Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Naber Dünya ?



Bloga iki hafta yazmayacaksın deselerdi inanmazdım. Biriniz de sormadınız "Öldün mü Fatih ?" diye. Yok yok soranlarınız var. Ve onlar neler olduğunu neler yaşadığımı bilen özel insanlar olarak kombineye sahip oldular hayatımda. Artık kolay kolay neler yaşadığımı ve neler hissettiğimi yazmam buralara. Sanki çok merak ediyordunuz da. Hem kim ne yapsın benim sıkıcı hayatımı, hedeflerimi, çabalarımı... Yok şöyle yapmak istiyorum da , yok bunu yapacam da, yok olmadı da.. Bi kere tarih hayal edenleri değil gerçekleştirenleri yaz.. Ne diyorum lan ben. Olum yeminlen bilinçaltımızı ele geçiriyor bu Ağaoğlu.. Sübliminal reklamlar mı kullanıyor acaba bilinçaltımıza binalar dikmek için. Neyse size şimdi ruhumdan ve ruhaniyetimden sıyrılarak hazırladığım son derece gereksiz bilgiler vereceğim. Dilinize dolanan iğrenç bir şarkı kadar rahatsız edici, kaldırımda yürürken hafızanıza kazınan mide bulandırıcı bir reklam yazısı kadar akılda kalıcı şeyler olmasa da amerikan seçimleri kadar güncel şeyler bunlar.

Msn kapanıyormuş ya la ! "Microsoft To Kill Windows Live Messenger", "Windows Live Messenger will die" diyor gavurca sitelerde. Şimdiki ergenler bilmez ama 5 6 yıl önce ergenlik vazifesini yerine getirmiş şimdiki gençlik ve hatta orta yaş sendromu yaşamış ve yaşamakta olan evli barklı insanlar çok iyi bilirler Msn nin ne demek olduğunu. Hani yaşlıların her fırsatta verdiği sosyal mesaj var ya " Eskiden yokluk vardı. Şimdi her şey bol. Ama kıymet bilen kim ?" Heh işte aynen böyle bir durum söz konusu. Şimdi twitter var, facebook var, whatsapp var, ins var cins var.. var oğlu var.. Ama eskiden buralar hep yeşillikti. Msn yeşilliği vardı.. Bilgisayara ilk msn kurardık la. Driverları yüklemeden, winrar ı kurmadan msn i kurardık. Bilgisayarla birlikte açardık onu. Titreşim göndererek sinir ederdik arkadaşlarımızı.. Hatta plus diye bir eklenti ile iki üç hesabı aynı anda açık tutardık tüm gün.. Hey gidi günler.. Günlük hayatta ağzımızdan çıkan herşey anında twitterdan yayınlansaydı "Meseneden gönderiyom bak" cümlesi TT listesinden hiç düşmezdi. Yani bizim için o bir efsaneydi demek istiyorum. Bir sürü mail gelirdi "eğer şuraya tıklamazsanız Msn paralı olacak" diye. Bak şimdi ne oldu? İleti geldiğinde çıkan ses. O ses geldiğinde yaşanan heyecanın zaman zaman sinire dönüşebilmesi. Gün gelecek o lanetimsi sesin bile nostaljiler arasına katılacağı kimin aklına gelirdi. Ama ben demiştim. Saçmalamaktan çekinmediğim yakın arkadaşlarıma sorabilirsiniz. Demiştim ; Gün gelecek gençler büyüklerine soracak "Msn mi, o da ne ?" diye .


Bir internet sitesi sadece 5 dolar karşılığında 1,1 milyon Facebook kullanıcısının profil sayfalarıyla birlikte isim soy isim ve mail adreslerini sattığını duyurmuş. Bir internet pazarlamacısı durumu farkedip Facebook'a bildirmiş. Facebook bunun gizli kalmasını iştemiş ama görünen o ki bu teklif kabul edilmemiş. Durumu facebook'a bildirmesi komik çünkü facebook yöneticileri bunu bilmiyor olamazlar. Hatta facebook tam olarak bunu yapıyor. Kullanıcılarını satışa çıkarıyor. İstenilen yaş aralığında , istenilen cinsiyette, istenilen zevklere ve ilgilere sahip 1 milyon kullanıcıyı belli bir para karşılığı satıyor. Bu olayda karlı çıkan tek kişi o uyanık internet pazarlamacısı. Artık adını tüm dünyaya duyurmuş durumda. İşleri açılacaktır.

Geçen gün bir arkadaşımdan mesaj geldi. Şu tarihlerde google a ve youtube a girmeyelim. Çünkü o gün google ve youtube da Peygamber Efendimize ve İslama hakaretler içeren film yayınlanacak. O tarihlerde kullanmadığımızda google 250 milyon dolar zarar edecek şeklinde bir mesajdı. Bence gayet medeni bir tepki bu. Yakıp yıkmak saldırmak öldürmek çözüm olmadığı gibi o filmi yapanların amaçlarına ulaşmasını da sağlıyor. Provoke etmek istedikleri bu kadar açıkken kalkıp film ile alakası olmayan masum insanları öldürmek zaten İslam'ı anlayamadığını gösteriyor bence. Tepki verme demek değil bu. Ama medeni bir şekilde. Mevlana ne güzel söylemiş "Köpeğin dili değdi diye deniz kirlenmez" . Bu konuyu geniş bir akraba toplantısında tartıştık geçenlerde. Ben de google için 250 milyon doların çok büyük bir zarar olmadığını adamların üçüncü çeyrek raporlarını yanlışlıkla 8 dakika erken açıkladıkları için 22 milyar dolar zarar ettiklerini ancak bunun karşılığında sahibinin sadece biraz üzgün olduğunu söyledim. Ama Hz İbrahim'i ateşe attıklarında ateşi söndürmek için su taşıyan karıncaya senin bir damlan ne işe yarar ki diye sorduklarında verdiği cevap google a verilecek zararın önemini açıklamak için yeterli bence ; Maksat tarafım belli olsun .


Bu günlük bu kadar yeter. Görüşmek dileğiyle.



6 Yorum:

Agzindan yel alsin fatih.

Msn :)) bir cok kisi uzulcek cooook uzulcek de alternatif bulurlar yine


Lô - Lâ ; Ben msn yi yıl oldu kullanmadım . Kapanacağı belliydi. Gerçi microsoft kapatmasın da ne yapsın Leyla? Yaklaşık 9 milyar dolar verdi skype ye. Oraya aktariyorlar hesapları.


Ah o Msn yılları :) bitti zaten Msn'li yıllar Fatih.


Aslı ; biz bıraktıklarımızın bile bizi bırakmasına tahammül edemiyoruz.


MSN ye girmeyeli o kadar uzun zaman oldu ki :) MSN hala var mı diye sorsam yeridir :)

Eskiden öyleydi ama dediğin gibi ilk o kurulurdu bilgisayara...

"MSN gel"
"MSN den gönderiyorum"
"Gelince titret"
vb. cümle kalıpları türemişti msn ye has... :)

Ama günümüzde ki bolluktan ötürü artık kapanmalıydı zaten :)


Erdi Karadeniz : Erdi kusuruma bakma.. Buralara dönemedim bir türlü. Cevap vermediğimi farkettim.

Skype için de belki böyle şeyler buluruz. ilerde o da biter. Zaten kıyamet yakın.


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    1 yıl önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar