Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Travma | Steve Hamilton


Bu kitabı İstanbul' da tramvayda yaşlı bir kadının elinde gördüm. Merak ettim. Çünkü benim çevremde o yaşta toplu taşıma araçlarında kitap okuyan kimse yok. Evet hiç rastlamadım böyle bir tabloyla. Hoşuma gitti. Üstelik ismi de kapağı da ilgi çekiciydi. Memlekete trenle dönmeyi daha önceden planlamış olduğum ve uzuuuun süreceğini bildiğim için kitap ve kitaplar almayı da düşünüyordum. Tren biletini alışım ile tren saatim arasındaki iki saatlik zaman diliminde kendimi bir koşu kitapçıya yolladım. İki güzel kitap aldım. Biri daha önce bahsettiğim "Matt Haig'in Ölü Babalar Kulübü" biri de bugün bahsediyor olduğum "Travma". Tren yolculuğum 28 saat sürmüş, bu sayede okumaya başladığım ilk kitap olan "Ölü Babalar Kulübü" nü bitirebilmiş hatta "Travma" dan da 80 sayfa okuyabilmiştim.

Travma geçen yıl (2011 de geçen yıl oldu hey gidi) ödül almış bir kitap. Gizem dalında verilen bir ödül olan Edgar Ödülüne layık görülmüş. Kitabın yazarı Steve Hamilton ve orjinal adı ; The Lock Artist. İsminin böyle değiştirilmiş olması bence Türkiye'deki satışları olumlu etkilemiş olmalı. Kitabın kapağına gelince ben çok beğendim. İlknur tasarladı diye demiyorum gerçekten güzel olmuş. Sil Baştan, Zaman Çarkı, Saplantı , Kızıl Gerdan , Pusu , Öfke Tuzağı , Aklından Bir Sayı Tut ... ve daha bir çok Bestseller kitabın kapak tasarımını da yapmış ve kitapların başarısına büyük katkı sağlamıştır kendisi. Sil Baştan kitabı için ; "Bu kitabın kapağı bana ait :) afişleri eleştirdiğin gibi bunu da eleştirme" şeklindeki tehditlerinin bu kitabın kapak tasarımını çok beğenmiş olmamla hiç alakası yok hayır. Orjinalinden daha orjinal bir kapak olmuş tebrikler.

Kitabın içeriğine gelince... İsmine bakınca psikolojik, kapağına bakınca gerilim-polisiye-macera kokuyor. Ama kimin aklına bu kitabın çok güzel bir aşk hikayesini de barındırdığını düşünebilir ilk bakışta. Anlatım şekli, kitabın akıcılığı, kurgu ve ayrıntılar çok iyi.. Kesinlikle farklı bir tarzı var bu yazarın ve kitap özgün bir konuya sahip. Eleştirilerim ise sonunun daha güçlü ve etkili olabileceğiyle sınırlı. Film olur mu ? Olabilir ama sinemaya uyarlanması en zor kısmı kitapta geçen güzel aşk olacaktır. orayı iyi yansıtabilirlerse muhteşem bir film olur.


Yaşadığı bir travma sonucu on yıl boyunca tek bir kelime konuşamayan bir çocuğun genç olma hikayesi aslında bu. Üstelik öyle bir zaman ki bu sessiz dönem başına gelenlerin en temizi ve basiti "aşk". Konuşmaya en çok ihtiyaç duyduğu bir dönemde sadece susan bir kilit sanatçısı. Hani Einstein'ın bilime ilgisi 5 yaşında hasta yatağında yatarken babasının kendisine verdiği basit bir pusula ile başlıyordu ya işte Mike'ın da her türlü kapının veya kasanın kilidini tereyağından kıl çeker gibi bir çırpıda açma yeteneği, küçük yaşta amcasının bozuldu diye değiştirdiği bir kapı kilidini Mike'a vermesi ile başlıyor. Bu kilidin içini açıp sorunu buluyor ve tamir ediyor dahası aslında ne kadar basit bir mekanizmaya sahip olduğunu farkediyor. Böylece Mike'ın kilitlere olan merakı artıyor ve çok daha zor kilitler üzerinde çalışıyor. Bu yeteneği farkedilince başı beladan kurtulmuyor tabi. Gerçekte asla bir hırsızlık yapmıyor . Sadece farklı farklı insanların, grupların, mafyaların kendine gösterdikleri kilitleri açması karşılığında bir miktar para alan dilsiz bir çocuk olarak görüyor kendini. Ama bir gün içerdeyken yakalanıyor. Her gün malikanenin sahibinin verdiği görevleri yerine getirmesi karşılığında cezası affedilecek olan Mike, ev sahibinin kızına aşık olunca işler karışıyor. Kız onu korkunç bir hırsız olarak görürken... ve ona herşeyi açıklayabilecek cümlelerin tek bir kelimesini ağzından çıkaramazken..


Devamını merak ettiyseniz okuyun. Kesinlikle tavsiye ediyorum.

Bakalım başkaları ne demiş ;

“Sözcüklerle tarif edilemeyecek kadar derin.”
New York Times

“Müptelası olacaksınız.”
Booklist

“Bu kitap insanı içine çekiyor.”
San Francisco Book Review

“Uzun zamandır bu denli büyüleyici bir kitap okumamıştım. TRAVMA cesur, gerçekçi ve dolambaçsız okunacak, hayal kırıklığına uğratmayacak bir roman.”
Michael Connelly
15 Yorum:

geçmişte travma yaşamış biri olarak ilgimi çekti kitap. ama artık içimden kitap okumak gelmiyor . seninde olur mu öyle ? yoksa sen mutlu mutsuz yorgun enerjik her şekilde kitabımı okurum mu diyorsun ?

sevgilerimle


mutluluğuma kalmış olsa hiç kitap okuyamam ben. Ama bazı dönemler daha az okuyorum evet. Sıkılıyorum bazen.ama bu durumlarda başka bi kitaba geçiyorum. Genelde 2 3 kitaba birden başlıyorum.

Sevgiler.


sanki biraz macera polisiye gibi ama sen 'aşk' kısmını nasıl da vurgulamışsın öyle :)) not edelim bakalım :)


Öyle ama benim kitapta daha çok ilgimi o çekti. Okuyunca göreceksin. Okursan.


Nihayet tanıttıgın bir kitabı okumuşum :)

En iyi yanı aşk kısmıydı haklısın ama kitap beni çok içine çekmedi, okumaya başladıgımda farklı bir konu bekliyordum sanki, başka bir yere gidicek gibiydi. Birde çok yavaş ilerledi bende, halbuki bir kitaba başladıgımda genelde hemen okumak isterim eger çok sarmadıysa uzar..


Aslı ; farklı tarz kitaplar okuyorz biz galiba :) kitaptan bişey bekleme bence. Yani okumaya başlamadan önce ondan bişey bekleme. Beklediğin bi konu olmasa daha çok zevk alırsın bence. ama yer yer sıkıcı gittiği doğru. :)


Okumaya başlamadan bişey beklemem zaten, okumaya başlarım ya beni içine alır onla bir olurum yada uzakta tutar. İşte o zaman bu karakterler, bu olay nereye gider acaba diye düşünürüm..

Ayrıca aynı tarz kitapları okumamız gerekmiyor :) çeşitlilik olmaz yoksa, iyi böyle :)


ben şimdi diyecem ki ' Aslı ben biz aynı tarz kitapları okumamız lazım mı dedim?' sonra sen de diyeceksin ki ' fatih ben aynı tarz kitaplar okumamız gerektiğini söyledin mi dedim?'

en iyisi önümüzdeki kitaplara bakalım biz :)


kitabı yazın okudum ben de ve kesinlikle çok güzeldi herkese tavsiye ederim!
Ama isim konusunda ben de aynı fikirdeyim travma tam oturmamış, lock artist isminin verdiği havayı vermiyor. Ha anahtar sanatçısı koysalardı nasıl olurdu dersen o da çok güzel olmazdı sanki :)


Fatih ben aynı tarz kitaplar okumamız gerektigini söyledin mi dedim.

En iyisi önümüzdeki kitaplara bakalım biz.

Şaka şaka :))


bende merak ettim kitabı en kısa zamanda okuyacağım


Luna ; aynen öyle. O havayı veremese de Travma en uygun isim. Teşekkür ederim :)

Aslı; Allahtan sen demeden senin öyle demediğini dedim de ortam gerilmedi :)

yeşil elma; eğer bu tarz kitapları seviyorsan okuduğuna pişman olmayacaksın.


:) Kitap tanıtımı harika olmuş. Tasarımcının sitesi içinse ayrıca Teşekkür ediyorum :)


Ben de şu an o kitabı okuyorum. Son 30 sayfa. Harika. Özellikle kurgusuna bayıldım. Ve gizemine..karakter farklı. Filmi yapılsın nolur nolur :)


Designer of Thing ; teşekkür ederim Ilknur. Gerçekten güzel işler çıkarıyorsun. Kutlarım. Başarılar.

özlem; film olsa güzel olur evet :) bugün biter öyleyse :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar