Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Evsiz | İbrahim Altay


Ben en çok final haftalarında kitap okurdum, sınav arefesinde film izler, ödev teslimlerine bir gün kala playstation turnuvası yapardım. Kendi evrenimde bir paralel evren inşaa etmek gibi tüm bunlar. Ve en çok bu dönemlerde hayal kurardım. Daha doğrusu kurarım. Kuruyorum da hala. "Sadece bir sırt çantasıyla dilini bile konuşamadığım bir ülkede kaybolmuş olsam.." şeklinde başlayan bir hayalim var ki her defasında ilk aklıma gelen hayalimdir. Kaybolsam evet. Beni tanıyan kimse olmasa etrafımda. Telefon felan olmasa. Oraya nasıl gittiğimi bilmesem bile nasıl gittiğimi zerre merak etmem. Sadece şunu düşünürüm. Yok. Sınav yok. Okul yok. Dersler yok. Dertler yok. İş yok. Aşk yok. En güzeli. Tek derdim karnımı nasıl doyuracağım ve akşam nerede uyuyacağım olsun.Öyle işte. Düşünürüm bazen ben böyle.

Ama bir kişi var ki bunu sadece düşünmemiş yapmış. Gazeteci İbrahim Altay. Gerçi o nereye gittiğini, nasıl gittiğini ve ne için gittiğini biliyormuş. Üstelik oradaki insanların dilini de gayet iyi konuşabiliyormuş. Benim hayalimle tek benzerliği "evsiz" olması ama gerçekte arabası ve iyi bir otelde kalabilecek kadar parası da varmış. "Evsizliği" kendi seçmiş. İyice karmaşıklaştırdım sanırım durumu.



Sabah Gazetesi yazarı İbrahim Altay, sinema eğitimi almak için gittiği Los Angeles'ta her köşe başında gördüğü evsizlerin hayatlarını merak eder ve evsizlerin arasına karışmaya karar verir. Evsizler gibi giyinir, evsizler gibi hareket eder, evsizler gibi yaşar. Tam 25 gün sokaklarda yatıp kalkar. Aç kalır, kavga eder, dayak yer, hapse girer... Bir sürü maceraya sürüklenir.. Gerçekten parasız kalır.. ve kendini bir uyuşturucu çetesinin elinde bulur..

Sonra yaşadıklarını, izlenimlerini, analizlerini yazar ve bu kitap ortaya çıkar. "Evsiz" . Yaklaşık 10 gündür sol alt köşede ne okuyorum bölümünde bu kitabın kapak resmi yer alıyor. Aslında kitabı 3 saatte okudum. Çünkü sadece 104 sayfa. Ama bazı yerlerini iki defa okudum. Amerika'nın öteki yüzünü anlatıyor aslında. Ama bunu Amerika'nın öteki yüzünü anlatmak için yapmıyor gibi. O sadece yaşadıklarını anlatıyor, bize de Amerika'nın öteki yüzünü anlamak düşüyor. Çünkü o Amerika'nın öteki yüzünde yaşamayı seçiyor Amerika'yı anlamak için gittiği Los Angeles'ta. Oraya giden herkesin görebildiği gücün ve ihtişamın ortasında herkesin görmezden geldiği sefaleti anlatmaya karar veriyor.

Ben okurken çok keyif aldım. Edebi bir eser mi? Bilmem. Ben edebi bir okur değilim ki? Adam derdini meramını çok akıcı bir şekilde apaçık anlatmış. Bazıları için "yazmak" amaçtır bazıları için "araç". İbrahim Altay bu kitabında yazmayı "araç" olarak kullanmış. Benim söyleyebileceğim adamın çok iyi araç kullanıyor olduğu. İstanbul'da olsam dışarı ekmek almaya çıktığımda bu kitabı da alır, o gün işe gidip gelirken otobüsü tercih eder ve giderken yarısını gelirken yarısını okurdum.
2 Yorum:

Yazını okuduğumdan beri düşünüyorum. Yıllar önce bir kitap okumuştum. Amerika'daki evsizlerle ilgiliydi. Öyle ilginç bir kitaptıki, deminden beri adını, yazarını bulmaya uğraşıyorum. Yok bulamadım :(

Bir kitabın okunması için, ille edebi olması gerekmiyor, bize ne verdiğiyle ilgili bir durum bu bence.


Blog varken okumamışsın gibi. Yoksa bahsederdin blogda. Bu anlamda blogun faydası az değil. Biraz bahsetsen bulunur aslında. Sadece küçük bir sahnesinden yıllar önceki filmleri bulmuşluğum var. :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    7 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar