Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Zat-ı Zıt


Sizi her daim destekleyecek size her daim hak verecek ve fikirleri sizinkiyle aynı olup sizi hiç eleştirmeyecek arkadaşlarınızı çok sevin ama onlarla bir işe girişmeyin. Komşu olun hatta ev arkadaşı olun ama beraber çalışmayın. Birşeyler öğrenmek, kendinizi geliştirmek dahası bir iş yapmak , çalışmak istiyorsanız eğer " dinlemesini bilen, saygılı, medeni, tartışmasını bilen ama size zıt" birini bulun. Teoride ikincisinin doğruluğunu kabullenebilirsiniz ama pratikte ilkini daha makul bulacaksınız. Eğer ilkini, yani sizi hep takdir eden, hiç eleştirmeyen ve destekleyip arkanızda duracak birini arıyorsanız sadece "yanlış yapmakta" size cesaret verecek birini bulursunuz. Oysa sizden farklı düşünen biri ile çalışırsanız, konuşursanız fikirlerinizin eksiklerini, gediklerini en başından keşfederek onları giderip geliştirir ve fikrinizi mükemmelleştirirsiniz. Eşit kollu teraziye benzetebiliriz bunu. Karşıda ne kadar ağırlık yer alırsa kefeye o kadar çok şey koyabilirsiniz. Ama bu zıtlığı abartırsanız teraziyi kırarsınız. O kadar aç gözlü olmayın. Cümlelerimin sonunda "-siz" kullandığıma bakmayın. Kendime de ssöylüyorum bunları.

Bu düşünceme en uygun örnek sanırım "Google" . Kurucuları Sergey Brin ve Larry Page başlarda birbirlerini hiç sevememiş, fikirleri tamamen zıt ; ama heyecanlı, ama saygılı iki doktora öğrencisi. Düşünceleri de karakterleri de neredeyse simetrik bu adamların. Ama sonuç ortada. Sade, hızlı, kullanışlı ve işini en iyi yapan bir site. Büyümeye ve gelişmeye devam eden dev gibi bir şirket. Dünyanın en genç zenginleri. Çağın neredeyse en büyük buluşu.


Son söz Şeyh Said Şirazi'den : Olgun bir adamı dost edinmek isterseniz, eleştirin; basit bir adamı dost edinmek isterseniz methedin.
7 Yorum:

E ben hem beni yeri geldiğinde takdir etsin, yeri geldiğinde de eleştirsin istiyorum. Hep takdir eden yada hep eleştirenlerden de uzak duruyorum.
Bunun iyi bir şey olduğunu da zannediyorum, emin değilim ama zannediyorum. Zaten ben hiç bir şeyden tam emin olamıyorum o duygumu yıllar önce kaybedip, hergün tasdikledim, bu kadar.


Bir şey dicem FD. Acayip birisin. Ne zaman bir şeyler yaşasam onlarla paralel yazılar yazıyorsun. Daha dün gece birisi bana dedi ki bu güne kadar kimse seni eleştirmemiş. Sonra başladı eleştirmeye filan. Şimdi anladım sanırım. Evet, evreka!

Sağol!


Bak kaçırmışım,tam da durumu anlatmış bu yazın :)


Eleştirilmekten hoşlanmıyorum, pardon kırıcı eleştiri demek istiyorum :)

Hep tmm, harika, süpersin her yaptıgın, her dedigin dogru diyen insanlar olmasın tabi. Gerektiginde kırıcı olmayan eleştiriler, insanı geliştirir elbette haklısın.


Ecehan : O yüzden diyorum ya medeni, tarTışmasını bilen olması gerekiyor. Tartışmasını bilmeyen adam genelde egosu için itiraz eder. Uzak dur zaten onlardan.

Bayan Dırdır : Peki sen hiç eleştirilmediğini düşünüyor musun ? Heh bak ne güzel eleştiriliyorum deyip kendini ezdirme ama . Seviyeli ve iyi niyetli olması gerekiyor.

Hatsumomo : Ben sana demiştim sandığın gibi biri değilim diye.

Aslı : Kırıcı eşeltiriler eğer senin için yani senin iyiliğin için yapılmışsa.. Ama karşındaki ezmek, küçük düşürmek egosunu şişirmek, kendi eksiklerini saklamak gibi amaçlarla yapıyorsa o eleştiriyi uyanık olacak buna izin vermeyeceksin. Herkesin eksikleri yanlışları olur sonuçta. Ama benim söylemek istediğim şu ; Galatasaray olmasa Fener ,, fener olmasa galatasaray olmazdı.. zıt kutuplar belki tek bir güç olmaya engeldir ama daha kararlı ve mükemmel olmanın vazgeçilmez koşuludur.


Ey Düşmanım, sen benim hızımsın, gündüz geceye muhtaç, bana da sen lazımsın...

Necip Fazıl'ın en sevdiğim sözlerinden biridir bu...

sürekli aynı şeyleri yaşıyor,konuşuyor ve paylaşıyor olmak insanı ilerletmiyor..aynı yerde sayıyorsun..çünkü yanındaki yanından gitmeni istemiyor..bazen samimiyetten bazende kıskançlıktan..çok sevdiğini söyleyen,yıllarını verdiğin bir insan yükselmeni istemiyor bazen..burun farkına bile tahammülü olmuyor..o yüzden zıtlık lazım insana..level atlamak için lazım..insanız,bencil taraflarımız var..insanın hırslarını kaşıycak birileri şart..
daha da uzar bu yorum..
çok iyi yazmışsın...takip etmekten büyük keyif duyacağımı düşünüyorum..ben de bloguma beklerim..


Hoşgeldin inziva. Çok da güzel bir yorumla yazıya katkıda bulundun. Teşekkür ederim. :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar