Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Bir Çarpı Bir | Taşkın Tuna


Ramazan'da zaman ; susuzluk ve sıcağın etkisiyle geçmek bilmiyor. Gerçi zamanın geçmediğinden şikayet ettiğimde kendimi suçlu hissediyorum ama galiba anlatmak istediğim şey zamanımı dolu dolu yaşayamamak. Şu sıralar sonuçlarının açıklanmasını sabırsızlıkla beklediğim Kpss yüzünden bu yıl epey ihmal ettiğim kitapların gönlünü almakla meşgulüm. İftarda suyu nasıl içiyorsam öyle kitap okuyorum uzuun süren kitap orucumun ardından. Her yemekten birer kaşık alır gibi her kitaptan bişeyler okumaya başladım. Canım sıkıldıkça kitap satın aldığımı söylemiştim. Farkettim ki benim bu yıl canım çook sıkılmış. Raflar dolmuş taşmış. Yine de kendimi kitap almak konusunda durduramıyorum. Bari tavsiyeniz varsa söyleyin de onları okuyalım..

Benim de bir tavsiyem var size. Üstelik içinde bulunduğumuz ayın iklimine uygun bir tavsiye. Özellikle tasavvuf seviyorsanız size tasavvufu bir kez daha sevdirecek bir kitap. Adı "Bir Çarpı Bir" olan kitabın yazarı, size daha önce bahsettiğim "Oku ama neyi?" adlı kitabının da yazarı olan Taşkın Tuna. Taşkın Tuna tanınmış bir bilim adamımız aslında. Ama o bilimi amaç değil araç olarak kullanan bilim adamlarından. Onu daha detaylı tanımak isteseniz şurada özgeçmişine bakabilirsiniz.

Kitabında Mevlana'yı , Yunus Emre'yi ve Abdulkadir Geylani'yi kendine özgü bir şekilde okuyucuyla buluşturuyor. Fizik Yüksek Mühendisi olan Tuna, hayali bir zaman makinasından bahsediyor kitabın başında. Aslında tam olarak bir zaman makinası değil bu. Yer , tarih ve saat ayarlarını girdikten sonra oraya odaklanıp sesleri toplayan ve kaydeden bir cihaz. Dediğim gibi hayali ama okuyucuya "Mevlana ve Yunus Emre'nin karşılıklı sohbetini" dinleme imkanı sunduğu için bence çok yaratıcı ve önemli bir üslup buluşu.

Arka kapak yazısını da paylaşayım sizinle :

Bir artı bir iki etse de aslında ikisinin içinde de BİR vardır. Binler , yüzbinler, milyon ve milyarlarca sayı çoğunluğunda hep o BİR vardır. Çünkü bin tane biri milyon tane biri milyar tane biri bir araya getirdiğimiz zaman çokluk (kesret) meydana gelir. Bütün sayılar Bir'den türemiş, Bir'den ortaya çıkmıştır.Tek ve eşsiz olan BİR olmasa idi, çokluk, çoğulluk ve farklı olan sayılar ortaya çıkar mıydı?

Benim gibi "Birileri bana şöyle güzel kitaplar tavsiye etse de dolu dolu geçse bir türlü geçmediğinden şikayet ettiğim zaman" diyorsanız bu önerime kulak verin. Okuduktan sonra da uğrayıp görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Hadi şimdiden iyi okumalar.
2 Yorum:

Kime yazıyoz?

http://nurayilbars.blogspot.com/2012/03/kitap-onerileri.html?utm_source=BP_recent


Taşkın Tuna okunmaya değer bir yazar.

Ben de 3 kitaptan oluşan bir serisini okudum. Ayrıca 2 kitaptan oluşan bir başka seri de okunmayı bekliyorum. Bu kitabı da merak ettim.

Okuduklarım
http://erdikaradeniz.blogspot.com/2011/11/bir-kitap-uzayn-srlar.html

http://erdikaradeniz.blogspot.com/2011/11/bir-kitap-uzayn-otesi.html

ve sonsuz uzaylar...


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    7 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar