Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Ses Ver Blogger !


Kafamda bloglarla alakalı ve sizlerle gerçekleştirmek istediğim bazı projeler var. Uzun zamandır düşünüyorum ama birlikte yapmayı düşündüğüm bu şeylerin ayrıntılarını hep beraber şekillendirmenin en doğrusu olduğuna karar verdim. Bu işlerle yoğun bir şekilde ilgilenebileceğim zamana kadar sizlerden gelen öneri ve fikirlerle yapacaklarımız büyük oranda şekillenmiş olacaktır. Bugün size söyleyeceklerim sadece birer fikir. Bir başlangıç. Gerisini beraber düşünelim istiyorum.

Birincisi " Görme Engellilere Yönelik Bir Blog" projesi . Bunu duyduğunuz anda aklınızdan geçen ilk şey " İyi ama onlar bizi nasıl okuyacak? " olmuştur. Hayır okumayacaklar. Biz onların yerine okuyacağız. Her sabah uyandığımızda acaba yeni yazı yazmış mı diye kontrol edip, yazmışsa büyük keyifle okuduğumuz arkadaşlarımızın yazılarının bazılarını, hatta kendi arşivimizden bazı yazılarımızı bir de onlar için sesli olarak okuyup, basit adımlarla kaydederek oluşturmuş olduğumuz ortak blogumuzda paylaşacağız. Bir takım yazıların "görme engelliler için seslendirilmesi" yeni bir olay değil tabi ki. Ancak nadiren seslendirilmiş soğuk gazete yazılarına, günlük olaylardan "konuşma diliyle ve amatörce" bahsedemeyen sesli kitaplara alternatif olarak halkın içinden, birbirinden farklı insanların samimi bir şekilde yazdıklarını görme engellilere ve dahi okuma yazma bilmeyenlere ulaştırmış olacağız. Katılanlar, destek verenler ne kadar çok yazı seslendirse o kadar iyi olur, ancak haftada sadece bir yazı seslendirecek olsa bile geniş bir katılım olursa "günde en az üç kayıt yayınlamış" oluruz. Böyle birşeye destek vermek istediği halde görevlerinin kolaylığı veya zorluğu hakkında tahminde bulunamayanlara söylüyorum; rahat olun. Zamanı gelinde adım adım yapılması gerekenleri açıklarız. Kullanılacak programları da paylaşırız. Okuyabiliyor ve konuşabiliyorsanız sizden beklediğimiz şeylerin yüzde 70'ine sahipsiniz demektir. Yeter ki ben de hizmet etmek istiyorum deyin.

Bugün sadece bir fikir attım ortaya. Gerisini beraber şekillendiririz. Şimdi bu konu hakkında düşündüklerinizi paylaşmanızı istiyorum. Sizce nasıl olur? Başka nasıl olur? Başka neler yapabiliriz ? Fikirlerinizi bekliyorum ?

Bundan bambaşka bir fikrim daha var ama onu başka bir gün paylaşmak istiyorum sizinle.
27 Yorum:

ses verelim diyorum.. Hep beraber :)


çok iyi fikir ama konuyla ilgili sivil toplum kuruluşları ile işbirliği olmalı diye düşünüyorum.


çok guzel bır fıkır bencede


Hastalık iznimde bir program izlemiştim yanılmıyorsam Gülben Ergen programında. O an içimden geçmişti bizde ufak tefek de olsa katkı versek diye. Okuyunca seni -amaninnn!- dedim.
Niyetim açık di mi? :-)


çok çok güzel bir fikir, zeka fışkırıyor yahu:)) ben de bu projeye destek vermek isterim,takipteyim fd:)


hikaye yazan bir arkadaşım var, bir de reklamcı. bizim de şöyle bir planımız vardı:

arkadaşım hikayeleri yazacak, ben ve reklamcı arkadaş da hikayeleri okuyacaktık.

türk telekomun sesli kitap dinleme servisinden etkilenmiştik bunu düşünürken.

aslında güzel olur.


bence çok güzel bir fikir:) aslında ben de destek vermek isterim ama benim sesim çok ince:))


Doctor Blue Balloon : Katkı sağlayacağını tahmin ettim :)


Özgür Ceren Can : Önce bi başlayalım.. Kendi çabamızla ortaya neler çıkıyor görelim. Sonra bakın biz böyle bişey yaptık deriz. Ama tabi bu yazı fikirlerinizi almak içindi. Başlamak için engelimiz yok ama daha faydalı olmak için mutlaka şart. Haklısın yani :)


öykü : Sana bu fikri ilk söylediğimde de böyle demiştin ve destek vereceğini söylemiştin. İyilik meleği insan . Çocuk. :)


Ecehan : Niyetini sevdim ve mutlu oldum :)


İrma : sensiz olmaz zaten :)


ஐ๑LeiThYcAt๑ஐ : Onu ben de çok istiyorum. Belki onun iiçin de bişeyler yaparız.. Ama burada seni görmek istiyoruz.. Demeye gerek yok. Kesin varsın sen :) Benim olduğum her yerde sen olacaksın zaten :)


HerbiRenk : Olsun olsun... Sen yeter ki bişeyler yapmak istiyorum de :)


Bende bu projede olurum Fd, hemde çok severek :) sadece neler yapacağımı söylemen lazım..


Aslı ; onlar kolay hallederiz :)


Duyarlı bir o kadar organize bir durum eğer işin altından kalkabilecek gücü bulursak yılın olayı olabilir senin önderliğinde.Benim ses berbat ama bende duyamayanlara işaret dili mi kullansam diycem ama hadsizlik olacak.Sesimi beğenmiyorum ama ne gerekiyorsa severek yaparım toprağım:)


:) istiyorum, elimden geldiğince yaparım bir şeyler:)


Harika bir fikir Fatih, ben de desteğe hazırım.


Kafe de Mola; biz sesimiz çok güzel mi diyoruz arkadaşım :) hem sesi çok güzel olanlar ne yapıyordur kimbilir. Önemli olan katkıda bulunma isteği. Sağol hemşerim :)

HerbiRenk ; çok teşekkür ederim :)


! incebellibardak; senin yaptıklarını unutmadım :) hem onlardan hem de sana söylediklerimden yakında bahsedecem :)


çok ama çok güzel düşünmüşsün!

sonuna kadar desteklerim!

seve seve!

harikasın!


ben de yorum yapayım,

çok güzelmiş proje umarım hayata geçirirsin


Yazilarin kumanda panelime dusmuyor dolayisiyla yazini gec gordum. Fikir cok ince ve guzel. Full destekliyorum. Arti, seslendirme konusunda yardimci olabilecek bir kac deneyimli arkadaslara da ricaa edebilirim. Seve seve yapacaklarindan eminim.


nini : bence sen ve tüm destek verenler harika. Tek başıma yapabileceğim bişey değil çünkü. Teşekkür ederim :)


Mia Wallace : çok sağol . Seni de aramızda görmek isteriz. :)


Lô - Lâ : çok teşekkür ederim. Destek vermek ıstediğin için de destek bulmak ıstediğin için de. Bana yardım etmiyorsun öncelikle. Destek vereceğini söylediğin andan itibaren bu olayın içindesin ve artık bu senin de projen. Arkadaşlarını davet etmen güzel olur. Hem tecrübe hem de geniş bir katılım olmuş olur. Tekrar teşekkürler. :)


duyarliligin icin asil ben tesekkur ederim ..

haber bekliyorum o halde.


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    9 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar