Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Ulan Bi Bitmediniz .. !



Blogun mu var derdin var. Blogun olana kadar bir dert olduktan sonra ayrı bir dert. 2007 den beri toplasam 20 blog açmışımdır. Bunların 15 ini ilk iki yılda açtığımı düşünürsek blogun olana kadar ki derdinin ne olduğunu tahmin edebilirsiniz. İlk problem hangi platformu kullanacağın. Gerçi şimdilerde "blogger" ilk akla gelen oluyor. Eskiden saçma sapan bir sürü site vardı. Çok fazla değişiklik yapılamıyordu üzerlerinde. Bir süre sonra daha iyisine rastlıyordun ona geçiyordun. Sonra daha iyisi çıkıyordu. Şimdi kalitesini kanıtlamış bir kaç blog sitesi var. Daha doğrusu kafa karıştıracak bir durum yok. Tek tek hepsini denemeye kalkışmıyorsun. Ya birini ya ötekini. İkinci sorun temaydı. Eskiden buralar hep dutluktu der gibi olacak ama eskiden bu kadar faydalı eklentiler yoktu. En baba blogda uyduruk bir saat eklentisi vardı o kadar. Ömür dediğin programına döndü yazı neyse. Bir başka sorun isimdi. Aslına bakılırsa o problem şimdilerde daha fazla yaşanıyor olabilir. İnternet uzayında milyonlarca çöp blog mevcut. Aklına bir isim gelmiş hemen blog açmış Sonra hiç dokunmamış. Ben de yaptım dedim ya. 20 blog açmışımdır ama 3 tanesinin adını hatırlayabiliyorum. Biri YurtTube mesela. O zamanlar öyle bir isim yoktu. Türk Video Blogu olabilir mi diye düşündüm. Sonra youtube un kendi ismine benzer siteleri kapattığını görünce emek vermeye gerek görmedim. Daha sonra o isimde başka bir blog açıldı. Öğrencilere yurt bulma hizmeti veren bir siteydi. Format farklı olduğu için olacak ki youtube kapatmadı. Ben bir süre sonra blog teması arama işlerine noktayı koydum. Bana en uygun tema buydu. Kullanımı pek kolay olmasa da görünümü hoşuma gidiyor hala. Bu temayı kullanan çok az blogger var ayrıca. Bu kadar hakkını vererek kullanana ise hiç rastlamadım. İsim blogda en önemli konulardan biri bence. Akılda kalmalı, çok uzun olmamalı, içerikle ilişkili olmalı, mümkünse Türkçe kararterler içermemeli vs. Ben bu blogu kolektif bir blog olsun diye açmıştım. En az 7 yazarı olacaktı. Hepsinin uzmanlık alanı farklı olacaktı. Herkesin bir günü olacaktı ve spor günü, moda günü, sinema günü, teknoloji günü diye kategorilere ayrılacaktı. Öyle başladık ama sonra vazgeçtik. Blog 5. yılına girdi. En çalkantılı dönemlerimi ve neredeyse tüm dalgalanmalarımı yansıttığı için ayrı bir önemi var benim için.




Blogun var derdin var dedim. Bunu durup dururken söylemedim tabi. Blog açmadan önceki problemlerden kısaca bahsettim. Açtıktan sonra da bir sürü problem yaşıyorsun. Bunlardan biri de spam yorumlar. Bu problemin çözümü iki ucu oklu değnek. Ya kelime doğrulama denilen lanet şeyi aktifleştireceksin ya da blog yorumlarını denetime tabi tutup spam algılamayı açacaksın. İkincisi spam mailleri engellemiyor ama spam yorumları engelliyor. Yani yorum yine geliyor ancak spam kutusuna düşüyor. Ama benim gibi rahatsız olduğunuz konu spam maillerin zırt pırt telefonunuzu öttürmesi ise bildiğim kadarıyla çareniz yok. Mesela bundan önceki cümleyi yazarken telefonum titredi. Noktadan sonra baktım ki yine spam mail. Belli ki bunları yazanlar insan değil. Çünkü insan bu kadar yüzsüz olmaz ki. Günde 10 sefer geliyor. Bazıları aynı mesaj ardarda geliyor. Spam spam spam.. Ne lan bu ? Sevdiğinden mesaj beklerken operatörden mesaj alan gencin dramı ile yarışır yeminle. Zaten günde 145 milyar mail gönderiliyormuş. 100 milyarı spam. Aha yine geldi. Ulan bii bitmediniz...


9 Yorum:

bence cok guzel bır yazı olmus

spamlar basımızın belası zaten
sılıyorsun yıne gelıyor
sılıyrosun yıne gelıyor
kapıyı kapasak bacadan msalı:)


neyse

blog konusunda ıse blıyorsun ben sadece yazı yazmayı bılıyorujm
temaydı
ıste ozelıklerdı nıtelıklerdı cok anlamıyorum o konulardan

guzel acıklamalı bı yazı olmus
tskler


Öykü : sen yeter ki yaz öykü :) blogun zaten güzel. Blog ve tema hakkında sormak istediğin değiştirmek istediğin ne varsa bana söyleyebilirsin yine. Teknik destek benden :)


çok haklısın..kelime doğrulamayı seçsen de insanlara eziyet oluyor..


SİHİRLİ OKLAVA : bir blogdan soğumam için en büyük sebep.


I blog frequently and I truly appreciate your content.
Your article has really peaked my interest. I am going to
book mark your blog and keep checking for new information about once per week.
I opted in for your Feed too.

Here is my web blog - buy a car with bad credit
Look at my blog buying a car with bad credit,buy a car with bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car,buy a car,how to buy a car


Adsız : Spam dedik ya... Tuzunu da alıp gelmişsin.


Son zamanlarda bende spamlar hakkında oldukça sıkıntıdayım. Günde 10 tane adsız spam görmek ve bunların neredeyse koskoca sayfa linkler içerip , uzun uzun saçma sapan yazılar paylaşmış olmasına deliriyorum.

Kelime doğrulamayı da düşündüm ama dediğin gibi yorum yazana çaydırıcı etki yapıyor. Zaten herkes yorum yazmakla uğraşmıyor bile , okuyup geçmeyi tercih ediyor. Birde bunu koyarsak hiç uğramayacaklar demek...Hakikaten ne yapmalıyız?

Bu arada blogunun sadeliğine bayılıyorum . İçeriğini zaten tartışmam bile. Sadece biraz yazılar mı küçük yoksa benim mi göz problemlerim sinyal çakıyor bilemedim. Ama Nays T!ng 'i seviyoruz ;)


özii : böyle düşünmen mutlu etti . Şunu farkettim ki blog ne kadar eski olursa o kadar ilgi çekiyor. Demlenme diye birşey var blogda. Teşekkürler yorum için. Spam maillere gelince blogger için bunu aşmak zor olmamalı.


Appreciating the persistence you put into your site
and in depth information you provide. It's great to come across a blog every once in a while that isn't the same outdated rehashed information.
Excellent read! I've bookmarked your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.


Here is my web-site buying A Car with bad Credit
My web site > buying a car with bad credit,buy a car with bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car,buy a car,how to buy a car


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    9 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar