Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Ahlak

Bobileri bilip takip edenler "Bu monteyi koymazsam ölürüm" konu başlığına da aşinadır mutlaka. İşte o konu başlığından esinlenerek bu yazıyı yazmazsam ölürüm diyorum. Yakın zamanda sinirimi bozan, midemi bulandıran, insanlara ve insanlığa olan inancımı kıran bir yığın konuya değinmek istiyorum. İçimde kalmasın hem zaten içimizde tutamadıklarımızı yazmıyor muyuz buralara. Elbette hepsini yazacak zamanım yok. Şimdilik iki tanesine değineyim. İçimde döndürüp durduğum ve bünyemin kabul etmediği bu iki şeyi kusmuş olurum belki. Belki bir parça rahatlarım.



Birincisi Emre Belözoğlu. Bu dengesizin vukuatları artık yordu bizi. Sapık. Hasta. Utanmaz. Yalancı. Bıktık ! Bıktık abi yeter ! Onu bu ülkeye defalarca getiren de en az onun kadar suçlu ve sorumlu. İngilterede oynadığı kısa süre içerisinde adı bir çok kez ırkçılıkla anılan, utanıp pişmanlık duyacağı yerde bir başka siyahi futbolcuya da maymun dediği için Daily Mirror gazetesinin kovulması yönünde kampanya başlattığı, İngiltere'de oynayamayacak duruma geldiği için Fenerbahçeye transfer edilen, geçen yıl Trabzonsporlu Zokora'ya yönelik sarfettiği ırkçı küfürle haftalarca gündemi meşgul eden, ağzından küfürü hiç düşürmeyen, seyirciye ve basına el kol işaretleri yapan, yaptıklarından utanmayan agresif ve ahlaksız bir insanı defalarca transfer eden de, onu takımın kaptanı yapan da, onu savunan da, onu milli takıma çağıran da en az onun kadar ahlaksızdır. Zeki desen değil, ahlaklı desen hiç değil... Atatürk'ün bile sevmediği bir sporcuyu milli takımın kaptanı yapıyorlar... Gençler onu örnek alıp gerekli mercilere küfrediyorlardır eminim.





Sinirimi bozan ikinci olay bir yarışma programında gerçekleşti. Tamer Karadağlı'nın sunduğu Güven Bana adlı yarışma programı bana göre bir yarışmadan öte insanların fareler gibi kullanıldığı bilimsel bir deney. Programa laf çakmıyorum hayır. Ama amacı konusunda şüphelerim var. Sanki insanlığın öldüğünü kanıtlamak isteyen bir akademisyen böyle bir düzenek kurmuş da bin kez denedikten sonra ortaya çıkan verilerle bir sonuca varacak. Hani okulda koca bir dönem anlatılanların ne derece öğrenildiği sınavlarla ölçülür ya işte aşk, ahlak, adalet, merhamet, güven, dostluk, inanç ve daha binlerce değerimizin paramparça edildiği tüm magazin programlarının bu değerlerimizi ne kadar parçalayabildiğini ölçen sınav da bu yarışma programıdır bence. Videoyu izlediğimde kendimi çok kötü hissettim. Yunus Emre diyor ya ; Aşkın pazarında canlar satılır Satarım canımı alan bulunmaz Yunus öldü deyu sela verirler Ölen hayvan imiş aşıklar ölmez. Bunun üzerine düşündürdü beni. Dünya ne dünyası? Aşk pazarı mı ? Hayvan pazarı mı ? Bir araba kazası olsa ve arabayı süren adam ölse. Diğer insanlar da tutup adamı bir kenara fırlatsa arabayı gömseler. Arabanın arkasından ağlasalar. Çok değerli bir araba olduğunu, şöyle güzel özellikleri vardı, böyle hızlı giderdi, öyle genişti... diye öve öve bitiremeseler.. Çok garip olurdu değil mi ? Peki bedenimiz, ruhumuzun kullandığı bir araba değil mi ? Bizim için hangisi değerli? Ruh mu beden mi ? Aşk, ahlak, mertlik, inanç, dürüstlük, güven, dostluk... tüm bu değerlerin ruha ait özellikler olduğunu biliyorsak ve buna rağmen videoda gördüğümüz insancığa benzeyenler yaptıklarının doğruluğundan zerre şüphe duymuyor , vicdanen kendilerini kötü hissetmiyor ve gerçekten insan olanlardan daha fazla özgüvene sahip olabiliyorlarsa bu dünya aşk pazarı olamaz. Olsa olsa mal pazarı olur. Dünyayı kim ne nasıl bu hale getiriyor sormayalım mı ? Bir kağıt parçasına her işi yaptıran sihrin kaynağı insanların paraya olan iman güçleridir.


Son olarak.

"Kıyamet günü, müminin terazisinde, güzel ahlâktan daha ağır bir şey yoktur. Allah teâlâ, çirkin konuşan ve ne konuştuğunu bilmeyenlerden nefret eder." - Hz Muhammed (S.A.V)
5 Yorum:

Bu yarışmayı hayatımda ilk defa izliyorum. Pek ana da veremedim ama konuşmalar - davranışlar neydi bu insancıklar ? Aslında profesyonel oyuncular da, burada rol mu yapmışlar...
Korkunç yaşam formlarından örnekler gibiydi ...


Sungin : Ben de izlemiyorum da... Bi kaç videosunu izledim.. Birinde de herifin biri butona basıp paranın hepsini almayacağına yemin ettİ hatta Kurana el basmaktan bahsetti ama butona bastı parayı paylaşmadı.. Bu yarışmaymış her yol mübahmış felan..


Hayatta bizi öyle kızdıran, üzen, sinir eden, hatta hayattan soğutan bir sürü olay var Fatih.
Bu futbolcuyu tanıyorum ama yaptıklarını bilmiyordum valla üzgünüm.
Bu yarışmayıda hiç izlemedim ya :( anlatıyorlar evet ama madem öyle sende izleme neden canını sıkıyorsun?


Aslı : Benim anlatmak istediğim can sıkıntımı nasıl gidereceğim değil ki ama. Program saçma felan da değil. Insanların halleri garip geldi. Ben izlemeyince hersey ıyi olacak olsa izlemem. Zaten ızlemiyorum ayrıca.. :)


Fatih bu programlar biz izlesekte-izlemesekte yapılacak. Anlatmak istediğini elbette anlıyorum.


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    6 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar