Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Sil Baştan | Ken Grimwood


Oynadığınız bilgisayar oyunlarını hatta eskilere gidip atari oyunlarını düşünün. Mutlaka “Ben daha önce burayı geçmiştim” dediğiniz ama bir türlü daha önce ilerlediğiniz yere kadar gidemiyor olduğunuz bir kısım gelecektir aklınıza. Evet bazen ince bir ayrıntıdır, bazen dikkat çekmeyen bir geçit, bir anahtar, bir yoldur sizi bir level üste taşıyan ve saatlerdir uğraşıp durduğunuz kısır döngüden çıkarıp yepyeni dünyalara yolcu eden. İşte bu kitap benim hayal dünyamda, yepyeni dünyalara açılan üzerinde dolaşıp farkına varamadığım kapıların ve geçitlerin anahtarı özelliğindedir. Tamam kısır döngüye henüz dönüşmemişti hayalgücüm ama düşünce dünyamızda böyle gizli geçitlerin olduğu fikri bile mutlu etti beni. Demek ki bi gün hiç ummadığımız bişey bize dünyayı veya dünyamızı (ikisi çok ayrı şeyler. Benim için özellikle) daha eğlenceli hissettirebilir dedim.

Bir kitap için fazla şaşaalı övgü olduğunu düşünebilirsiniz ama şimdi kitabın ayaklarının yere basması için eleştirilerimi sıralayınca dengeli bir kitap yorumu yaptığımı göreceksiniz. Şunu kitabı okumakta olan herkes hissedecektir ki (yani umarım) okurun hayalgücü kitabın yazarının hayalgücünden daha ileride. Kitap bir kıvılcım için fazlasıyla yeterli ama tek başına yangınlar çıkarmaya gücü yetmez. Bu başlangıç ile çok daha fantastik bir roman yazılabilecek olduğunu kitabın son 100 sayfasına girerken anlıyorsunuz. Çok fazla tekrar var. Bu sıkıyor haliyle. Aslında bu benim yorumum. Kitabı beğendim. Sırf özgün konusu için bile olsa bu kitap okunur. Okuyucunun düşünce ufkunu genişletecek eğlenceli bir bilim-kurgu romanı diye düşünüyorum. Yazar sanki bu kitabın konusunu kulak misafiri olduğu bir grup dâhiden çalmış gibi. Eksik bir şeyler var ama fikir süper. İlk paragraf ile ikincisi arasında dağlar kadar fark olduğu doğru ama sanırım kitabın sevdiğim yanını ne kadar sevdiğimi anlatırken abartılı konuşmadım.

Çok özet bir şekilde konusu şöyle; Jeff Winston 43 yaşında evli bir adam. Karısıyla yaptığı bir münakaşa sonrası kalp krizinden ölüveriyor. Ölüyor demeyip ölüveriyor dememin bir nedeni var çünkü bu adam için “ölmek “ gidivermek, gelivermek, bir koşu alıp gelmek gibi bir vaziyete dönüşmüş durumda. “İnsan öldükten sonra öldüğünü düşünür mü ?” diye soruyor öldükten hemen sonra Jeff Winston. Açıyor gözlerini. Neyse ki rüyaymış diye düşünüyor. Ama 18 yaşındaki bedeninde, üniversite yatakhanesinde yeniden doğduğunu anlaması fazla zamanını almıyor. Şaşkınlığı üzerinden atması çok uzun sürse de geleceği avucunun içi gibi bilmesi onu heyecanlandırıyor. Futbol maçlarını, at yarışlarını, modayı, efsane filmleri… hatırlayabildiği herşeyi herkesten önce biliyor olması onu kısa sürede çok zengin bir iş adamı yapabiliyor. Ancak bir sorun var. 43 yaşına geldiğinde tüm birikimi, tüm tanıdıkları, tüm hayatı yeniden sıfırlıyor. Hayatını tekrar tekrar yaşamak sanıldığı kadar kolay olmuyor. Sevdiği herşeyi ve herkesi defalarca kaybetmeye mahkum bir adamın hikayesi.

Acaba siz hayatınızı kaç defa tekrarlasaydınız daha önceki hatalarınızın hiçbirini yapmıyor olurdunuz ?

Not : Geçmişte yazdığım şu yazıda da bu kitaba değinmiştim.
16 Yorum:

Gelmişken, bu kitaba da yorum yapayım. Zararı olmaz sanırım. Korkunun Anatomisi'nden hemen önce okuduğum kitap olması sebebiyle hala aklımda kitap. Bence de çok orijinal: ama dikkat ettiniz mi bir yerden sonra yoruluyor kahraman, demek ki sabah kalkarken ertelenen saat alarmı gibi bir yerden sonra size uyku değil işkence sunuyor. Ayrıca yazarın da kahramanı gibi kalp krizinden ölmesi manidar.

edit:nepra


evet sıkıcı hale geliyor bir müddet sonra. Daha az tekrarla daha ayrıntılı ve aksiyonlu bir hikaye yazabilirdi rahmetli. Tekrar ediyor mudur peki? :) hoş geldin bu arada. Beklerim yine. Kitap güzel şey. Güzel şey kitap.


hoşbulduk. Takılıyorum öyle kendi hallerimce. Kısa paslaşmalar, yarım voleler ve akabinde vakabayaşi kurtarışları... Ben de beklerim.

edit:nepra


Ya tekrarlamama rağmen hayatı ancak bu kadar olabilmişsem?


Bende hep etrafımdakilere şunu derim. Ya ölünce yasak bildigim her şeyin dogru oldugunu ögrenirsem ne olucak? belkide yapmadıgım-yapamadıgım her şey için çok pişman olucam, kim bilebilir :)

İlginç geldi bu kitap. Not aldım tskler Fd..


okumamak için boşuna çırpınmışım bir ikna edimlik canım varmış :D


Sürekli elimin gittiği ama bir türlü niyet edip satın almadığım bir kitap. Belki bir ara okurum sanıyorum.


Çok tekrarlar olduğunu yazmıcaktın buz gibi soğuyuverdim an itibariyle... :))


nepra : Takipteyim :)

Ecehan : Hayatı tekrarlamak yerine hatayı tekrarlamamak lazım değil mi ?

Aslı: Evet bunu ben de çok düşünüyorum. iyileri kötüleri ayıbı günahı biz kimden öğreniyoruz. Onlar kimden öğrendi.

Diplomalı Bakkal : Yine de muhteşem bir kitap demedim ona göre. Sonra gelip benden hesap sorma :)

Vladimir : İlginÇ bir konusu var . O yüzden merak ediyor insan.

Tazekahve: Doğruyu yazayım ki söylediklerimin bir itibarı olsun değil mi Bilge ? :)


Bazı kitaplar ilk duyduğunuzda aşık olduğunuz şarkılar gibidir, ilk okuduğunuzda sizi çarpar.

Bazı kitaplar okundukça güzelleşir ki bu kitaplarla ilgili öğrendiğiniz ipuçlarıyla ilgilidir ki fark etmediğiniz ayrıntıları gördükçe daha da bağlanırsınız.

Bazı kitaplarsa o anla ilgili bir şeydir, o an ki ruh haliyle beğenirsiniz belki ama başka zaman okusanız kesinlikle beğenmeyeceksinizdir.

Ben genellikle kitapları kurgu, dil ve farklılıkları için tercih ediyorum ama siz ne için tercih ediyorsunuz ona dikkat edin ve ona göre okuyun -naçizane tavsiyem

Şimdi takip ediliyorum ya meğersem iki de bir arkama bakma isteği duymam boşuna değilmiş, insan bir garip oluyor, neyse en azından hala delirmediğimi biliyorum, hayır deli değilim ben :)


ne yapsam ki..acaba okusammı


Nepra . İnsan bir süre sonra okuduğu kitapların sayısından çok okumak istediklerini düşünüp farklı olanları arıyor. Dil de önemli kurgu da. 3 ü 1 arada olursa pek güzel olur :)

essra : ben artılarını eksilerini söyledim . :) Sen bilirsin yani .


Kitabı da filmi de güzel bence..:))


Bu kitabın kapağı bana ait :) afişleri eleştirdiğin gibi bunu da eleştirme :))


crazywomanrosemary: o film bu kitabın değil diye biliyordum.


Designer of Thing : Ama orada az da olsa haklı değil miydim :) yani "hee çok güzeeel diyerek çıkabilirdim" ama yapmadım :) bu sana ait demek. Ne güzel ama. Şaşırdım. Yani güzel bi duygu olmalı . Gurur verici. Güzel hem de. Kitaba çok uygun olmuş. Ellerine sağlık. :) hoş geldin.


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar