Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Ali Farka Touré



Müzik dinlemeyi severim. Özellikle uzun yol seyahatlerinde ve bisiklet sürerken ve uyurken ve ders çalışırken ve insanları duymamak istediğimde. Ama müzik kültürüm yok denecek kadar azdır. Bakmayın burda bildiğim, sevdiğim, dinlediğim bir kaç grup ve sanatçıdan bahsetmiş olduğuma. Başından sonuna ezbere bildiğim şarkıların sayısı 3 ü geçmez. Ama iyi dinleyiciyimdir. Keşke bir müzik aleti de kullanabilsem. Gitar çalmak istiyorum mesela, ama zaman ayırmam gerek ona ve bunun için biraz beklemeliyim. Özellikle zaman ayırmam gerekmeyen bir müzik aleti ile deniyorum arada bişeyler ama galiba onun için de iyi bir eğitim almam lazım. Mızıkadan bahsediyorum.



Neyse müzik dinleme konusuna dönelim şimdi yine. Dinlediğim müzikler de garip benim. Huzur veren seslerin peşindeyim daha çok. Cem Adrian'ı görmezden gelirsek bu dediğim tamamen doğru. Mesela o kadar müzik dinleyen biri olmama rağmen "Fatih bilgisayarında bi sürü müzik var bana bi cd yapar mısın , ya da şu flash belleğe iyilerinden atar mısın ?" dediklerinde onların dinleyebilecekleri 5 parça bulamıyorum. Zaten "iyilerinden atar mısın ?" nasıl bir istektir anlamam. Neye göre iyi ? Kime göre ? Herkesin müzik zevki farklıdır. Anladım ki benim ki daha bir farklı. Mesela şu Ayna programında Afrika ülkeleri tanıtılırken arkada çalan müzikler beni benden alır. Bugün de size en sevdiğim ve en çok dinlediğim Afrikalı bir sanatçıdan bahsetmek istiyorum. Farklı şeyler dinlemek lazım cancağızım.



Ali Farka Toure'yi ne zamandan beri dinliyor olduğumu tam olarak bilmiyorum. Uzun zamandır bıkmadan usanmadan tekrar tekrar dinleyebildiğim ender sanatçılardan. Nice parçalar bilirim sevip sonra aşırı dozda dinlediğim için bıktığım ve şimdi duyduğumda mide bulantısına sebep olan. Ama Ali Farka Toure'de farklı bişeyler var. Size hayat hikayesini anlatacak değilim. Bir kaç küçük ayrıntı vermek dışında sadece "bi dinleyin bakalım" demek için yazıyorum bu yazıyı. Bi deneyin bi ayağınızda görün diyen satış elemanı gibi "bi dinleyin. Bi kulağınızda görün" diyorum.




Avrupa'nın eskiden olduğu gibi hala Afrika'ya olan hastalıklı bakışı yüzünden Afrikalı sanatçıların Avrupa'da başarılı olması eskiden olduğu gibi hala çok zor. Ali Farka Toure bu ön yargıyı bir nebze olsun yumuşatmıştı. Ondan sonra insanlar Afrika'da da sanatçı var orda da sanat var demeye başladı. Dikkatleri kara kıtaya çekmeyi başardı kısacası.


On çocuklu bir ailenin sonuncusu ve bebekken ölmemeyi başarmış tek çocuğu. Zor şartlara rağmen inatla hayata tutunmuş olması ailesinin ona gücü ve inatçılığı simgeleyen "eşşek" anlamına gelen "Farka" lakabını takmasına neden olmuş. Asıl adı Ali İbrahim Toure. Anlaşıldığı üzere Müslüman. Ve bu yüzden hak ettiği kadar ünlü değil. Mesela Türkiye'de bile çok bilinmez. Ailesi geleneklere çok bağlıymış ve geleneklere göre bir kişinin müzikle uğraşması için mutlaka müzisyen çocuğu olması gerekiyormuş. Ama o dışlanması pahasına müzikle uğraşmış. Önce ülkesinde sonra Batı Afrika'da ve nihayet Avrupa'da keşfedilmiş. Ama Avrupa'da müziği sanat değil sadece eğlence olarak gören ve sömürgeci davranışlar sergileyen insanlar yüzünden ülkesine dönmüş ve müziğe "çiftçi" kimliğinin gerisinde devam etme kararı almış.




Onun hakkında bildiğim bir kaç şeyi daha paylaşırdım aslında ama o bilgileri de içine alan harika bir tanıtım yazısını paylaşmak istiyorum sizinle. Bunun için tam buraya tıklayın . Ve çok severek dinlediğim bir sanatçıyı ve harika parçalarını en az benim kadar tanımış olun.
12 Yorum:

çok sevdim ben de.


...dinliyorum, ezgiler çok tanıdık. Sanırsın ben de ezgi uzmanıyım, yok öyle bişiy tabi. Dinlendirici, huzur arayanların dinleyecekleri türden. Yani bana hitap etti.


Çavlan; evet senin beğeneceğini tahmin etmiştim. :) farklı çünkü.

Ecehan; ezgilerin tanıdık gelmesi biraz kullandığı motiflerden kaynaklanıyo. Islâm gibi. Evet dinlendirici. Ve akılda kalıcı.


Yine yaptın yapacağını.. Hügoya selamlar :)


Dediğiniz gibi müziği ne kadar iyi olursa olsun, Afrikalı olması sebebiyle hak ettiği değer verilmemiş. Müslüman olması da bir diğer etken tabi.
-
Bu müthiş sesi bize tanıttığınız için teşekkür ederim. Mp3 playerıma bir kaç kaliteli müzik daha eklemiş oldum sayenizde.
Özellikle ilk paylaştığınız çok hoşuma gitti. Müzik paylaşımlarınızın devamını bekliyorum :)


Doctor Blue Balloon ; Hugo emekli biliyorsun. O da stresliydi bu intibak meselesi yüzünden :) yaptım mı yine? Ne yaptım :)

Erdi Demir; beğenmene sevindim. Dinledikçe akıllara gelirim böylece :) ıyi günlerde dinle. Bende neredeyse tüm parçaları var. Diğerlerini de bulmaya çalış :)


İlk defa duydum ama aşinayım nedense .Belkide ayna belgeselinin arka fonu olduğundandır dediğin gibi.Rahatlatıcı ama biraz daha hızlı parçalar okusa dünya fanatizması artabilir.Farka:Eşek demek miş öyle mi?:DFarka farkı diyelim:)Teşekkürler youtubedan da dinlerim ki ben bunu artık.


Kafe de Mola : Adam rahmetli olmsa dediğin olabilirdi de :) Ayrıca ben ayna dan tanımadım rahmetliyi :) Ama muhakkak kullanılmıştır yani.


"ayağınızda bi görün" geyiği güldürdü şimdi beni :)))

ali azam diye biri vardı geçenlerde onu tavsiye etmişlerdi güzel geldi bana da..senle müzik zevklerimiz aynı bak genelde,sen de seversin bence :) bi kulağında gör fatihcik ;))


Teşekkür ederim Bilge :) Dinlerim tabi. Paylaş böyle sevdiğin müzikleri. dediğin gibi benzer zevklerimiz. :)


Sayende çok severek dinleyecegim birini daha tanımış oldum Saol Fatih..

Ya çok güzel..( bu ikinci kez dinledikten sonra yazıldı )


Aslı; binlerce kez dinledikten sonra post yazıyorsun işte :) teşekkürler. Faydalı olmak mutlu etti beni. :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    1 yıl önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar