Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Film Sepeti 16

Etiketler: , ,


Bir Zamanlar Anadolu'da


Kimileri bu film nasıl ödül almış böyle diyebilir, kimileri durağan bulup sıkılabilir, kimilerinin tarzı değildir aksiyon türü haricindeki filmler, kimileri sanatsal filmleri hoşafa benzetebilir ama kimileri de başroldeki "rüzgarda uçuşan kuru yaprağa" vurulur ve "bu film olmuş abi" der. Filmin adı bundan daha güzel olamazdı. Hani bazen olur ; blogunuzda aklınızdan geçen bir çok şeyi paylaştığınız yazınıza başlık bulamayıp "ortaya karışık" dersiniz ya aynen öyle olmuş bu filmin adı. Eleştirel anlamda söylemiyorum bunu. Cuk oturmuş demek istiyorum. Başka bir isim belkide dikkati dağıtacaktı. Filmin konusunu değil de çekirdeğini resmeden repliği paylaşayım ben sizinle;

Doktor Cemal (Muhammet Uzuner): İğdebeli'ne yağmur yağıyor... Yağsın ! Yüz yıllardır yağıyor. Ne farkeder? Fakat bundan sadece yüz yıl sonra bile Arap; ne sen, ne ben, ne savcı ,ne komser. Hani şairin dediği gibi "Yine yıllar geçecek ve geride benden bir iz kalmayacak. Yorgun ruhumu karanlık ve soğuk kuşatacak."

Arap Ali (Ahmet Mümtaz Taylan) : Yok düşünmeyeceksin öyle. Şimdi sıkılırsın edersin de. Bir gün gelir belki burda yaşadığın şeyler hoşuna bile gidebilir. Çoluk çocuk sahibi olunca, anlatacak bir hikayen olur fena mı ? "Bir Zamanlar Anadoluda.." dersin. Ücra bir yerde görev yaparken. İşte böyle böyle bir gece yaşamıştık dersin. Anlatırsın yani ne bileyim. Masal gibi.


İşte filmin konusu bu. Bir Zamanlar Anadolu'da geçmiş bir olay. Bir doktor, bir savcı bir komiser, Arap.. Bütün oyuncular oyunculuklar bence harika. Özellikle Yılmaz Erdoğan. Tüm hepsi olayı yaşamış sanki. Boşuna konuşuyorum aslında Nuri Bilge Ceylan aldığı ödüllerle söylenecek ne varsa söylemiş. Benim filmden daha fazla keyif almanız için bir kaç önerim olabilir en fazla. Gece izleyin bu filmi. Olay gece geçtiği için filmin sizi içine çekmesi kolaylaşır. Yalnız izleyin. Başka kimse girmesin odaya. Ve kulaklık takın kesinlikle.

Paranormal Activity 3
İkinci film hepinizin korku filmi denilince aklına gelecek ilk bir kaç filmden biri olan Paranormal Activity. İlki gayet başarılıydı bana göre. İkincisinde birşeyler eksikti sanki. Üçüncüsünü geçen gün izledim ve ilk film kadar başarılı buldum. Eksiklerine rağmen. Mesela kayıtların tamamını izlemiyor olmaları ve seyircinin şahit olduklarını göremiyor olmaları saçma geldi. Sonuçta insanlar, şahit oldukları şeylere filmdeki karakterin nasıl tepki vereceğini de merak ediyor. Ayrıca olan bazı şeyler nasıl oluyorda aile üyeleri tarafından yok sayılıyor anlam veremedim. Birşeyler bariz şekilde evde tehdit oluştururken nasılsa kimse evi terketmeyi düşünmüyor. Buralar filmin saçma taraflarıydı. Ama yine de korku ve gerilim severlerin izlemesi gereken bir film olmuş. Devamı gelecek gibi.

Ağır Abi

Her zaman izlemeniz gereken filmlerden bahsetmiyorum. Geçmiş film sepeti postlarına bakılırsa mutlaka izlemeyin dediğim filmlerin de oldukça fazla olduğunu görebilirsiniz. Sonuçta sizler benim arkadaşlarımsınız ve zamanınızın boşa gitmesi beni de üzer. Bu film bir Türk filmi ve bence "Türk sinemasının yüz karası" ödülünün en güçlü adayı. İzlemeyin. "Ağır Abi" filmi kesinlikle izlenmeyi haketmiyor. Küçük çocukları da uzak tutun.

İyi seyirler. Eskiden olduğu gibi daha sık film yazıları yazılacak buraya. Söylemedi demeyin.
8 Yorum:

İlk yorumu ben yapayım:b
Ağır abiyi izlemedim.Tavsiyen üzre izlemiycem.
Paranormal 2 yi izleyebildim sadece olayı çok sadeleştirmişlerdi bence normal gibi davarnılmış filmde.

Bir zamanlar anadoluda aynen söylediğin gibi yalnız ,tek başıma ve karanlıkta izlemiştim.İlk yarı muhteşemdi.Seçilen karakterler,gidişat ve hikaye seçimi.Otopsiden ötesi özentisiz geldi bana bu kadar güzel bir filmin son kısımda harcandığını düşündüm.


filmin sonu hakkındaki düşüncelerine katılıyorum malesef. Daha özenli olabilirdi. Heralde bu film ödül alır boşverin kalanını. Dediler :)


Bir Zamanlar Anadolu'yu izlemedim, dedigini yapıp, bir gece izlicem.

Paranormal Activity 1'i, sinemada izlemiş açıkçası begenmiştim. Birde ona yakın olaylar yaşadıgım için, baya etkilemişti beni.

Ağır Abi ilk kez duydum, izlemicem tmm :)


Aslı ; bence seveceksın filmleri :) paranormal activity 1 için ne yazmışım bi bak istersen :)

naysting.blogspot.com/2010/02/film-sepeti-3.html


Tam bir sene olmuş sen o filmi yazalı. Fatih en az benim kadar etkilenmişsin valla :)


www.denizinfotografgunlugu.blogspot.com


bir zamanlar anadolu yorumu bende de var hemşerim..çok beğendim çok..diğerlerini de not edim bari..


Aslı : İlk filmden etkilenmiştim gerçekten... :)

Essra : Senin yorumunu merak ettim şimdi. Ben de çok sevdim gerçekten. :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    7 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar