Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Facebook Masalları

Etiketler: , ,


Facebook çalıntı bir fikirle ve üstelik kanunsuz bir şekilde olsa da öyle veya böyle birkaç üniversite öğrencisi tarafından kuruldu. Kurulduğu andan itibaren çok hızlı bir şekilde yayıldı. Genişledi. Büyüdü büyüdü ve birkaç yıl içerisinde her 3 internet kullanıcısının 2 sini kendine üye, hatta 3 kullanıcısından 1’ini tuvalette bile giriş yapacakları kadar müptelası haline getirdi. Hakkında araştırmalar yapıldı, makaleler yayınlandı, dergilere kapak oldu, kitaplar yazıldı, ödüllü bir filme konu oldu, kurucusu geçen yıl yılın adamı seçildi, şarkılar yazıldı, sosyal ayaklanmalarda başrolü oynadı, arap baharını hızlandırdı, bazı insanlar çocuklarının adını facebook koydu, psikolojiden beslenip yine psikolojiyi etkiledi, yeni hastalıklar türedi. Hiçbir site bu kadar geniş kitleye bu kadar geniş yelpazede insana ve bu kadar farklı sınıfa hitap etmemişti. Hiçbir site bu kadar hayatın içine girmemiş ve hiçbir zaman hayatlar bu açıklıkta bir web sitesine aktarılmamıştı. Fotoğraf için, müzik için, video için, chat için, reklam için ayrı ayrı ünlü siteler vardı henüz facebook yokken. Sonra facebook geldi kısa süre içerisinde her dalda ayrı ayrı bu büyük siteleri gerisinde bıraktı ve bunlardan daha fazlasını daha fonksiyonel bir şekilde bir arada toplamış bir yapıya dönüştü. Değeri 100 milyar dolara yaklaşan bu sitenin sahip olduğu kullanıcı bilgileriyle ne yapmayı planladığı konusundaki tartışmalar sürerken her geçen gün yüzbinlerce kişiyi kendisine üye yapmayı başarıyor. Hal böyle olunca mucizeler ve bu mucizeleri konu alan bir kitap kaçınılmaz oldu. Emily Lieberthikayelerin kahramanlarıyla yaptığı konuşmalar sonrası her biri gerçek yaşamdan olan öyküleri “Facebook Masalları” adlı kitapta topladı.




Evlat edinmek isteyen genç bir çiftin, hiç tanımadıkları insanlar tarafından Facebook’ta paylaşılanilanlarıyla mutlu sona ulaşmaları,

Babaları tarafından terkedilmiş iki kız kardeşin babalarının, annelerinden sonraki eşinden olup tıpkı kendileri gibi terkedilmiş ve babasız büyümüş kız kardeşlerini 12 yıl sonra Facebook sayesinde bulmaları ve üç kardeşin birlikte yaşamaya başlaması,

Bir kağıt satıcısının oğlu olan CrisHughes’in üniversitede oda arkadaşı Zuckerberg ile birlikte kurdukları bir site ve bu başarısı ile Amerikan seçimleri öncesi kampanyalar döneminde Obama’nın internet müdürü olması yönündeki teklife verdiği olumlu yanıt, Obama’ya kazandırdığı fazladan 5 milyon seçmen ve seçimlerden sonra adının “ Obama’yı Başkan Yapan Çocuk” olarak anılması.

Çocuk denecek yaşta dünyaya getirdikleri evlilik dışı bir bebeği evlatlık bürosuna bırakan gençler, aradan geçen 22 yıl sonra gerçek anne babasını facebook sayesinde bulan bir çocuk.

Küçük bir kasabada görev yapan genç bir öğretmen, Danimarka Başbakanı Rasmussen’ifacebooktan arkadaş olarak ekleyip onu okuluna, özel eğitime ihtiyacı olan öğrencileriyle bir koşu yapmaya davet etmesi, aradan geçen aylar, sonrasında kendisine gelen bir telefon, bir konuşma dolayısıyla oradan geçecek olan başbakanın okula uğraması, gazetelerin röportaj için öğretmenin peşinden koşmaları, Zuckerberg’in bu olaydan söz etmesi. Öğretmenin kasabaya ve okula yaptığı katkıdan dolayı ödüllendirilmesi ve terfi edilmesi.

Hiç tanımadığı birinin hikayesini facebook sayesinde okuyup iletişime geçmesi ve her geçen gün ölüme yaklaşan bir anneye organ bağışında bulunması

İş ilanını facebookta veren bir adamın Microsoft’a girme hikayesi.

Ve daha 10’larca modern zaman mucizesi.

Ben bu yıl sosyal medya seminerindeki sunumum için faydalı olabilir diye alıp okudum. Belki sizin de ilginizi çeker dedim.

16 Yorum:

nelere kadirmiş hiç bilmiyordum bunları :)


nohut oda : aslında çok çok sevdiğimi söyleyemem. Belki facebook hesabımı kapatmış ve hiçbir eksikliğini hissetmemiş biri olduğumdandır ama bence facebook sandığımız kadar masum değil.


essra : ilgi çekici çünkü. Belki okursun :)


Facebook hesabım yok ve uzaylı muamelesi görüyorum, arkadaşlarımla arama bir mesafe girdi. Herkes kim kimle evlenmiş, kim doğurmuş, kim bu hafta nereye gitmiş biliyor ben bilmiyorum Fransız kalıyorum...Ama kafam daha rahat, Facebook sakini hemcinslerimi biraz gergin görüyorum :D


yok yok hala normalsin :) ıki hesap açmıştım. Aktiftim oldukça. Ama bi anda kapattım. 7 aydır kapalı. Bi şey dışında hiçbir eksikliğini hissetmiyorm. Kötüdür demiyorum ama olmazsa olmaz değil kesinlikle.


Facebook hesabım yok ve herkesin sordugu ilk şey budur. Facebook'un ergenlere göre oldugunu düşünüyorum üzgünüm ama öyle. İnsanların kendini bu kadar deşifre etmesinden de haz etmiyorum açıkçası..

O Bir şeyi merak ettim ama neyse :)


Bir dönemçok sık girdiğim bir mecraydı facebook.Şimdilerde alışkanlıktan baktığım fakat 1 2 dk bakmak dışında biey yapmadığım bir yere dönüştü.


bende hayatım boyunca hiç görmediğim kuzenimi buldum. şimdi o ispanyada ben türkiyedeyim ama internetten sürekli görüşüyoruz ve onu öyle çok seviyorum ki, 2 gün konuşmasam özlüyorum, birbirimizi göreceğimiz günü sabırsızlıkla bekliyoruz:)
facebookun bana en büyük nimetidir.


gerçek mi ya?
vay be :/


Aslı : Ergenlere göre demeyelim ama ergenler için daha vazgeçilmez olduğunu söyleyebiliriz. Facebook hesabım yok diyen insanlara bakış açımla sigara kullanmıyorum diyen insanlara bakış açım sanırım aynı :)

huyumkurusun : artık eskisi gibi değil ama huyumkurusun arada bir bakmadan yapamıyorum diyorsun yani :)

İrma : Kitabın devamı gelecek gibi. Sonra bir site vermişti aslında. Orada yeni öyküler toplanıyormuş. İkinci kitapta İRmayı da görebiliriz belki :)

Syhn : Gerçekmiş. Ben onların yalancısıyım :)


İlginç bir hikayeymiş, okur muyum bilmem ama özetini dinlemeyi isterim :)


diplomalı bakkal: anlatıp ses kaydını mı yayımlaym yani :)


Hügonun ailesini kurtarmak daha cazip.:P


kitabı okumaktan mı yoksa yorum yapmaktan mı? :)


Baasında sürekli tehlikeleri ve kötülüklerinden bahsedilse de sanal dünyanın bu tür mucizeleri de var gerçekten şükür ki:)


Ipekböceği; mucizelere rağmen bir yıldan fazla oluyor kapatalı. Yeniden açmayı da düşünmüyorum. :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    1 yıl önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar