Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Çocuk Olmak Güzel Şey

Etiketler: , ,


Son bir aydır hastalıklar bırakmıyor peşimi. Grip, nezle, ateş, halsizlik, baş ağrısı ve diğerleri nöbetler halinde yakamı bırakmadı. Tüm bunlar yetmiyormuş gibi uykusuzluk çekip uyuyamama problemim de ben burdayım deyince atlatmak imkansız hale geldi haliyle. Doktora gittim , film, nefes testi, alerji testi derken sonuç astım çıktı. Grip olduğumu doktor da ben de unuttuk. Galiba "gribim kıskandı astımı" ve çekip gitti hayatımdan. Aslında nefes darlığı çektiğim felan yok. Bazen içinde bulunduğum ruhsal durumlardan ötürü nefes alamadığım, kapalı alanlarda duramadığım, kimseyi dinlemek istemediğim, çabuk sıkıldığım doğru ama bunun fizyolojik bir hastalık olduğunu düşünmüyorum. Yine de kullanmaya başladım inhaler denen aleti. Başlangıcıymış zaten bir süre kullanırsan geçer dedi. Ama işte uyku yapıyor ilaçlarda. Bu yüzden kaç gündür yazmak istediğim başka bir konuyu bir türlü yazamadım.



Bu arada hastanede küçük bir kız çocuğu gördüm ordan oraya koşturan. Babası getirmiş hasta kızını. Kızın elinde bir boya kalemi vardı. Çocuk olmak ne güzel şey. Hani restorantlarda verilen tekli ıslak mendil var ya; onu açmak için bayağı bir uğraştıktan sonra babasına dönüp " Aaaa bak baba bunun içinde defter var galiba" dedi. Islak defter. iyi fikir aslında.

Sonra eve dönerken otobüste başka bir küçük kız çocuğu gördüm. Babasının kucağında dışarıyı seyrediyordu. Küçüçük ellerini havada hazır bekletiyor ve gördüğü şeyleri babasına gösteriyordu. Gösterirken bir gözünü kapatıyor işaret parmağının ucunu gösterdiği şeyin üzerine gelecek şekilde tutuyordu. Göz hizasında ve nişan alır gibi. Çünkü o yaştaki çocuk egosantrik düşünce ile babasının da kendi gördüğü gibi gördüğünü sanır gösterdiklerini. Daha iyi görsün diye parmağını tam o şeyin üzerine götürür. Bizim kasabaya giden yol tren yolunun altından geçiyor bir tünel ile. Evet bizim kasabadan tren geçiyor tıpkı Red Kit'in kasabası gibi. Küçük çocuk tren raylarını görünce uzaktan , havada yumruk yapmış olduğu küçücük elinden işret parmağını salyangoz anteni gibi çıkardı ve "Bak babaaa.. Çuf çuf yoluuuuu" dedi. Dedim size çocuk olmak güzel şey.

Ertesi gün yine otobüs bekliyorum durakta. Güneşli bir gün. Okula gidiyor öğlen arasından dönen çocuklar. Bir çocuk gördüm. Bu kez erkek. Yine küçük. Muhtemelen birinci sınıfa gidiyordur. Önümden geçti gitti ama bana bakmadı bile. O sırada gölgesi ile ilgileniyordu. Kendi gölgesine basmak istiyordu. Bu yüzden aniden koşmaya başlıyor birden duruyordu. Gerçekten güzel şey çocuk olmak.

Amcamlarla evimiz bitişik bizim. Amcamın bir torunu var 4 yaşında. Buğra. Bilgisayardan oyun oynamasına izin verdiğimden beri beni çok seviyor. Benim dersaneden dönmemi bekliyor. Öyleki kapıyı o açıyor bana hep. Tabi benim geldiğimi sanıp her kapı ziline koşuyormuş ben gelene kadar. Need For Speed oynuyo. Bir saatte ustası oldu çıktı. Bir gün ben diğer odada uyumaya çalışıyorum o oyun oynuyo. Koştu geldi yanıma;

-Fatabi ben treni sürmek istiyorum oyunda. Bana treni al.
-O oyunda tren yok. dedim.
-Ama ben treni sürmek istiyorum.
-İyi ama tren yok oyunda.
-Var.
-Yok.
-Banane ben treni istiyorum dedi tuttu elimden götürdü diğer odaya. Bilgisayarın karşısına oturdum. Ona dönmüş oyunda trenin olmadığını anlatıyorum.

-Bak Buğracım. Bu oyunda tren yok. Olsa ben kullanırdım daha önce. Ama yok.
-Bu ne ?
-Hangisi?

Oyunun ücra bir köşesinde bir kısmı görünen ve oyun ile hiçbir alakası olmayan ve benim o güne dek hiç dikkatimi çekmemiş olan bir treni parmağını ekrana bastırarak bana gösterip;

-Bu ne? Dondurma kabımı ?
-asdaşjgşadgjjj

Çocuk olmak güzel şey.

4 Yorum:

öncellikle geçmiş olsun diyim .umarım tekrar etmez fd cim.ne güzel yazmışsın.çocuk olmak herşey nekadar basit ve güzel.eskiden pek dikkatimi çekmezdi çocuklar sen bekarsın babada değilsin.ama nekadar gzl şeyleri farketmişsin.tebrik ederim


Çocuk olmak güzel şey.
Çocuk sahibi olmak ise muhteşem birşey...
;-)


Hastalığın baya ciddiymiş Fatih, lütfen dikkat et. Çok geçmiş olsun..

Çocuk olmak ütopik ve bir daha asla yaşanmayacak bir şey. Anlık sıkıntılar, ağlamalar, düşmeler, dersler, bir rüzgar gibi eser geçer çocuklukta.

İyi gözlemcisin gerçekten, bak işte senin göremedigin minicik bir treni görmüş Buğra :) dondurma kabı? :))


Geçmiş olsun Fd.Bende hastane fobisi olduğu için bulunduğum bölgenin en yaşlı aktarı Ali amca ile tanıştım geçen gün.Bana bir bitki önerdi ve çok iyi geldi.Birde motive ettiki nerdeyse tüm dertlerimi aldı süpürdü.:)
Astım bende de var başlangıç üstüne geçen birde faranjit olmuştum.Özellikle tüy vs durumlarda nefes alamaz hale geliyorum.Çok zor başlangıçta tedbir alman en güzeli.
Bu zamandaki çocuklar zaten masasız hakim her biri:)Biz seksenler olarak onları yakalamakta zorluk çekiyoruz neredeyse:)
Youtube dan Asyayı hep izlerim ne şeker ya insan imreniyor.Seni bilgisayar için bekleyen çocuğa bir ders vermelisin .Öyle ki seni daha çok sevdiğini anlamalı.Stratejik olsun:b


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    7 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar