Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Bin Muhteşem Güneş


"Bin Muhteşem Güneş" meğer bir yılı aşkın süredir kitaplığımda sessiz sessiz duran "Bir Muhteşem Kitapmış" . Bir kitabı okuduktan sonra gecenin bir yarısı da olsa okumak için raflardan yeni bir kitap seçmek tarif edemeyeceğim bir haz verse de defalarca başka kitapları Bin Muhteşem Güneş'e tercih ettiğim için kızdım kendime.Bir yandan da şunu düşündüm ; neden dilleri yok kitapların ? olsaydı da beni ikna etseydi ve daha önce okumamı sağlasaydı mesela. Tamam tamam çok şey istiyorum farkındayım. Hem kitaplığımın pazar yerine dönmesini de istemem. Bir orta yol bulalım o halde. Kitaplar yine sessiz sessiz dursunlar yerlerinde onun yerine ben dil dökeyim o kitabı okutmak için size.

Gel vatandanş geeeellll.. Ünlü yazar Khaled Hosseini'nin kitabına geeelll.. Yoookk böyle kitaapp .. Kitaba geelll.. Var abla.. Yok böyle kitap derken başka kitap yok böyle dedik.. Başka da var abla.. Başka yok derken asdfgbsng.. Abla allasen almayacaksan tezgahın önünü kapatma gurbanolam.. Okuyacak insanlara mani olma bari.. Abime yol ver..Gel aağbii.. Bak abi şu kitaba.. Bi dene oku biraz.. Çok mu kalın ?.. Kalın değil abii, o zamanla kısalır sen bi başla.. Hem biraz kalın olsun seneye de okursun yeminle.. Evet abi malesef bu espriyi de yaptım.. Sen yine de al o kitabı.. hem yalan değil okursun seneye de.. Seveceksin çünkü.. Ayraç da vereyim abime.. Güle güle abiim.. Yauu abla sen burda mısın hala ?.. Ne ?.. Dukan mı ? Yok abla dukanı kapatıyoruz.. topla topla topla... "

Ya ben ne söylüyorum , ne oldu bana, ne hale geldim ? Oysa kitap, hüzün denizlerinde ilerleyen gemimi alabora eden bir rüzgar gibiydi. Ve ben yüzme bilmiyordum. Çok hüzün yuttum. Boğuldum. Gözlerim doldu kaç kez. Boğazım düğümlendi o kadar. Nefesim daraldı, uykum kaçtı, içim sızladı.. Ama kalkmış " Gel vatandaş geelll... " diye güle eğlene kitabı okumaya davet ediyorum sizi. Hiç yakıştıramadım bu üslubu kendime hiç cık cık cık.



Kitabı size nasıl anlatacağımı bilemiyorum açıkçası. Okuduğum en güzel ve en etkileyici kitaplardan biri desem de yetmezmiş gibi geliyor. Aslında Khaled Hosseini'i Uçurtma Avcısı ile tanıdım. Ama bu blogda bahsettiğim ilk kitabı "Bin Muhteşem Güneş" oldu. Çünkü yazarın okumaya başladığım ilk kitabı Uçurtma Avcısı'nı kitaptan kaynaklanmayan sebeplerle yarıda bırakmak zorunda kaldım. Zaten "Beğenmedim" gibi komik bir bahanem olamaz. Geçen yıl okumaya başladıktan kısa bir süre sonra yoğun bir vize-staj-final dönemine girdim ve bıraktım okumayı. Araya aylar girince okuduğum kısımları eksik hatırlar oldum bu yüzden en başından başlamalıydım ama erteledim durdum. Birbirinin devamı olmadığı halde onu bitirmeden Bin Muhteşem Güneş'e de geçmedim nedense. Kısa kesiyorum okudum ve ççok çook beğendim.

Küçük bir kıvılcımla başlayıp önce yavaş yavaş yayılan sonra gittikçe hızlanan bir yangının durdurulamaz bir hal alışını ve koca tarihi köşkün kül oluşunu çaresizce izliyormuş gibi olacaksınız. Dahaa ilk sayfalarında bir kıvılcım yerini alevlere bırakacak içinizde. Aşk, sevgi, merhamet, hasret, bağlılık, ihanet, sadakat, ölüm, acı, özgürlük, umut, çaresizlik , hayaller... Her biri gerçek bir tarihin kucağında büyüyüp karşınıza dikilecek.

Dünyanın çoğu yerine "orta" denilecek yaşlarda kendini yaşlı hisseden ve öyle görünen bir kadının çocukluğunun gözlerinizin önüne gelmesi, doğumu ve çocukluğunu bildiğiniz bir kızın sandıklara koyup kaldırdığı aşkı ve umutları içinizi burkacak. Küçücük serçe parmağını gördüğünüz, elini yumruk yapıp ağzına sokan, dişlerinin çıktığı günü bildiğiniz bir bebeğin nasıl kısa sürede olgun bir insan gibi davrandığına şahit olacaksınız. Bir kızın babasına olan sevgisine karşı babasının ihaneti, bir kadının sevilemeyecek bir adama bağlanması karşısında adamın kadına ihaneti. Mecbura kalınan ayrılıklar, mecbur kalınan evlilikler, mecbur kalınan göçler, mecbur kalınan cinayetler, ölümler, kölelikler.. Yazar her ne kadar kitabını Afganistan kadınlarına adamış olsa da bu romanın tüm insanlara mesajı var. Herkes bu hikayenin bir yerinde kendini bulacak. Kimi okurken haline şükredecek, kimi geleceğinden korkacak, kimi ise bizzat kendini bulacak . Amerikan yapımı savaş oyunlarında çıldırmış bir halde düşman öldürürken göremediğimiz masum sivillerin hayatlarını göreceksiniz bu kitapta. Belki okuduktan sonra o oyunlarda girdiğiniz evlerin , bombaladığınız yerlerin hikayelerini merak etmeden duramayacaksınız. Yazar, sırasıyla Makedonyalıların, Sasanilerin, Arapların, Moğolların, Sovyetlerin ve Amerikalıların istila ve işgaline uğramış, büyük devletlerin güç ; küçük piyonların iktidar kavgası yaptığı toprakların insanı olarak doğduğu toprakları anlatıyor.
22 Yorum:

dün başladım hadi bakalım:)
şimdilik çok sürükleyici ve içli.


o zaman sana sağlam bi yürek diliyorum Allah'tan :) benim insanlara bakışım değişti valla.


yazarın iki kitabı da harika ötesi ama yeni kitap bekliyorum, bekliyorum yani...


yeni kitabı bekliyorsun.. Ben daha ılk kitabı okumalıym sonra filmini izlemeliyim . Zaten bin muhteşem güneşin de filmi çekiliyormuş. Yeni kitabı okurken o filmi de izleriz :)


Kitaplar konuşsa harika olabilirdi ama sen anlatınca da gayet başarılı olmuş Hosseini fırtınalarını içindeymişiz gibi aktarmışsın


ben alırken iki kitabı birlikte almıştım.

kızını yetimhaneye götürmesini ağlayarak okumuştum.
bu yazarı seviyorum.


G.o.D ; Teşekkürler :) kitapların dili olursa benimki gibi olmamalı :)


Nilhan - Küçük Mucizem ; orası evet.. Kötü oldum ben de. Hatta kızın peltek konuşması da endişelendırmışti. Ve şimdi o yaşlarda çocuğu olan kadınların çocukları yanlarında olduğu için şükretmeleri gerektiğini düşünüyorum.


okurken bir yandan böyle muhteşem bir kitabı bulmanın sevinci bir yandan da kitapta yaşanılanlarla gelen buruk acı ve gözyaşları karışıyordu bende.

bir sene olmadı daha okuyalı ama aklımdan çıkmıyor hiçbir karakter hiçbir olay.. meryemi unutamıyorum mesela..

o olaylar yaşanırken biz neredeydik diye düşündüm hep. aa tarih ne kadar da yakın geçmiş dedim kendi kendime.. insan böylesi bir hikayenin çok daha öncelere ait olduğu izlenimine kapılıyor ama aslında hala daha böyle hikayeler yaşanmakta dünyanın en bilmediğimiz köşelerinde.


Heidi ; olmuş bitmiş şeyler değil evet. Olup bitmekte hatta bitmemekte olan şeyler bunlar. Bulunduğum şehirde onbinlerce afgan ağır ışlerde çok düşük paralara çalışıp dışarlarda uyuyorlar. Düşününce ınsan neden göç eder diye.. Daha güzel ış imkanları için olabilir mesela. Ama diyorum ya çok kötü şartlarda çalışıyorlar. Sebep bu değilse onları topraklarından koparan ne? Işte bu sorunun da cevabı var bu kitapta.

not; yıllar önce buraya gelmiş afganların çocukları şimdi Türk çocuklarıyla kardeşce ayrım olmadan dışlanmadan yaşıyorlar. Hatta daha çok sevildiklerini söyleyebilirim. :)


Khaled Hosseini'nin önce Uçurtma Avcısı'nı okumuş neye uğradığımı şaşırmıştım.Ardından hemen Bin Muhteşem Güneş'i okudum.Tekrar boğazım sıkıldı, tıkandım.Bir tarihin perde arkası,zengin bir kültüre ve güzelliğe sahip toprakların aşama aşama yok edilişi ve Afganistan'da çocuk olmak kadın olmak....


Gerçi konuşmuştuk ama sonunda bitirdin. İlk kitabın filmi ağzımı burnumu kırmıştı, beklerim. :)


İki kitabı da okudum, hislerini paylaşıyorum bayım :-)


Sen hala Erken Kaybedenler'i okuma..
Hıh..


Dalgaları Aşmak; kitabı bitirdiğim akşam bir haber vardı taliban bin yıllık tarihi eserlerin çoğunu yakıp yıkmadan önce kurtarılan eserler yeniden o topraklara taşınıyordu. Ve o budanin yıkılışıni " utanç" adlı filmde görmüş olmami da eklersek.. Fazlasıyla gerçek bir roman.


Barika ; Sana dedim ; Tam senlik bu kitap.


Nuray İlbars ; ben ilkini de okuduktan sonra senin tavsiyene gelecek sıra :) okumaz olur muyum? Ölmezsem okuyacm :)


bende bir kitap arıyordum madem bu kadar muhtesem bir kitap okuyalım..kitap için yazdıklarına bakılırsa kendi kendime okumazsam olmaz dedim.


mutlaka okuyacağımm..


Ağlamıştım bu kitabı okurken..Tekrar okuyasım geldi..


lknur ciran : Mutlaka oku İlknur..


Gülnihâl : Evet mendiller de hazır edilmeli.. Tekrar okunabilir ilerde.. Evlendikten sonra da okunur bu.. Çocukların olduktan sonra da..


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    9 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar