Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Bloglar ve Sosyal Medya


Yazacak o kadar çok şey var ki ? Kendi koyduğum "Bir yazıdan sonra yeni bir yazı için iki gün sabret !" prensibimi bir kenara atsam günde 2 - 3 yazı yazabilirim. Ancak uzun sayılabilecek kadar bir süredir bloglarla ilgilenen biri olarak edindiğim izlenim ve tecrübe de şu söyleyeceklerimi destekliyor ki ; iki günde bir yazmak bloğunuzun kalbine iyi gelmektedir. Bu sıklık en ideali bence. Daha sık yazarsanız öncelikle sizi okuyan arkadaşlarınız sizi takip etmeye çalışan okurlarınız oluverirler. Benim için "arkadaş" , "okur" dan daha iyidir daha candır ciğerdir. Yazarların okuru vardır. Yazarın okurun çoğundan haberi olmaz. İletişim azdır. O sadece kitabını yazar. "Okur" da okur. Geri bildirim vardır ama azdır. Bloglar ise daha samimi , daha sosyal bir mekanizmaya sahiptir. Üst düzey iletişim vardır. Blogda çoğunlukla "arkadaş" vardır "okur" değil. Çünkü sizi okuyan "arkadaşlarınız" yazdıklarınız bağlı olarak fikrini söyler, yol gösterir, teselli eder, destek verir, yardım eder. Sizin de bu arkadaşlarınızı tanıma olanağınız vardır. Üstelik insanların birbirlerini çok daha doğru tanıma imkanı sunar bloglar . Gerçektir bir kere. "Sanal alem" tanımlarına aykırıdır. Mesela bugün ben 10'dan fazla blog arkadaşıma cepten ulaşabiliyorum ve sık sık görüşüyorum. Onlarla blogda tanıştığımı bile unuttum, sanki çocukluktan beri tanışıyormuşuz gibi . Dediğim gibi daha samimi bir ortamı var blogların. Bir kitabın okurları gibi değildir buradaki arkadaşlarınız. Okuma bitince kapatıp rafa kaldırmaz sizi. Beraber yazarsınız oradaki şeyleri. Evde okur, işte okur, okulda okur, arabada, metroda,köprüde; yolda okur. Ama "okur" olmaz; "arkadaş" olur. Siz de arkadaşlarınızın "okurlaşmasını" istemiyorsanız. Yazma sıklığınızı iyi ayarlayın. Günde 5- 6 yazı yazmanızın bloğunuzun ilerde size ekonomik olarak az da olsa katkı sağlamasından başka hiçbir yararı olmayacağını bilmenizi isterim. "Ayrıca hızlı koşan atın.." meselesi de var. Arayı çok açmadan ama arkadaşşlarınızı da yazılara boğmadan dengeli bir şekilde yazmanızı tavsiye ederim. 2 güne 1 yazı bence idealdir.




Başka birşey yazacaktım , öyle yaptım nihayetinde; yine başka bişey yazdım. Bu yıl Mayıs ayında bir seminer hazırladık arkadaşımla. Blogları anlatmak, üniversite öğrencilerine blogların faydalarından bahsetmek, bunu nasıl yapacaklarını göstermek için birşeyler yapalım dedim. Fikrimi hocalarımıza söylediğimde önce şaşırdılar sonra benden fazla heyacanlandılar. Çerçeveyi genişlettik. Sosyal medya ve internet okuryazarlığı oldu konumuz. "İnternette ne nedir?" sorusuna cevap aradık bir anlamda. Facebook, Twitter, Google, Youtube, Blogger... ve çok daha fazlası. İyi oldu. Çok iyi hazırlandık. Çok araştırma yaptık. Hocalarımızın çoğu o gün ordaydı. Katılanlara belge verildi. Güzeldi. Öncesinde bir afiş hazırladım. Sonra madem sosyal medya konumuz; hadi orada yayılacak bir tanıtım yapalım dedik ve bu videoyu hazırladık.









İki gün sonra görüşmek dileğiyle arkadaşlar :) Kendinize iyi bakın !
13 Yorum:

İlk başta blog yazma periyoduyla ilgili söylediklerin içime su serpti. Ben de çok geç yazıyorum diye hayıflanıyordum arada ama normale yakınmışım en azından :))

Hayatımda hiç bir bilgi verici videoyu bu kadar eğlenceli bulmamıştım.Ah konferansın kendisi daha bi eğlenceliymiştir kesin.Harika çalışma olmuş.
Aklına sağlık Fd ciğimiz ;))


Taze Kahve; sağol Bilgecik :) yoğunsun bir de sadece burada yazmıyorsun o yüzden biraz seyrek uğruyorsun ama çok açmıyorsun arayı :) açma da zaten arkadaşım. Güzel geçti evet. Imkân olsa daha güzelini başka bi yerde yapabilsek :)


Afiş de Videoda çok yaratıcı video fazla uzun geldi ama bana öyle gelmiş olabilir. Afişi cidden çok beğendim. Fikir çok iyi. Peki nasıl geçti? Güzel geçmesinden öte yani :)


Joey Potter ; Aslında aksaklıklar oldu. Bizden kaynaklanan şeyler değildi. Konferans salonunu bir ay öncesinden molalar ve ikramlarla birlikte 4 saatligine ayırtmıştık dilekçe ile. Onay verildi ama daha sonra bize haber verilmeden 2 saatimiz bir başhekime verilmiş. Son gün söylediler bunu. Çok uğraştık ama değişiklik yapmadılar suçlarını kabul etmelerine rağmen. Dolayısıyla eksik oldu. Çalışmaların yarısı boşa gitti diyemem çünkü kendimi geliştirdim bu konuda . Değişik konferanslara katıldım ve uzman kişilerle tanıştım konuştum . Ama oraya katılan onca öğrenciye ayıp edilmiş oldu. Canımız sıkıldı. Başka illerden gelmek isteyenler vardı onlara son gün durumu söyledik gelmeyin dedik. Bari onlara ayıp olmasın diye. Öyle ışte. Ama ilerde yine yapmak isterim. Bir yandan birilerini bloglara kazandırmak diğer yandan hayatımızın bir parçası olan ınterneti güvenli ve verimli kullanabilmeleri konusunda elimizden geldiğince bilgi vermek çok önemli benim için. Video bir miktar uzun evet. 3 dakika ıyi olurdu belki. Afiş sıfırdan oluştu. O yazıları yazmak o ikonları bulmak renklendirme felan bayağı uğraştırdı beni. :) sağol güzel sözlerin için :)


Bravo, bravo...ellere , emeklere sağlık ....


teşekkür ederim cimcime :)


Video çok bilgilendirici olmuş,ellerinize sağlık,başarılar :)


Blog hakkındaki sözlerin çok yerinde. O zaman ben iki günde bir falan oluyor, bazen açıyorum arayı ama :)dogrusu bu diyorsun dimi?

Video'yu keyifle izledim hiç uzun gelmedi. Afişide çok başarılı buldum. Tebrikler Fd.


Video acayip yaratıcı olmuş. Afiş de öyle.


Hatsumomo : Teşekkür ederim Hatsumomo :) Bu aralar yoğunsun galiba. İyisin umarım.

Aslı : Yok yok senin blog bol şenlikli. :) Tam kıvamında. Devam et böyle. Bozma kendini. :) Teşekkürler.

Mia Wallace : Teşekkür ederim. En kısa zamanda inşallah :)

ebruhu : Teşekkür ederim Ebru. Kime çektik böyle biz :)


Aynı şeyleri düşünüyoruz bu konuda. Sürekli yazılar girmek, ne kadar kaliteli şeyler yazılsa da biraz sanki "çok ama boş" havası veriyor. Kendi adıma o tip yazarların çoğu yazısını okumam mesela. Çok da açma ama arayı (:


Fotoğraf paylaşımı yapanları bunların dışında tutmak lazım ama. Onlar sürekli paylaşım yapsınlar değil mi ? :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    7 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar