha olmayacak şeyleri bile göze alabilirim. Hızlanıyorum. Arabanın çok yaklaştığını anlayabiliyorum önümde uzayan gölgemden. Biraz daha hızlanmam gerek. Eğer benden önce oraya ulaşırsa.. Hızlanıyorum. Daha hızlı yürüyorum. Gecenin bir vakti durduk yere koşmaya başlıyorum. Gölgem direği geçiyor. Sonra ben geçiyorum. Bir saniye sonra araba geçiyor beni. Sonra yavaşlıyorum. Bu şeyin ne kadar saçma olduğunu düşünmeye başlıyorum. Ne yani diyorum " Herşey buna mı bağlıydı, bu muydu tüm yapman gereken, çok aptalsın kabul et". Evet biliyorum. Olmayacağını. Daha doğrusu birşeylerin böyle saçma birşeye bağlı olmadığını. Ama içimdeki bu "oyunbozan" sesin "Bak gördün mü bu sana bir işaret. Olmayacak işte. Vazgeç" demesini de istemiyorum. Bir başkasını değil içindeki bir sesi bile susturamıyorsun insanoğlu. Acizsin işte. Pencereden yola bakıp. "Bir dakika içinde buradan 5 araba geçmeli diyorum" eğer geçmezse.. geçmezse vazgeçmen gerektiğine bir işaret.. 5 araba geçiyor..sonra saçma diyorum. saçma evet. bir başka iddia başlıyor 10 dakika içinde 5 kırmızı araba geçmeli..geçmezse hiç iyi şeyler olmayacağını anla.. bazen geçiyor bazen geçmiyor..

Hepiniz kendinize söz verirsiniz bazen. Ama pek azınız kendinizle iddiaya girersiniz. Düşünün bir hiç iddiaya girmiş olabilir misiniz kendinizle ? Mesela "En azından bir kez "kalbine girmeliyim" ölmeden. Yoksa çok kötü olur" dediniz mi ? Yoldan bir kırmızı araba geçene kadar nefesinizi tuttuğunuz gibi mutluluğa kapadınız mı kapınızı hiç " o" gelene kadar hayatınıza.









Belki de yukarda yazdıklarımı çoktandır düşünüyor olduğum için bu film bana çok özel geldi. Film güzel benden söylemesi. İzleyin.
9 Yorum:

selam!

o direğe kadar koşma işini ben de yapıyorum bazen..minik umutlar işte

mesela demin de "çorba taşmadan Fd'nin yazısını bitirebilirim" diye küçük bi iddiaya girdim kendimle ve kazandım:)

filmi taa sen dediğinde indirmiştim;şuan hazırda var yani.Ağrı sızıdan zaten uyuyamıyorum o halde izleyeyim ben;tylol-hot umarım uyuya kalmama neden olmaz

gorusmek uzere..


Bende çok yaparım. Araba sayarım renklerine göre, agaç sayarım. Mesela bir kahve pişene kadar, şunları yapabilirmisin derim ve yapmaya çalışırım. Bazen kahve taşar :)

Ben bunlara kendinle iddiaya girmek degilde takıntılarım diyorum..

Filmi izlemedim, izlicem..

Ve mutluluga kapım her zaman aralık, bazen açık olamıyor...


film güzeldi..

ann gray'i biraz "fazla" takıntılı bulsam da;gerçeğe de fazlasıyla yakın bi filmdi:)


selam Dr.eamer !

Minik umutlar değil ki bunlar. Kendimi dolandırıyorum hepsi bu.

Direğe kadar koşma işini söyleyip söylememekte kararsızdım hatta bi ara silmeyi de düşünmüştüm. Hasta felan sanacaklar diye :) Senden de duyduğuma sevindim :)

bundan sonra kısa yazılar yazarım çorba taşmasın diye :) Önemli olan çorba değil tabi ki . Kaybetmişlik duygusunu bilirim zira.

bu yorumu dün gece telefondan yazıyordum ve bildiğin gibi birden upuzun yorum gitti. Sinir olmuştum sen olma desen de. Tylol-hot iyi gelirse uyursun. Gelmezse üzülme film iyi gelecek sana gibi bişey söylemiştim. Galiba tylol-hot iyi gelmedi. Filmi beğendiğine sevindim.

hadi yine uzun bi yorum oldu görüşmek dileğiyle


Aslı : evet takıntı ama kazandığımda "saçma bulup" kaybettiğimde "üzüldüğüm" bir iddia takıntısı bana hiç de adil bir takıntı gibi gelmiyor.

Filmi seveceksin bence. Mutluluk gelecek olsa kapı deliğinden de girer ama, gelmez ki öyle kolay kolay. Üstelik ben onu başka kapılardan girerken gördüm.


Yalnız değilsin, yalnız değilmişim. Bu yaptıklarına benzer birçok şeyi ben de yaparım. Ben de kendimle iddiaya giriyorum hem de fazlasıyla. O an her şey ona bağlı gibi. Nefessiz kalıyorum sanki iddiayı kazanıncaya kadar. Şu direğe yetişme kısmı güldürdü, kendimden bi şeyler gördüm sanki.

Vee yukarıdakilerin diyalogları da çokoşmuş.

.Canan.


Ohh yalnız değilmişim o aptal iddialaşmalar konusunda :))) ve de bu filmi izleyeceğim izleyeceğimm ! :))


Ben de bu filmi nerden listeme aldığımı düşünüyordum :).. Tarçın kokulu, sütlaç gibi film kategorisine geçmiştir efendim :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    7 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar