Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Türkiye'nin Yakın Tarihi



İlber Ortaylı'nın Ntv de yayınlanan Tarih Dersleri programlarını ilgiyle takip ederdim ancak kitaplarını okumak şimdiye nasipmiş. İstanbul'a geldim ama haftasonu hariç sürekli yağmur vardı ve yağmurlu günler kitap okumak için tasarlanmıştır. İlber Ortaylı'nın ne kadar büyük bir tarihçi olduğunu söylemek bana düşmez elbette. Diğer yandan Halil İnalcık' ın ( İlber Ortaylı dahil bir çok büyük tarihçinin hocası ve hatta dünyanın yaşayan en büyük bir kaç tarihçisinden biri) "Devlet-i Aliyye" adlı kitabını da okumaya devam ediyorum.

İlber hocanın okuduğum ilk kitabı demiştim. Adı "Türkiye'nin Yakın Tarihi" . Kitap, Anayasa tarihimiz ile başlıyor. İlk anaysa denemelerinden , darbe anayasalarına kadar tüm anayasa serüvenimizi özetle anlatmış. Birinci Dünya savaşını, yeni meclisi, Ankara'nın başkent seçilmesini, hilafeti ve harf devrimini kendi ilginç analizleriyle kaleme almış. Daha sonra 2.Dünya savaşını, demokrasi geçmişimizi ve her alanda yaşamış olduğumuz değişimi anlatıp Türkiye'nin dış politikasına geçmiş. Türkiyenin , komşuları, OrtaDoğu ve Avrupa ülkeleriyle ilişkilerini tek tek ve en başından anlatmış ki benim en sevdiğim ve ilgiyle okuduğum kısımları buralarıydı. Zaten kitabın yarısını kalemle işaretledim, altını çizdim, not aldım. Son bölümde tarihi değerlerimizi, bunların korunma/ma/sı sorununu ve eğitim sistemimiz ile ilgili görüşlerini paylaşmış. Konu zenginliği olan bir kitap ancak sayfa sayısı 240. Yani aşırı detay arayanların beklentilerini karşılamayabilir. Daha çok belli konuları ve süreçleri sırasıyla ve özet bir şekilde sunarak son yüzyılımız hakkındaki bilgileri düzene sokma amacı taşıyor bu kitap. Ve İlber Ortaylı bunu müthiş bir objektiflikle başarıyor. Bir şeyi anlatırken farklı ama alakalı on şeyi öğretebiliyor olması hocanın kültür zenginliğinin, derinlemesine analizleri ise onun bir tarih papağanı olmadığını bilakis büyük bir tarih düşünürü olduğunun kanıtı. Bence mutlaka okumanız gereken bir eser. Ben belli aralıklarla tekrar okumayı düşünüyorum. Siz de okuyun. Çocuklarınız da okusun. Varsa torunlarınız onlara da okutun.

Hadi hoşca bakın zatınıza

"Hoşça bak zâtına kim zübde-i âlemsin sen,
Merdüm-i dîde-i ekvân olan âdemsin sen "

2 Yorum:

bende okumuştm bu kitabı.ilber hocayı dinlemek daha keyifli..


essra; elbette direkt kendimden dinlemek daha keyifli.. Bu yüzden ntv arşivleri karıştırılmalı.. :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    8 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar