Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Film Sepeti 15


Kağıt





Bu film sadece fragmanıyla bile "Ben bu filmi izlemeliyim" dedirtiyordu izleyiciye. Başarılı gibi görünüyor ve gerçekten başarılı oyunculardan oluştuğunu da gösteriyordu. Toplumsal sorunları en iyi irdeleyen ve işleyen bir yönetmenin, Sinan Çetin'in filmiydi üstelik. Kesin izlenmeliydi yani. İzledim. Peki bekleneni verdi mi ? Bi kaç kez izledim. Yakın geçmişimize bir olay üzerinden ışık tutuyor ve bu görevi de hakkıyla yerine getiriyordu. Bugün hala konuşuyor olduğumuz "Sansür" ün konu edildiği filmde bürokrasinin yavaşlığı, aşırılığı, kendini devlet olarak görenlerin kendi inisiyatiflerini "yasa" olarak ifade etmelerinden kaynaklanıp "yaşanmış" dramlara dikkat çekiliyor. Neyse filmin verdiği mesajı bir kenara bırakıp oyunculara ve oyunculuklara gelelim. İki isim göze çarpıyor ki bence Türkiye'de en başarılı oyuncular sıralamasında zirveyi zorlayacak isimler bunlar. İlki filmde "Müzeyyen" karakterini canlandıran ve bunu başkasının yapamayacağını düşündürecek kadar mükemmel yapan "Asuman Dabak" . Tatlı Hayat dizisinde "Menekşe " karakteri ile zaten onda bir cevher olduğunu anlamıştık. Ama bu kadın aldığı her role uyum sağlıyor. Ben de "Bu kadının oynayamayacağı karakter yok" düşüncesi hakim. Sesini kullanışı, oyunculuğu.. Neyse. Keşke ondan birkaç tane daha olsaydı Türkiye'de. Ama yok. Diğer oyuncu Öner Erkan. Ben onu belki geç olabilir ama "İki Aile" dizisi ile tanıdım. Komedi ona ne kadar yakışıyorsa dram ve psikolojik yapımlar da o kadar yakışıyor. Ya da o yakışıyor rollere her neyse. Bazı Türk oyuncuları "Bunlar yabancı olsaydı nasıl olurdu nerelere gelirdi ?" şeklinde hayal ediyorum. Öner Erkan da onlardan biri. Ve bu ülkenin ağzı açık izlediği yabancı aktörlerden daha büyük bir oyuncu Öner Erkan. Bundan eminim. Bu filmde tek kelimeyle harikaydı. Netice olarak bu film güzeldi arkadaşlar. Oyunculukları ile konusu ile mesajı ile izlenmeyi hak ediyor. İzleyin demiyorum. İzlemelisiniz.




Utanç


Size izlemeniz gereken bir film daha öneriyorum. Filmin adı dünyanın uzun süre önce kaybettiği bir duygu. Utancın kaybolması utanılacak şeylerin varlığını saklayamaz. Daha geniş bir çerçeveden bakınca hiçbir ölüme, hiçbir zulüme sebebler bulamazsınız. Ne kadar uzaktan bakarsak o kadar içimizde hissederiz acıyı. Burası Afganistan. Bu film, Rusların- Amerikalıların ve bu ikisi ile mücadele ettiğini iddia eden bir örgütün kıskacında yaşayan Afganistan halkının yaşamını küçük bir kızın yaşadıklarıyla anlatmaya çalışan bir film. Bir yanda savaşı bir oyun olarak gören çocuklar, bir yanda oyunu savaş olarak gören bir çocuk. Savaşı oyun, oyunu savaş olarak gören çocukların yaşadığı bir dünya. Savaşla oyunun birbirine karıştığı bir hayat. Ve filmin son cümlesi okuma mücadelesi veren küçük kız Baktay'a seslenen arkadaşından geliyor ; Öl Baktay öl. Ölmeden özgür olamazsın.




Ruhlar Bölgesi




Uzun zamandır belirli bir mantığı olan, zeka ürünü olup "bööö" ," ceee" şeklinde korkutma denemelerinden uzak duran, abartılı olmayıp herşeyi dozunda bırakan bir korku filmi izlememiştim. Hani kötü bir rüya gördüğünüzde bunu "bir yerlerin açıkta kalmıştır" ile açıklayan tipler gibi filmdeki tüm mantıksız şeyleri tutup dine bağlayan, inançlara yükleyen filmlerden olmamış bu film. Daha orjinal ve öznel bir konu seçmişler ; "Astral seyahat". Testere ve Paranormal Aktivity'nin yapımcılarından demem yeterliydi aslında. Bu film testerenin akılcılığı ile Paranormal Aktivity'nin korku öğrelerinin harmanlanmış hali. Güzel olmuş. Korku filmlerinden hoşlananların izlemesi gereken bir film.


Önereceğim filmler bitmedi ama bu film sepetinin de sonuna gelmiş bulunuyoruz. Bir başka film sepetinde görüşmek dileğiyle Size iyi seyirler diliyorum. hoşçakalın.
15 Yorum:

ilk film listemdeydi 2. yi de alıyorum dedim(afgan filmi sandım önce ki değilmiş, daha çok sevdiğim iran yapımı olması etkili oldu) ki 3. nün afişinde testerenin yapımcılarından ibaresini görünce hepsini alıyorum dedim :) teşekkürler..


Doctor Blue Balloon : Normalde bir tane kesin izleyin bir tane siz bilirsiniz bir tane de izlemeyin dediğim filmlerden paylaşırdım ama bu kez hepsi gerçekten çok iyi. :)


Fd şimdi ilk filmede izleyin mutlaka demişsin izlemelimiyim onu düşünüyorum. Utanç filmini kesin izlerim.

Dedigin gibi bende nitelikli, beni gerçekten içine alan bir korku filmini uzun zamandır izlemedim. Tmm sana güvenip izlicem bunda yapımcılarınında etkisi var tabi :) sonra sana yazıcam sonucu. Çok tskler..


Aslı ; Sinan çetin diye mi ilk filmdeki tereddüt sebebin ? ☺ izle izle güzel film. Hepsi de güzel. İyi dönüt alacağımdaN eminim .


Yok tam aksi severim Sinan Çetin filmlerini, hepsini olmasada. Yinede bilmiyorum..


Tamam Aslı ben sana sadece son iki filmi öneriyorm ☺


ve ben burayi yeni kesfettim .. ne guzel ettim ..

filmleri listeme ekledim .. merciler.


Hoş geldin ☺ ben teşekkür ederim . Yine beklerim.


Şu sıralar fena halde film izleyesim vardı da ne izlesem bilmiyodum.
Ne iyi ettin. Eline sağlık. :)


Utanç inanılmaz güzel bir film, çok önceden izlemiştim, o Baktay yavrucağın ruj sürüşü falan hala gözümün önüne gelir.

Ruhlar bölgesinden de ölesiye tiksindiğimi hatırlıyorum. "O evde bir boklar olacağı belliydi"

Kağıt için de söylenebilecek herşeyi söylemişsin. (:


Ballı süt ; sana iyi seyirler m zaman. İzledikten sonra görüşlerini yazabilirsin yine buraya. ☺

Ebruhu ; utanç çok iyi gerçekten. İzlemiş olmana sevindim. Korkuyu pek sevmiyorsun sanırım ☺ korkak !


Korkuyu severim de şu yaşamım boyunca adam gibi bir korku filmi izleyip korktuğumu hatırlamıyorum. Sanırım beni korkutan şeyler biraz daha ilahi tematikte. Ne bileyim, çoğuna komik gelir belki ama, Semum diye bir Türk filmi vardı, böyle dua sesleri yükselirken bir İmam geliyordu üstüne falan. Allahım... İlahi bilinmezlikler beni mahvediyor mirim.


Öyle bir film bulursan bana söyle taaam mı ? Evet dini bilinmezlikler filmin gerçekliğini önemli derecede arttırıyor sanırım o yüzden.


Bu ara film aranıyodum iyi oldu bu liste güzele benziyo^^


iρεκβöcεĝι~ Güzel güzel. Soba oleydi şimdi.. Otureydin yanına. açeydin filmi.. izleyeydin. :) İyi seyirler.


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    1 yıl önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar