Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Hiç Kimse Sıradan Değildir


Şu günlerde kitap okumak dışında kayda değer hiçbir iş yapmıyorum. Son iki hafta içinde bitirdiğim ama burada bahsetmediğim 3 kitap var mesela. Bugün o üç kitaptan birine değil en son okuduğuma değinmek istiyorum. Neden okuduğun kitapları burada paylaşıyorsun ki ? diye soranlar olabilir. Daha önce de söylemiştim. Bir blogcunun yaptığı en yararlı şey zaten bu. Yaptığı, aldığı, izlediği, okuduğu, kullandığı birşeyi beğenip beğenmediğini, neyini beğenip neyini beğenmediğini, eleştirilerini veya o şeyin artılarını yorumlayıp arkadaşlarıyla paylaşmak. Benim yaptığım da bu. Pazarlama veya reklam ile hiç alakam yok. Okuduğum hiçbir kitabın hangi yayınevi tarafından çıkarıldığını bile hatırlamıyorum. Samimi bir şekilde "şu yüzden okuyun" veya " bu yüzden okumayın" diyorum. Hepsi bu.

Bu kitabı alelacele aldım. Her hafta aynı yere gidip kitap aldığım için orada benim ne tür kitapları sevdiğimi çok iyi bilen ve aynı zamanda kendisi de sürekli okuyan genç bir arkadaşım oldu. Saatlerce rafları karıştırıp kitap seçtiğimi söylemiştim. Bu kez sadece 2 dakikam vardı kitap almak için. Önce bakmayı denedim ama karar veremeyeceğimi anlayınca "Bana bir kitap öner" dedim. İki kitap gösterdi. İkisinden hangisini tercih edeceğim konusunda bile düşünmeye fırsatım yoktu. Bunu aldım dedim ve çıktım. Yolda gelirken ön kapağındaki cümleleri okudum. Sözler tanıdıktı. Bir kaç gün önce bir arkadaşım o cümleleri yazmıştı bana. Kitabı bulmuştum şimdi. Sevindim.



Orjinal adı "I am The Messenger" olan kitabın Türkçe adı "Hiç Kimse Sıradan Değildir" . Benim gibi kişisel gelişim kitapları sevmeyenler belki isminden dolayı uzak durabilirler bu kitaptan ancak okuyunca Türkçe adının orjinaline göre kitaba daha uygun olduğunu düşünecekler. Yazar Markus Zusak'ın ilk kitabı değil ama çok beğeni toplayıp kendini üne kavuşturan ilk kitabı olmuş. Diğer eserlerinden çok beğenilen bir başka kitap da "Kitap Hırsızı" . Onu da okumayı düşünüyorum en kısa zamanda.

Arka kapakta şunlar yazıyor ;

"19 yaşındayım, taksi şoförüyüm. Sadece bu işe yarıyorum, bir de arkadaşlarımla kâğıt oynamaya. Başka hiçbir uğraşım, isteğim, hedefim yok. Bir ev arkadaşım var, adı Kapıcı. Kendisi aynı zamanda köpeğim olur ve karşılıklı kahve içmekten büyük keyif alırız. Kısacası sıradanlığın mihenk taşıyım ve bundan şikâyetçi değilim. Ama bir gün posta kutumda bulduğum iskambil kartının, çerçevedeki bu resmi değiştireceğini nereden bilebilirdim ki? "Hiç" oluşum, kimliği belirsiz birini rahatsız etmişe benziyor ve belli ki benimle oyun oynamak istiyor. Neden sorusunun cevabı aslında çok basit: umursamak için.

Peki o halde, oyuna hazırım!"



Dilde sadeliği kullanma yeteneğini başarılı bir şekilde ortaya koyan Markus Zusak, Hiç Kimse Sıradan Değildir adlı eğlenceli olduğu kadar düşündüren romanıyla, herkesin yapabileceklerinin ötesine geçebileceğini en sıradan insanlar üzerinden göstererek zekâsını gözler önüne seriyor.



"Zusak dilde abartıdan uzak duran, sadeliği kullanarak hayal dünyanıza girmeyi ustalıkla başaran bir yazar. Hiç Kimse Sıradan Değildir de bu yeteneğini ortaya koyan iyi bir örnek."
Time Magazine

"Yalın ve akıcı bir dille anlatılan, güzel olduğu kadar etkileyici bir roman."
Kirkus Reviews

"Olağanüstü bir kitap. Mutlaka okunmalı."
School Library Journal


Aslında kapakta yazanlar kitabın konusu için ne eksik ne fazla. Fazlasını söylemek kötülük etmek olur size. İyilikler yapmak için olağanüstü biri olmamız gerekmediğini çok akıcı ve gösterişten uzak bir dille anlatmış yazar. Kitabın ortasına geldiğimde kısa süreliğine " sıradan " olduğu hissine kapıldım. Muhtemelen siz de kitabın ortalarında benim gibi düşüneceksiniz. Ama bu düşünceniz hızla değişecek ve kitabın verdiği mesajı aldığınızda "iyi ki okudum" diyeceksiniz. Yabancı bir yazarın bize yabancı bir toplumu anlatıyor olması kitaptaki karakterlerin toplumumuzda karşılıkları olmadığı anlamına gelmiyor. Tam tersine ülkemiz; potansiyelinin farkında olmayan, kendini işe yaramaz gören, öz güvenini yitirmiş gençlerin yoğun olduğu bir ülke maalesef. Bu sebeple bu kitabın öncelikle tüm okul kütüphanelerinde olması gerektiğini düşünüyorum. Siz arkadaşlarıma da okumanızı öneriyorum. Filmi çekilse çok güzel olur ancak bırakın da insanlar biraz kitap okusun değil mi ?




Kitaptan bir kaç cümle ;


"Aptalların pek çok arkadaşı olduğunu fark etmiş miydiniz? Bu sadece bir gözlem."

Neden ben?" diye sordum Tanrı'ya. Bir şey söylemedi.
Güldüm ve yıldızları izledim. Yaşamak güzeldi...


Bazen insanlar çok güzel oluyordu.Görünüşleriyle değil,söyledikleriyle de değil.Sadece varlıklarıyla.

Şimdiden iyi okumalar :)
11 Yorum:

son cümle baya yıkıcı, vurucu, gerçekçi ve haklı


Diğer paylaşımlarını da oldukça beğenmekle birlikte bu, kazanımlarını aktardıkların favorilerim. Teşekkürler...


Süeda Bilgin: öyle gerçekten.


G.o.D : tavsiyelerime kulak ve değer verdiğin için teşekkürler :)


İlgimi çekmiş ve almıştım. Kitaplıkta sırasını bekliyor. Tanıtım çok güzel olmuş, kitap tanıtımlarınızı ilgiyle bekleyeceğim.


kesinlikle denemeye değer, teşekkürler.


BeyazKitaplık ; çok akıcı olduğu için belki bir günde bile bitirebilirsin. :) okumaya değer. Teşekkürler yorum için.


guguk kuşu ; ismini seviyorum. O filmi hatırlatıyor bana :)


Geçen gün kitapçıda da bakmıştım, merak ettim bu kitabı


Erdi Karadeniz : Okudun mu Erdi ? :)


Şimdi meraklım daha da arttı, en kısa zamanda almalıyırm:)))

Önerin için teşekkürler.

Sevgilerle.


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar