Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Oyun İçinde Oyun


Yüzyılın cainisi kabul edilen aşırı sağcı, hristiyan, mason, ırkçı, Türk ve Müslüman düşmanı, Norveçli Anders Behring Breivik'e psikiyatri raporları sonucunda "paranoyak şizofren" teşhisi konulmuş ve 77 kişinin ölümünden sorumlu tutulamayacağı belirtilmiş. Bu durum bahane edilip Norveçli Hristiyan Breivik'in ırkçı değil sadece "Hasta" olduğu mu anlatılacak dünyaya? Oysa dünyanın ırkçılığın zaten hastalık olduğunu anlamış olması gerekmiyor muydu?


Bundan üç yıl önce ev arkadaşımla birlikte bi kaç internet kafeye elimizde kamera ile girmiştik. Bir araştırmaydı. Bilgisayar oyunları ve insan psikolojisi üzerine. Orada oyun oynayan çocuklarla konuştuk. Oynarlarken görüntüledik. "Ölmek, öldürmek , çizmek, parçalamak, gebertmek" 8-9 yaşlarındaki bu çocukların ağzından çıkan en masum kelimelerdi. Gerisi argonun bir kaç level üstü ve yaratıcı küfürler. Bundan bir kaç ay önce motorsikleti sanayiye götürmüştüm. Tamir başladı ben de bekliyorum. Tamirhanede onlarca eski ve tamir bekleyen motorsiklet var. 7- 8 yaşlarında şişman bir erkek çocuk birinden inip diğerine biniyor. Pek bi hareketli hani. Usta tanıdık. Kardeşimden dolayı söz polisliğe geldi. Sonra çocuğa döndü. "Rahat dur bak tutuklar seni polis amca!" dedi. Sonra da " Sen seviyor musun polisleri?" diye sordu. Çocuğun cevabı çok manidardı. "Seviyorum da her zaman değil. Gerçek hayatta seviyorum ama GTA'da polislerden gıcık alıyorum. Ne zaman araba çalsam hemen geliyorlar, ben de öldürmek istiyorum. Oyunda kızlar var. Onları arabana atıyorsun sonra.." böyle şeyler. Şimdi düşünelim bu çocuk bu oyundan hangi güzel davranışları kazanmış olabilir ?





Breivik sıkı bir savaş ve strateji oyunları hastasıydı. Özellikle World of Warcraft" ve "Call of Duty - Modern Warfare" oyunlarını düzenli olarak oynuyordu hatta düzenlediği saldırıda bu oyunlardan faydalandığını da belirtti. "Call of Duty - Modern Warfare" 'ı ben de oynadım bi süre. Ama sadece nasıl bir oyun olduğunu görmek için. Ve oynarken çok net bir şekilde farkettim oyunun " Arap düşmanlığını, ırkçılığı, müslüman karşıtlığını,öldürme hissini ve şiddeti.." körükleme diğer yandan da " insani olan ne varsa" köreltme misyonunun varlığını. Norveç'te bu katliam sonrası, Breivik'in manifestosunda bahsettiği oyunlar piyasadan kaldırılmıştı. Oysa bizim ülkemizde her köşe başında olup günden güne de artan internet kafelerde ofis programlarından daha önce kuruluyor bu oyunlar. Yazıya başlarken amacım kısa kısa dünyadan haberlere değinmekti daha önce "Naber dünya?" başlıklı yazılarda olduğu gibi. Ama ilk haberde bu kadar uzatınca vazgeçtim ondan. Bu yazının ana mesajı "Çocuklarınıza sahip çıkın ! " olsun. Görüşmek dileğiyle.



7 Yorum:

Ah keşke anlayabilseler şunu. Bunu anlatmaya çalıştığımda Yok artık Bakkal bu kadar da paranoyak olma" diyebilenler mevcut bu oyunu oynayan popülasyonun içinde ne yazık ki.. Umarım bir gün bizim ülkemiz de, geleceğini korumak adına bu tip şeyleri yasaklayabilme duyarlılığını gösterebilir..


diplomalı bakkal; duyarlı olduğunu söyleyip ınternet filtresi geliştiren ınsanların bunlara dikkat etmiyor olması ılginç.


kimseyi eleştirmek değil niyetim ama öyle ebeveynler çıkıyor ki çocuktan kurtulmak değilde ne bileyim hani onsuz bi kaç saat geçirsin diye neyle uğraştığıyle ilgilenmiyorlar.
oysa araştırmalar söylüyor ailecek geçirilen kaliteli zaman çocukları kötü alışkanlıklardan uzak tutuyor.


seyhana katılıyorum aileler resmen çocuklarından birkaç saat uzak kalıp kafa dinlemek için internet kafeye bırakıp gidiyorlar. eminim ki hiçbiri oyunlardan neler öğrenmiş diye kafa yormuyordur. bizim çocuklarımızın olduğu zaman ne gibi gizli! tehlikeler olacak ve biz onları koruyabilecek miyiz merak ediyorum


Syhn : Çok doğru bu söylediğin. Sürekli onlardan kurtulmak için televizyon bilgisayar internet telefon gibi aletlerle başbaşa bırakılıyor. Çocuk yetiştirdiklerini sanıyorlar ama yaptıkları sadece yemek vermek yani büyütmek. Senin çocukların çok şanslı olacak diyorum ben :)

İrma : Evet o yüzden bundan önceki yazıma da bir göz at derim. Orada neden hazırlıklı olmamız gerektiği konusundan bahsetmiştim. Allah kolaylık versin hepimize. Böyle duyarlı olduğun sürece korkmana gerek yok bence.


Çok canımı acıtan hatta beni sinir eden bir konuda yazmışsın. Aileler ve çocukları, sırf bencilce rahat bırakılma istekleri yüzünden internet kafeleri bırak..minicik yaşta televizyon önünde bırakılan çocuklardan başlıyor bu Fd..

A bak ablası şu reklama bayılıyor benim minik..ee böyle böyle sonuca zaten geliyoruz..


Aslı : Tv konusu önemli aslında. Bizlere bazı şeyler artık sıradan geliyor ama çocukların zekaları kişilikleri 4- 5- 6-7 yaşlarında tamamlanıyor. Onları neyle başbaşa bırakıp neye maruz bıraktığımıza dikkat etmemiz gerekiyor.


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    1 yıl önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar